זוכי הארוויזיון. צילומים רויטרס, Armando Franca- אי־פי, לע"מ- מיקי בן דוד, לע"מ - משה מילנר
זוכי הארוויזיון. צילומים רויטרס, Armando Franca- אי־פי, לע"מ- מיקי בן דוד, לע"מ - משה מילנר

"הפעם ממש הזלתי דמעה". הפרלמנט בוחר את הזכייה הכי מרגשת של ישראל באירוויזיון

שאלה אחת בשבוע, והפעם: איזו זכייה של ישראל באירוויזיון הייתה הכי מרגשת?

פורסם בתאריך: 15.5.18 21:03

 

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"נטע ברזילי הביאה לישראל מתנה יפה ליום ההולדת ה־70. היא לימדה אותנו להכיר גם את השונה ולפעמים השונה הוא גם מיוחד. כולנו שווים, צריך רק לזמן ולהאמין שמגיע לנו ואז הכל אפשרי והשמיים הם אפילו לא הגבול. היא העלתה את דגלי ישראל על ראש שמחתנו ואיחדה ליום אחד את העם, נתנה לנו גאווה. כל העולם ראה את הדגל – חמאס, סוריה, איראן ולכן מגיע לה שפו גדול ומזל טוב שהצליחה בגדול לחדור ללבבות. אין להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, כל הכבוד לך נטע את גדולה". (אבירם היא נומרולוגית).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"חזיתי בטלוויזיה בהופעה של נטע ברזילי. ראוי לציין שלמרות גילי המופלג וניסיוני באירועים שכאלה מול קהל של מיליוני איש מרחבי העולם, הפעם ממש הזלתי דמעה למשמע תוצאות התחרות. אני חושב שבכל הפעמים שבהן זכינו הייתה התרגשות גדולה אך הפעם ההתרגשות עלתה על גדותיה. למה? נטע הינה זמרת מוכשרת אך שונה והקהל אהב אותה וגם השופטים. הבחירה במקום הראשון אינה מקרית. נטע בכל ראיון איתה הציגה את עמדתה שעלינו להוציא החוצה השמחה שיש בנו, עם ישראל, והזכייה שלה באה על מנת לשמח אותנו, את עם ישראל. שאפו לך נטע על האמירה הכל כך מרגשת ונכונה בעיני. בנוסף יש לזכור שאנו עדיין ביום ההולדת ה־70 למדינה ואין כמו זכייה בתחרות עולמית ובמקום הראשון לשמח אותנו האזרחים ולהאדיר את שם מדינתנו בקרב העמים. גם בנושא תרבותי מובהק כמו תחרות שירה בינלאומית של איגוד השידור האירופי אנו במקום הראשון. מכאן מובנת התרגשותי הרבה לנוכח הזכייה. אני מתרגש כי אני יודע שהזכייה לא הגיעה בקלות. הרבה מאוד מהשופטים מכניסים בהצבעתם שיקולים פוליטיים ולמרות זאת זכינו. כן, התרגשתי מאד ויותר מהפעמים הקודמות!!". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"נטע ברזילי, שרק לפני שבעה חודשים עוד הייתה זמרת אלמונית, הצליחה לרגש מיליוני צופים בעולם ולגרום להם להצביע עבורה. האהבה שקיבלה בכל העולם גרמה גם לי לראות בזה משימה הרבה יותר קשה מהמנצחים בעבר, וגם לי להיות ער כל הלילה במתח עצום וכמובן לקפוץ בשמחה בסיום. חגיגת הזמר הגדולה בעולם הצליחה הפעם להוכיח את מה שידענו כל הזמן, הכל פוליטי, הכל רווי שנאה, הכל מכור מראש בצורה בוטה ובלי בושה. מדינות דמוקרטיות ונאורות מתעסקות בהפצת שנאה והתחשבנות שלא קשורה כלל למוזיקה ולאומנות, קבוצה קטנה של מקבלי החלטה בכל מדינה מצביעה מתוך נקמנות ומתוך קואליציה כזו או אחרת. למזלנו הטוב החלטה של איגוד השידור הרופאי לשלב הצבעה של הציבור הרחב בכל מדינה אפשרה לכל מי שנהנה מהשיר להיות חלק בבחירה. הציבור הרחב לא התחשב בפוליטיקה ואפילו ה BDS לא השפיע. הציבור הרחב שמע את נטע ברזילי, זמרת ענקית ומוכשרת, שמע את השיר וראה את הביצוע והחליט. זו שמחה כפולה ומכופלת, ולמרות הכל האירוויזיון יהיה בשנה הבאה בירושלים". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"הזכייה המרגשת ביותר של ישראל בתחרות האירוויזיון היא ללא ספק הזכייה הראשונה שלנו בתחרות. בשנת 1978 זוכה ישראל, אז מדינה צעירה בת 30 שנה, עם השיר "אבניבי" אותו כתבו אהוד מנור ונורית הירש וביצעו יזהר כהן ולהקת "אלפא-ביתא". (אגב אחד מהרקדנים שליוו את ההופעה היה אחד בשם חיים כהן, לימים יהיה מוכר כבעל שם הבמה ״אדם״ שבהמשך יהיה אחד הזמרים הגדולים בשנות ה־ 80-90). הזכייה הייתה מרגשת כפליים מאחר וזו הייתה זכייה ראשונה של מדינת ישראל בתחרות זו הישג אדיר בפני עצמו. אירוע תחרות האירוויזיון 1979 היה אחת מההפקות הראשונות של הטלוויזיה הישראלית ששודרה בצבע. סך הכל זכתה ישראל 4 פעמים בתחרות ובדירוג הכללי מקום שישי בכמות הזכיות למדינה מאז תחילת תחרויות האירוויזיון בשנת 1956. אז להתראות בירושלים בירת ישראל הנצחית בתחרות האירוויזיון 2019". (שטרן הוא פעיל בשכונת עפר גנים ג).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר