גשר המיתרים. צילום עזרא לוי
גשר המיתרים. צילום עזרא לוי

לו יהי: הבקשות של הפרלמנט מהעירייה לשנת 2018

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: מה אתם רוצים שישתנה בעיר ב-2018?

פורסם בתאריך: 4.1.18 11:04

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"יש הרבה דברים שהייתי רוצה לראות משתנים בעיר. ראשית, להחזיר קצת עטרה ליושנה. פעם פתח תקוה הייתה ידועה בפרדסים שרישתו את כל העיר, אז כמובן שאני לא מצפה שיקימו פה שוב פרדסים אבל בהחלט יותר שטחים ירוקים. בשנים האחרונות הבטון השתלט לנו על העיר ואנחנו עדים ליותר ויותר שטחים פתוחים שהופכים למפלצות בטון, אז מוכרחים לבנות כאן עוד גינות, פארקים ושטחים ירוקים ופחות לאשר עוד ועוד יחידות דיור באזורים צפופים. בעניין התרבותי פתח תקוה עברה שינוי משמעותי ומבורך, היום יש לנו המון מקומות בילוי והעיר מושכת אליה צעירים ובליינים מכל גוש דן והשרון אבל אסור לעצור. זה שפתח תקוה התחילה לפתוח אזורי בילוי וסוף סוף הגיעו לבלות כאן תושבים מבחוץ לא אומר שצריך לנוח על זרי הדפנה, צריך לעודד ולפתוח עוד ועוד אזורי בילוי דוגמת רמת סיב. הייתי רוצה לראות את העיר תוססת יותר ויותר. מעבר לזה אני מרוצה מהעיר שלי ואוהבת אותה, אפשר לומר שהיום לפתח תקוה יש הכל מהכל". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

עו"ד אלון וולקוביצקי צילום זאב שטרן

אלון וולקוביצקי
"מאז הבחירות האחרונות לראשות העיר שחלו באוקטובר 2013 ביקשתי מדי שנה ושנה הנהגה אקטיבית כמו גם אפקטיבית ופעילה למען העיר, ולצערי הגדול מדי שנה התאכזבתי. העיר מטונפת, מלאה במזיקים מסוגים שונים, הכבישים והמדרכות שבורים ומוזנחים כאילו האחרון שבהם נסלל בראשית ימיו של יואל משה סלומון. ניתן לזהות גם זן חדש של עכברושים מדושני עונג ושמנמנים הפוסעים ברינה ובדיצה בכל רחבי העיר. זן זה שאני הייתי מכנה העכברוש הפתח תקוואי המצוי, הנהנה משלל ערימות הזבל הפזורות לאורכה ולרוחבה של העיר. לפחות שיתחילו לצבוע את סימני הכביש ומעברי החציה, כדי שסוף סוף יוכל לחצות את העיר בבטחה, דבר שתושבי העיר ההולכים על שתיים כבר וויתרו עליו זה מכבר". (וולקוביצקי הוא עורך דין פלילי ותעבורתי).

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם
"הייתי רוצה שיפסיקו לבנות מגדלים ומגרשים בשכונה (אם המושבות) שמכסים לנו את כל הירוק. עם כל הבנייה החדשה הזו עדיין לא מקדמים פרויקטים של התחדשות עירונית, כמו למשל פינוי בינוי בשכונות הוותיקות או תמ"א 38. פתח תקוה היא במיקום מרכזי ובקלות מגיעים לכל מקום מצפון עד דרום, למעט הבוקר שפקוק מאוד וממש בלתי נסבל לצאת מהעיר. העיר נקייה, יש בה קניונים, מסעדות, בתי ספר טובים, וכמו כל עיר מחולקת לשכונות חלקן יותר מפותחות ומטופחות וחלקן פחות. לשמחתי בחלק שאני גרה לרוב אין בעיה של ניקיון. יש פעילויות לילדים, יש גינות, איצטדיון, מרכז תרבות ועוד. יוקר המחיה כאן בניגוד לערים אחרות בעייתי מאוד וחובה להוריד את הארנונה". (אבירם היא נומרולוגית).

שרה הפטל. צילום זאב שטרן

שרה הפטל. צילום זאב שטרן

שרה הפטל

"לקראת שנת 2018 ברצוני לראות בעיר ובמדינה בכלל יותר נשים פורצות דרך. נשים הן ברוכות כישרונות והן צריכות רק להעז. במיוחד הייתי רוצה לראות יותר נשים בתחומים שעדיין נחשבים ל"גבריים", מטייסות קרב ועד מנהלות בכירות בהייטק, במוסדות ובעסקים. אני מאחלת שתהיה פחות אלימות בחברה ובעיר פתח תקוה, בעיקר פחות אלימות נגד נשים. אני מאחלת שיימצאו יותר תקציבים עבור נכים כדי שנכים יוכלו לחיות בכבוד. אני מקווה שיבינו שנכים יכולים לתרום לחברה ויעסיקו אותם בתעסוקה מכובדת מבלי שהדבר יפגע בזכותם לקצבה, וכן שתהיה יותר סובלנות כלפיהם ושכל המקומות יונגשו עבורם. אני מאחלת לעיר שלי שתהיה ירוקה ומטופחת יותר עם פחות זיהום אוויר ופחות פקקי תנועה. אני מקווה שיימצא פתרון הגיוני למתחם סירקין, כדי למנוע לחץ תחבורתי על העיר. בתחום החינוך אני מאחלת שהמדינה והעירייה ייתנו יותר תקציבים, וכך התלמידים ייהנו מכיתות פחות צפופות, מתקני ספורט ראויים, וממיטב הטכנולוגיות שיכשירו אותם לחיים במאה ה־21". (הפטל היא ראש אגף תרבות בהסתדרות).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר