ליב, בת שנה וחצי, עברה ניתוח השתלת לב בשניידר, צילום דוברות שניידר
ליב, בת שנה וחצי, עברה ניתוח השתלת לב בשניידר, צילום דוברות שניידר

זה התחיל מווירוס: חייה של ליב בת השנה וחצי ניצלו הודות להשתלת לב בשניידר

למזלה הגדול של ליב בתוך כשבועיים נמצאה תרומת לב עבורה, עד הניתוח היא חוברה ללב מלאכותי שנקרא "ברלין הארט". האם, טליה: "עברנו ימים קשים ומפחידים".

פורסם בתאריך: 18.3.24 08:36

חייה של ליב, תינוקת בת שנה וחצי מנהריה, ניצלו הודות לניתוח השתלת לב שעברה במרכז שניידר לרפואת ילדים. ליב היא התינוקת הצעירה ביותר שחוברה ללב מלאכותי בבית החולים.  בשניידר ציינו כי מאז תחילת השנה שני ילדים זכו ללב חדש הודות להשתלת לב בשניידר. ילדה נוספת בת 5.5 ממתינה להשתלה ומחוברת ללב מלאכותי.

לפני כחצי שנה, החלה ליב, תינוקת בריאה לחלוטין שהייתה אז בת שנה, לחוש ברע. היא נאנחה והתנשמה באופן שהדאיג מאוד את הוריה. אמה טליה, אז בחודש השמיני להריונה, החליטה לגשת איתה לרופאת המשפחה. הרופאה המליצה להן לשוב לביתן ולבצע טיפול אינהלציה, אלא שהאם המודאגת הרגישה שמשהו אינו כשורה וכבר באותו הלילה ניגשה עם ליב למיון בית החולים בנהריה, שם אובחנה אצלה דלקת בשריר הלב – מיוקרדיטיס, שנגרמה, ככל הנראה, מווירוס.

הוריה של ליב החליטו להמשיך את הטיפול במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, ליב התאשפזה לניסיון של טיפול תרופתי דרך הווריד והשתחררה לאחר מספר ימים. כעבור חודש, החמיר מצבה של ליב וההורים שבו איתה לשניידר, שם נקבע, לאחר שהתרופות לא עזרו לייצב את מצבה, כי היא סובלת מאי-ספיקת לב. ליב עלתה לרשימת ההמתנה להשתלת לב אך בינתיים נכנסה באופן מיידי לחדר הניתוח על מנת לחבר אותה ללב מלאכותי שנקרא "ברלין הארט" (לב במזוודה) ומהווה פתרון זמני עד להשתלה המיוחלת. למזלה של ליב והוריה, בניגוד לילדים אחרים במחלקה שחוברו לברלין הארט והתגוררו בבית החולים במשך חודשים ארוכים, הפעם תרומת הלב הגיעה תוך כשבועיים בלבד. כך, עברה ליב השתלת לב וקיבלה את חייה במתנה.

טליה, אמה של ליב, סיפרה השבוע: "עברנו ימים קשים ומפחידים, בהם מלגדל תינוקת בריאה ורגילה עברנו לשגרת בדיקות וטיפולים אינטנסיביים על מנת לייצב את מצבה של ליבה. זה בהחלט היה לא פשוט, במיוחד שהייתי בהיריון מתקדם ועם ילד נוסף בבית. הצוות הרפואי בשניידר קיבל אותנו בחיבוק אוהב מהרגע הראשון עם טיפול מסור ומסביב לשעון. אנחנו צפויים להשתחרר בימים הקרובים וליב עוד צפויה לעבור המשך מעקב ובדיקות, אבל אנחנו אופטימיים ומקווים שהכל יעבור בשלום. אנחנו רוצים להודות מקרב לב לכל הרופאים ואחיות שטיפלו בנו ביחידה לטיפול נמרץ לב".

לדברי ד"ר עופר שילר, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית: "ליב היא התינוקת הצעירה ביותר בשניידר שחוברה ללב מלאכותי והשנייה הצעירה ביותר שעברה השתלת לב. היא הגיעה אלינו במצב של קריסה לבבית, ונדרשה לפתרון מציל חיים באופן מיידי. לשמחתנו, נמצאה לה תרומת לב תוך פרק זמן קצר. מתחילת השנה שני ילדים עברו השתלת לב מצילת חיים בשניידר, וילדה נוספת במחלקה מחוברת כעת ללב מלאכותי וממתינה להשתלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר