אם המושבות החדשה. צילום: זאב שטרן
אם המושבות החדשה. צילום: זאב שטרן

"אסור לבנות יותר בעיר אפילו בניין אחד נוסף". הפרלמנט של פתח תקוה

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם אתם חושבים שהעיר מספיק ירוקה?

פורסם בתאריך: 25.1.18 12:58

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"כשמדברים על עיר ירוקה מכוונים לכיכרות מוריקות, שדרות מוריקים ברחובות הראשיים עם צמחייה כולל שדרות עצים, פארקים גדולים עם מדשאות להנאת המבקרים ועוד. אזכיר כאן במיוחד את יופיו של פארק יד לבנים שמטופח מאוד. פארק זה מעיד שהשקעות מביאות לתוצאות. בעירנו אגף גנים ונוף ובראשו ישראל דרורי, אגרונום במקצועו, מנוסה מאוד ומקצועי שפועל יומם וליל בנושא. לצדו מיקי אבידן שממונה על הפארקים בעיר. אני מבחין שמתבצעת עבודה מסודרת לטיפול ותחזוקת השטחים המגוננים בעיר באופן שוטף, מבחין שמתבצעת שתילה של צמחייה עונתית חורף וקיץ ועל כך תודתי. למשל השדרה ברחוב הרב מלכה, רחוב אורלוב, או השטח המגונן בואך לקניון הגדול. אני מרוצה ממה שאני רואה אבל אני לא מרוצה מהנראות של רחוב חיים עוזר, אפשר הרבה יותר. הייתי מצפה לשתילת עצים והפיכת הרחוב הראשי בעיר לשדרה נאה ומוריקה. באופן כללי, אין מספיק שטחים ירוקים בעיר. אני בטוח שהכשרת שטחים נוספים והקצאת תקציבים כספיים בהתאמה יכולה להביא לתוספת שטחים ירוקים בכל שכונות העיר". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"אם העיר ירוקה כן או לא זו שאלה של השקפת עולם. יש כאלה שרוצים לראות גינה ירוקה ומטופחת בכל פינה ויש כאלה שיסתפקו בפחות. לדעתי יש בעיר מספיק גינות ירוקות אבל לצערי לא מספיק מטופחות. אפשר עם הנחיות ותקציב הגיוני להוסיף ולשפר את המצב הקיים ובעיקר לשמור על תחזוקה שוטפת, ירוקה ופורחת. אפשר לטפח יותר את איי התנועה לאורך קילומטרים רבים ברחבי העיר. זה יצור אווירה נעימה יותר מגדרות המתכת ואם המקום מאפשר גם לנטוע עצים אז הרווחנו בגדול. ירוק זה לא להשתמש בדשא סינטטי כמו ברחוב סלנט שבימי הרוח האחרונים התעופפו לכל עבר, ירוק בעיר זה גם כיכרות מטופחות עם ירק ואולי מזרקת מים שתעשה עניין. בפתח תקווה יש מאות דונמים מצפון וממזרח הצמודים לנחל הירקון, פוטנציאל מדהים להמשכו של פארק הירקון. אפשר לטפח את המקום לאורכו של הנחל עם פינות חמד, ומסלולי הליכה ואופניים ואולי גם מקום לאיזה בית קפה קטן המוקף ירוק. כיום המקום הוא מזבלה אחת גדולה ולא מטופחת. נכון שיש שם לא מעט שטחים פרטיים אבל זה לא מונע להתחיל לטפח את האזור צעד אחר צעד". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה (סורמלו) בן ישראל

"נולדתי וגדלתי כל חיי בפתח תקוה. לא אחת אני מוצאת עצמי יושבת עם חבריי וביחד מתרפקים על זיכרונות עבר, עת היינו יוצאים מבית הספר ברנר ישר אל הפרדסים. כך גם בשכונה בה אני מתגוררת היום. אני שומעת שיחות בהן צלילי געגוע לאותם ימים בהם הילדים של אז חוצים את הפרדסים ומתמלאים בבוץ ובריח הדרים טרי. היינו ילדים וזה היה (לא) מזמן. מאז, את צבעו הירוק של הפרדס החליפו צבעי אפור של בניינים, את השטח הפתוח החליפו רבי קומות המסתירים את הנוף, את הפרדסנים החליפו קבלנים ויזמים ואת ריח ההדרים החליפו ריחות של דלק מכוניות. לשטחים פתוחים בהם ישנו חשיבות רבה באיכות החיים שלנו. יש בעיר שימת דגש על נושא איכות הסביבה ובתוך כך נעשית הסברה, ישנן פעילויות רבות ומגוונות (קורסים, הצגות, סדנאות) הן לאוכלוסיה המבוגרת והן לילדים, אשר מטרתן להעלות את המודעות לשמירה על איכות הסביבה בכלל ועל כדור הארץ שלנו בפרט". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

לצערי הרב העיר פתח תקוה שהייתה פעם עיר מוקפת פרדסים וטבע, הפכה לעיר של בטון, מגדלים ועוד בטון. הכל בשם בצע כסף של בעלי הקרקעות. לא מבין עד היום מדוע מחקו את הפרדסים, את הטבע, את הירוק ועל הדרך גרמו לבעלי חיים להיעלם ולהיכחד. לטעמי אסור לבנות יותר בעיר אפילו בניין אחד נוסף, מספיק. הגיע הזמן לעצור את הבנייה בעיר ולהגיד די! יש גבול לכמות בטון ועוד בטון שאפשר לצקת". (שטרן הוא פעיל בכפר גנים ג').

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר