צילום אילוסטרציה ניר כפרי
צילום אילוסטרציה ניר כפרי

"נשים מסוגלות להיות מנהיגות, קצינות, אפילו רמטכ"ל". הפרלמנט של פתח תקוה

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם צריך לפתוח את כל תפקידי הלחימה בצה"ל לנשים?

פורסם בתאריך: 14.3.18 18:06

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"בהחלט. אכן לדעתי ניתן לפתוח את כל תפקידי הלחימה בצה"ל לנשים. נשים הוכיחו עצמן כמסוגלות להשתלב בכל תפקיד הדורש מיומנות טכנית או פיזית. נשים הן צנחניות, טייסות, שריונריות. מי שדורש (ת) שוויון מלא בין נשים וגברים, צריך (ה) להיות מוכן (ה) לשוויון מלא בנטל. המגבלה היא אכן כישורים פיזיים. אבל מבחני המיון ידאגו לפלוט מן המערכת את אלו שאינן עומדות בתנאים אלה, כפי שיש גברים שנפסלים במבחני כושר פיזי. נשים מסוגלות להיות מנהיגות, קצינות, אפילו רמטכ"ל. כי אין הבדל בין נשים לגברים לא בכושר האינטלקטואלי, לא בכושר הטכני ובהרבה מקרים לא בכושר הפיזי. הגיע הזמן לשנות את הדיסקט ולהבין שכולנו שווים בעיקרון. יש נשים חלשות יותר כפי שיש גברים חלשים יותר, הן מן הסתם לא יבקשו להתקבל ליחידה קרבית מובחרת. העיקר לתת הזדמנות שווה ולהשאיר למבחני מיון אובייקטיביים להחליט, ללא משוא פנים וללא דעות קדומות. יש נושא אחר שמעלים המתנגדים לשיתוף חיילות ביחידות קרביות והוא הסכנה של פציעה או חלילה נפילת חלל. אבל למה חיי חיילת יקרים יותר מחיי חייל? גם כאן צריך לשנות תפיסה. שוויון הוא שוויון בכל". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני").

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

"בשנים האחרונות אנו עדים לוויכוחים ציבוריים בנושא שילוב נשים בצבא. לצד הוויכוחים אנו יודעים על שילובן של נשים בתפקידים הקשים ובדרגות פיקוד גבוהות. דעתי היא כי יש לפתוח את כל תפקידי הלחימה בצה"ל לנשים שמתאימות לכך. מוטלת החובה על המדינה וגם על צה"ל לעודד שירות שוויוני לנשים ולגברים כאחד. אני דוחה על הסף את דעותיהם של המתנגדים לשירות שווה בתירוצים כי נשים לא יכולות להיות לוחמות, הן לא בנויות לזה, מבחינות רבות או פיזיולוגיות. הבנות כבר הוכיחו את יכולתן המבצעית ואף שילמו על כך לצערי בחייהן. לצד הויכוח לגבי יכולתן של חיילות למלא תפקידים קרביים בצה"ל אני יוצא בחריפות נגד הפגיעה בחלוקת נטל השוויון למשרתים בצה"ל. על המדינה לדאוג לאלתר לחלוקת נטל שוויונית בגיוס לצה"ל ולהיאבק נגד השתמטות חרדים מצה"ל. עד שהממשלה תחליט בנושא חוק הגיוס, עלינו להעלות על נס את שילובן של חיילות בצה"ל וקידומן לדרגות ולתפקידים חשובים שבעבר היו נחלתם של גברים בלבד". (נויברגר הוא יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב פתח תקוה וראש העין).

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"חד משמעית לא, מי שחושב שחיילות יכולות לשבת בטנק עם חיילים וזה לא ישבש את קבלת ההחלטות ואו לחילופין את דרך העבודה טועה. מי שחושב שחיילת יכולה להרים פגז 25 מילימטר ולא להיפגע מזה ברמה הגופנית טועה. הוא טועה בדיוק כמו שמי שחושב שהחיילות לא יכולות לחשוב בצורה יצירתית וטובה ואינטלגנטית יותר מחיילים. ישנם תפקידים שהמינים יחד יכולים לעשות וישנם כאלו שלא. אם אביגדור קהלני אמר את שאמר זה לא בגלל זלזול ביכולות הנשים אלא בגלל אותן המחשבות שהעליתי. זה שצלבו אותו בתקשורת בכדי להראות טוב אל מול ארגוני הנשים השונים, לא אומר שאביגדור קהלני, המפקד האגדי של חטיבה 7, שוביניסט. נשים, חד משמעית, לא יכולות להשתלב בכל מערך תפקידי הלחימה של צה״ל ומצד שני ישנם הרבה מאד תפקידים שישמרו על טוהר המידות בין שני המינים, תפקידים מגוונים, יעילים ותורמים לא פחות ואולי יותר מתפקידי לחימה נטו". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת בית הספר נעמי שמר עוסק באבטחת מידע).

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר

כניסת המחשוב הביאה למצב שאין צורך בכוח פיזי בכדי להפעיל מערכות פיזיולוגיות או כל כלי נשק על פני האדמה. חוץ מזה, הנשים כבר הוכיחו בעבר גם יכולות שלא נופלות מביצועי הגברים. לדוגמא: הצלמת מרגרט בורק ווייט שטיפסה למגדל קרייזלר בניו יורק בכדי לצלם את העיר מלמעלה. סרלה ת'רקל, האישה הראשונה ממוצא הודי אשר זכתה ברישיון תעופה ב־1936. המתנדבות לכיבוי האש והשריפות הנקראות היום כ"לוחמות אש" בפרל הרבור. כל הדוגמאות לעיל ויש עוד רבות אחרות, מצביעות שהנשים מסוגלות לבצע כל עבודה שהיא בעולם המתועש והמודרני שלנו ואין גבול ליכולתן, לכן אנחנו חייבים ראשית להשוות את זכויותיהן וחובותיהן של הנשים בפעילות הליבה ולקדמן במצוינות ובמנהיגות על פי הכישורים האישיים, כמו את הגברים. אין להפלות את הנשים בשום תחום, כולל גם מילוי כל תפקידי הלחימה בצה"ל, ללא שום אפליה מגדרית בזכויות ובחובות". (קוטלר הוא מזכיר סניף מפלגת העבודה בפתח תקוה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר