בנימין נתניהו צילום מגד גוזני
בנימין נתניהו צילום מגד גוזני

"תיק הצוללות הוא החמור ביותר, יהיה כתב אישום". הפרלמנט מדבר על נתניהו

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם חקירות נתניהו יסתיימו בכתב אישום?

פורסם בתאריך: 22.2.18 11:02

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"אכן לא ידעה מדינתנו זמנים קשים כאלה בנושא שחיתות שלטונית. ואיני מתכוונת רק לנתניהו, אלא גם לכל כוכבי הלכת שסביבו: ביטן, דרעי, ישראל ביתנו וכו'. החקירות של נתניהו בידי המשטרה רודפות זו את זו בתור אלפים: 1000, 2000, 3000, ועכשיו 4000. אין יום ללא פרט חדש. האם המלצות המשטרה יתגבשו לידי כתב אישום? הכל בידי היועץ המשפטי מנדלבליט שאני רוצה לחשוב עליו כאיש של יושרה ולא איש של נתניהו. זה נכון שחלק נכבד של המלצות המשטרה בפרשיות אחרות בעיקר בתחום המוניציפלי, לא התקבלו על ידי היועץ או הפרקליטות. אבל כאן יש יותר מדי חומר, יש חקירות מאוד מפורטות, מאד יסודיות וכל צעקות הגוועלד של סביבת נתניהו – רודפים אותי ואת משפחתי, שותים את דמי, המשטרה סימנה אותי, העיתונות סימנה אותי, והשמאלנים בוגדים מנוולים – הזעקות האלה שמוצאות קרקע פורייה אצל חלק מן העם ששבוי בקונספט שאין תחליף לנתניהו ולא מחליפים ראש ממשלה בגלל סיגרים וכו, רק מוכיחות שיש דברים בגו. כן, אני מאמינה שיוגש כתב אישום נגד נתניהו. אם לא בגלל תיק 1000 או 2000, הרי בגלל תיק 3000 – הצוללות. אני מאמינה שתיק זה יותר חמור מהאחרים ושם קבור הכלב. שלא לדבר על תיק 4000 – הקשר בין ראש ממשלה ושר תקשורת בנוגע לבזק ו-וואלה. נושא ההון -שלטון-עיתון כל כך דומיננטי במדינה שלנו, כל כך השתרש והורס כל חלקה טובה כאן וככל שעובר הזמן קשה יותר לעקור ולמגר אותו. ולמי שטוען שראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, אזי את אולמרט לא החליפו בקלפי וגם לא את רבין לצערי". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"לטעמי החקירות יסתיימו בלא כלום. התקשורת אמנם כבר שפטה, האשימה וחרצה את גורלו, אך לצערה של התקשורת מה שקובע הם העובדות בלבד ומערכת המשפט. מי שקרא את העובדות (אני מדגיש את העובדות ולא את מה שמתפרסם בתקשורת, מבין שאין פה שום דבר. נתניהו הוא אחד מהמנהיגים הכי ערכיים, הכי נקיי כפיים וישרים שהיו לנו בשנים האחרונות ביחס למתנגדיו הפוליטיים. נתניהו תרם למדינה כמו שאף אחד לא תרם במשך 20 השנים האחרונות. אז בשורה התחתונה: לא יהיה כלום כי אין כלום". (שטרן הוא פעיל חברתי בשכונת כפר גנים ג').

איציק אדורם

איציק אדורם

"כבר בפתיח אדגיש ואומר שאני נשען על תחושותיי ועל דעתי הפרטית בלבד. נגד נתניהו נפתחו מספר חקירות. לאחרונה התבשרנו שהמשטרה הגישה חלק מהם לפרקליטות עם המלצה להעמיד אותו לדין. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צריך להכריע. בנאום פומבי שנשא לפני מספר ימים, הצהיר מנדלבליט שמול עיניו חקר האמת בלבד. להערכתי האישית אכן יוגש כתב אישום כנגד נתניהו ובעיקר בתיק שנוגע לעניינים שונים בהקשר לחברת בזק ויחסי הגומלין והרגולציה עם משרד התקשורת. להבנתי והערכתי זה התיק עם הסיכויים הגבוהים ביותר לכתב אישום. אני אומר זאת בכאב רב כי זה אינו ענין אישי של נתניהו שמעד לכאורה, הוא ראש ממשלת ישראל ובהחלט תגרם פגיעה תדמיתית קשה למדינה". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

מאיה בן ישראל

מאיה סורמלו בן ישראל

"לא יהיה כלום כי לא היה כלום – האומנם? בשנת 1996 התארח נתניהו אצל דן שילון וטען כי יש להגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות כי מה שלא תעשה בזו הראשונה, אולי תעשה בשנייה אבל יותר מזה לא צריך. ארבע קדנציות לאחר מכן נרשמו לישראל לא מעט הישגים בתחום הביטחון החינוך, הבריאות, הכלכלה ועוד. ללא ספק התקשורת, אשר ממלאת את תפקידה ומספקת לנו כותרות באותיות גדולות ובצבעים של אדום מדמם ושחור המשדר מצב קשה, מציגה את הפרשיות באופן שמקשה עלינו להישאר אובייקטיביים, ספק אם לא משבשת משהו את כושר השיפוט שלנו. אני מאוד מקווה והייתי רוצה להאמין שכאשר כל סיפור הפרשיות יחלוף נישאר עם תרומתו של בנימין נתניהו למדינה וכל שיהיה הוא הזיכרון איך ניסו להפיל ראש ממשלה מכהן בעבור חופן של סיגרים. אבל אם יתבררו ההאשמות נגדו כנכונות ארצה לדעת שימוצה עמו הדין עד תום". (מאיה סורמלו היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השמולנים כולל גברת מרץ מוניקה כהן לא סובלים שהימין שומר עלהם מיפנה הערבים כי הם אחים שלהם לא לידאוג נמשיך עוד הרבא שנים בשילטון עים נתניהו או הבלי נתניהו אתם כבר מחוקים מהרשימה לנהל מדינה תיתמודדו לראשות הפלסתינית

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר