עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

"אין מספיק כוח נשי בעירייה וחבל שכך". הפרלמנט של פתח תקוה

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם לדעתך נשים מיוצגות היטב בעירייה?

פורסם בתאריך: 28.2.18 13:44

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"אין מספיק כוח נשי בעירייה. נקודה. וחבל מאוד שכך. אני לא יכולה להאשים אף אחד בזה כי אני לא יודעת אם זאת שיטה מסוימת או מעצם זה שהנשים בכלל לא ניגשות לפוליטיקה. מה שבטוח זה שלנשים יש כוח מיוחד ושונה מגברים. למעט פעולות פיזיות אין דברים שגברים יכולים ונשים לא יכולות ואם לומר את האמת אפילו טוב יותר, אז כמובן שאין סיבה בעולם שנשים לא יהיו בעמדות כוח. תמיד טענתי ואני עדיין טוענת שאם בתקופה הנוכחית הייתה לנו במדינה ראש ממשלה אישה אז הדברים היו נראים אחרת. הרי להבדיל מגברים, נשים לא מונעות מתוך אגו ולא מתעניינות במשחקי כבוד, חוץ מזה נשים לא מעשנות סיגרים אז גם פתרנו את בעיית המתנות". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"לנשים תפקיד מרכזי וחשוב בתרבות ובכלכלה וערך מקודש בחינוך בתא המשפחתי ובחברה. הרשות המקומית מחויבת בפעולות שיתנו מענה מקיף לרווחתה ומעמדה של האישה. במקום שהרשות מצליחה למלא את תפקידה כראוי, אין הכרח לתת העדפה לייצוג נשים. ואולם אין מניעה, ונראה לי מבורך שנשים המתאימות לשאת משרה ציבורית, ויכולות להתמודד עם מצבי לחץ ומאמץ יוסיפו עוצמה לשלטון מקומי מאוזן וערכי. נשים, חברות המועצה, הצליחו בחלקן להגיע להישגים לטובת הציבור, והיו גם כאלה שלא תרמו לטובת הציבור והנשים. לדעתי, המגמה להעדיף נשים רק בגלל היותן נשים, עלולה לפגוע במרקם היחסים שבין הגברים לנשים, ובין תושב לתושבת. נבחרי הציבור כמו גם נציגות הציבור נשבעים לשרת את העיר באמונה בשוויון וללא משוא פנים. כך צריך להיות וטוב שכך". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

שרה הפטל. צילום זאב שטרן

שרה הפטל. צילום זאב שטרן

שרה הפטל

"מבחינת ייצוג פורמלי, לצערי בעיריית פתח תקוה אין ייצוג גדול. מתוך 27 חברי מועצה, יש בפתח תקוה בסך הכל שתי נשים, כשהאחת היא גם סגנית ראש העירייה ואילו השנייה נכנסה למועצה באמצע הקדנציה, בעקבות רוטציה. מבחינתי זה מצער מאוד ואני רוצה לקוות שבקדנציה הבאה הדברים ישתנו, שגם יותר נשים יחליטו להתמודד למועצה וגם שראשי רשימות ישבצו יותר נשים במקומות ריאליים, ולא רק כי הן נשים אלא משום שהן נשים שיש להן מה לתרום. עם זאת, כאשר מסתכלים מבחינת תפקידי מפתח בעירייה, התמונה הרבה יותר ורודה – מבין חמשת התפקידים המובילים בעירייה, ארבע הן נשים (יועצת משפטית, מבקרת, גזברית ומהנדסת העיר) ורק מנכ"ל העירייה הוא גבר. נשים גם מאיישות תפקידים חשובים נוספים בעירייה ועומדות בראש מחלקות רבות. אני מקווה שבכל תפקיד כזה הן יודעות להושיט יד ולסייע לנשים אחרות. שמחתי לראות שבשנים האחרונות יש התקדמות בפעילות הנעשית למען נשים בעיר. הוקם בית שיח נשים ונערכים אירועים למען נשים ובהשתתפותן. אבל מעל לכל, לדעתי, נשים צריכות להבין שאם הן רוצות ייצוג, הן צריכות לקחת אותו ולא לחכות למישהו שייתן להן. אני קוראת מכאן לכלל התושבות להיכנס לכל תחומי העשייה בעיר, כל אחת לפי יכולתה וכישוריה, אני קוראת לנשים להצביע לנשים ולרשימות בהן מיוצגות נשים". (הפטל היא ראש אגף תרבות בהסתדרות).

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"לא. אין ייצוג לנשים בעירייה לצערי. 27 חברי מועצה יש בעיר פתח תקווה, מתוכן רק 2 נשים, זה מספר לא הגיוני ולא נתפס בעיר שאמורה להיות מודרנית ובעלת חשיבה יצירתית ומובילה. מי המפלגות בעיר אשר מינו אישה לתפקיד בכיר? ובכלל, מדוע נשים לא מובילות סיעות וממנות עוד נשים חזקות לעשייה יצירתית, בונה וחכמה? ישנן הרבה נשים חזקות, פעילות מלאות בעשייה בעיר, אך אף אחת מהן לא נמצאת במקום המרכזי המשפיע על חיינו בעיר. יש אישה אחת חזקה במועצה, סגנית ראש העיר אורנה דוידאי. אליה הצטרפה הגברת יואלה רבינוביץ מהבית היהודי שאחראית על שימור אתרים ומנהלת התעשייה. נשים חייבות להיות בתוך עשייה ציבורית, נשים מביאות איתן הרבה מאוד תעוזה וחדשנות. העובדה שהגברים "שולטים" היום בתפקידים הבכירים ובכלל בעשייה ציבורית רק מחזקת את ההכרה בכך שחייבים שינוי מהותי בעשייה הציבורית". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת בית הספר נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר