הרצאתה של מריאנה אורבך בשבוע הבריאות

שבוע הבריאות של ערי ישראל: אז מתי כדאי להפסיק לאכול בערב?

הדיאטנית הקלינית מריאנה אורבך ניפצה כמה מיתוסים בהרצאתה במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל. היא הבהירה שלאוכל יש השפעה גם על הנפש ועל צלילות המחשבה

פורסם בתאריך: 20.11.19 10:54

השאלה מהי באמת תזונה נכונה והאם קיימת נוסחה מנצחת כדי לאכול בריא ולצלוח את אתגר הדיאטה, עמדה במרכז ההרצאה "בין פייק ניוז לפייק דיאטה, האמת והמיתוסים על תזונה". ההרצאה נערכה אתמול (שלישי) בערב בפאב הדרינק פוינט בפתח תקוה. המרצה, מריאנה אורבך, דיאטנית קלינית ומנהלת מחלקת היחידה לתזונה ולדיאטה במחוז דן – פתח תקוה של כללית, פתחה את דבריה בסקירה היסטורית על חשיבותה בעבר של העיתונות הכתובה בכלל ובתחום הבריאות בפרט. משם עברה לדבר על המציאות הנוכחית המוכתבת על ידי הרשתות החברתיות. היא ציינה את תוצאות סקר מהן עלה כי 91% מהציבור מחפשים מידע רפואי באינטרנט, החל מכתבות בכלי תקשורת מרכזיים ועד פורומים שונים, שאין באמת דרך לדעת מי עומד מאחורי המידע הקיים בהם.
אט אט סדקה אורבך שורה של מיתוסים בתחום, בראשם זה שאומר שלכל דיאטה, מכרוב, עבור בבשר ועד צום ומיצים, ישנה דיאטה שהיא תמונת מראה, שונה בתכלית והפוכה לחלוטין. בהמשך ציינה בבדיחות את דיאטת התפוחים של חוה אימנו והוסיפה לאוכל השפעה לא רק על בריאות ומשקל, אלא גם על הנפש וצלילות המחשבה. מיתוס נוסף שכמעט אין עליו עוררין – אך אין שום מחקר העומד מאחוריו – נוגע לכך שפירות מתעכלים מהר, כ-30 דקות במעיים. כשמשלבים פירות כמו אבוקדו, בננה או פירות יבשים הם נשארים זמן רב יותר בקיבה, מתחילים לתסוס ונגרמות נפיחות וגזים. עוד ציינה המרצה בדבריה את פירמידת ההוכחה המדעית, לפיה על מנת להוכיח אמינות דרושה בין השאר עבודת מעבדה, סקירה ספרותית נרחבת ומחקרים תצפיתניים, כמו גם אישור למחקר קליני מוועדת הלסינקי. אישור כזה, אגב, ניתן לאגוזי מלך שהוכרו כמזון המסייע לאנשים עם בעיות כולסטרול.

לפרטים והרשמה חינם להרצאות ליחצו כאן

אז איך בכל זאת מזהים מקור מהימן? לדברי אורבך, רצוי שכתבי בריאות יקפידו לראיין אנשי מקצוע מוסמכים – רופאים ודיאטנים, וקל היום לברר בגוגל מהי הכשרתם ובאיזו מרפאה הם עובדים.
לקראת סיום עלתה לדיון השאלה מתי כדאי להפסיק לאכול בערב. הדעה הרווחת: 20:00 בערב. השאלה נענתה בשקף משעשע של בננה שנאכלה בדקה לשמונה ולצדה אחרת שנאכלה בשמונה ודקה. "האם זו שלפני מורידה קלוריות וזו שאחרי מעלה?", תמהה אורבך. "כמעט כל דבר שאגיד בקשר למזון יכול להיות לא נכון לאדם כלשהו, לכן קל להוכיח את התיאוריה ובאותה קלות גם להפריך אותה. מדובר בשאלות והחלטות אישיות של כל אחד מאיתנו", סיכמה.

הערב תתקיים בפתח תקוה הההרצאה – "איך את/ה מרגיש/ה? – שחיקה, סטרס וניהול מצבי לחץ בעידן הדיגיטלי". ירצה: ד"ר דרור דולפין, פסיכיאטר מומחה, סגן מנהל ביה"ח סורוקה מקבוצת כללית. ההרצאה תתקיים בבר התרל"ח, ברקת 9 פתח תקוה, ב-20:00.

לפרטים והרשמה חינם ליחצו כאן

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר