ביציות, אילוסטרציה, צילום Jezper-depositphotos.com
ביציות, אילוסטרציה, צילום Jezper-depositphotos.com

פרשה חמורה: ביציות מופרות עם מחלה גנטית יובאו מגיאורגיה והושתלו בנשים בארץ

מדובר בחקירה המתנהלת מזה מספר חודשים. שני חשודים נעצרו לחקירה, רופא ומנהל מעבדה מאיזור המרכז

פורסם בתאריך: 18.3.24 10:16

נחשפה פרשה חמורה של ביציות עם מחלה גנטית: המשטרה פתחה בעקבות דיווח של משרד הבריאות המשטרה, בחקירה סמויה ומורכבת, הנוגעת לחשד לביצוע עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, מעשה העלול להפיץ מחלה ועבירות נוספות. זאת בעקבות פרשייה של יבוא ביציות מופרות מגאורגיה עם מחלה גנטית לשם טיפול (IVF) ) בהפריה חוץ גופית לנשים בארץ. שני חשודים מאזור המרכז עוכבו לחקירה, רופא ומנהל מעבדה.

ראשיתה של החקירה החלה בבדיקה פנימית של משרד הבריאות והגשת תלונה למשטרה, אודות חשד להחזרת ביציות מופרות עם מחלה גנטית למספר מטופלות בארץ. במסגרת חקירה סמויה, המנוהלת מזה מספר חודשים ביחידת ההונאה של מחוז תל אביב, בשת"פ מת"מ חטיבת המודיעין ובסיוע משרד הבריאות והפרקליטות, הצטברו חומרי חקירה נגד שני חשודים, אנשי צוות רפואי, העוסקים בתחום הפרייה חוץ גופית, אשר פעלו במספר מועדים במהלך החודשים האחרונים ביבוא ביציות מופרות מגאורגיה, במטרה לבצע פעולת הפרייה בארץ למטופלות שלהם, כאשר חלק מהביציות התגלו עם מחלה גנטית (המופיליה B) קשה. על פי פרסומים תינוקת אחת נולדה עם מום.

על פי החשד, עולה כי הביציות נשאבו מנשים הנושאות את מחלת ההמופיליה בגאורגיה והוחזרו למספר נשים בארץ, מהן גבה צוות החקירה עדויות, לאחר שנפגעו מהטיפול וההחזרה של העוברים. במקביל, התקבלה החלטה במשרד הבריאות שלא לאפשר, בשלב זה, המשך יבוא ביציות וביציות מופרות מיחידה זו.

משרד הבריאות הורה לכל מנהלי היחידות להפריה חוץ גופית בארץ לאתר את הנשים שיובאו עבורן ביציות מהיחידה המדוברת, על מנת ליידע אותן לגבי הסיכון ולאפשר להן לקבל החלטה מושכלת לגבי השימוש בביציות. החשודים עוכבו הבוקר לחקירה על ידי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב, ובהמשך היום ככל שיידרש מבחינה חקירתית, יובאו לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, בבקשה להאריך את מעצרם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר