פתח תקוה
פתח תקוה

"צריך להקצות יותר משאבים לנושא". הפרלמנט מדבר על מצב הניקיון של העיר

שאלה אחת בשבוע, והפעם, לכבוד פסח, שאלנו את חברי הפרלמנט האם הם מרגישים שהעיר מספיק נקיה. כנסו לדף הפייסבוק של מלאבס וספרו לנו מה אתם חושבים

פורסם בתאריך: 31.3.18 21:05

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"לא, לדעתי העיר אינה נקייה מספיק. במיוחד מרכז העיר לא נקי. אולי בכפר גנים ג' או בנווה גן או הדר המושבות, זה נקי. אבל לא במרכז העיר ובשכונות הדרום והמזרח. יש ערמות גזם, יש ערמות שאנשים זורקים והמשאית האוספת עוברת רק פעם בשבוע. קשה לדרוש מכל אחד לזרוק קופסאות או ריהוט או גזם רק ביום מסוים. וקשה יותר לאכוף. אז צריך למצוא פתרון יצירתי אחר כגון פינה מוסתרת ואסטטית שם ניתן לזרוק פסולת. אין לי ספק שלערים אחרות יש פתרונות, כי לא ראיתי ערמות כאלו בערים אחרות. אני מסתובבת לא מעט ויש ערים המפליאות אותי בניקיונן, כמו עכו למשל. עיר שעברה מהפך תודעתי ואסטטי מן הדרגה הראשונה. העיר העתיקה נקייה, אפשר לאכול מן הרצפה כמו שאומרים. עכו השכילה לנצל את העבר המפואר שלה והפכה לעיר תיירות מאז קבלה הכרה על ידי אונסקו. ודבר גורר דבר – היא עברה מהפך חזותי, הפכה נקייה ומזמינה. תל אביב נקייה. שם גם ביום שישי בערב וגם בשבת בבוקר עוברות משאיות זבל ופועלים זרים אוספים ומנקים. הבנתי שבפתח תקוה קוצץ תקציב הניקיון. אז את התוצאה אנחנו רואים יום יום". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק

"העיניים לא משקרות, תושבי חוץ לא משקרים. ההזנחה, הלכלוך ומפגעי הדרך נערמים ונראה שלאף אחד לא באמת אכפת. וזו תופעה יומיומית במהלך השנים האחרונות אשר רק החמירה בחצי שנה האחרונה. ישנן שכונות ששם הטיפול במפגעים אלו הוא נקודתי בעקבות התערבות פעילים והדוגמאות ברשתות החברתיות רבות. אבל מה לגבי שכונות אחרות? שם ניתן לראות ערמות זבל נערמות בשטח ליותר משבוע ימים ללא מענה, קריאות למוקד העירוני נסגרות כלאחר יד. אני מסתובב לא מעט ברחבי העיר ואני רואה את הזוהמה. מישהו לא עשה שיעורי בית ושכח שזבל מושך עכברים, ועכברים מושכים נחשים. בהעדר תוכנית עבודה מסודרת ובהעדר פיקוח מתאים, לא רחוק היום שנסתובב כולנו עם מסיכות על הפנים". (שטרק הוא פעיל חברתי).

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"כל מקום שנכנסים אליו בחיים, בית, מסעדה, אולם וכו', נמדד קודם כל ברמת הניקיון שלו. הניקיון הוא הפנים של המקום וכך גם כמובן כשנכנסים לעיר או שכונה מסוימת, הניקיון או חוסר הניקיון נגלה לעין בראש ובראשונה. יש בפתח תקוה המון דברים טובים ויעידו על כך הטורים שאני כותבת כאן מידי שבוע, אבל בעניין הניקיון יש הרבה מה לשפר בפתח תקוה. כמות התושבים כאן היא מאוד גדולה ודרוש ניקיון מאסיבי יותר, זה אומר שצריך להקצות יותר משאבים לנושא, יותר כוח אדם, יותר שעות, יותר כלי תחבורה. עיר שהארנונה שלה מהגבוהות בארץ ראוי שתהיה מהנקיות בארץ. גם השכונות החדשות לא מספיק נקיות, הגינות והפארקים נראים בבקרים כמו אחרי מלחמה. זה כמובן מתחיל בתושבים עצמם שלא שומרים על הניקיון ליד ביתם ומצפים שהעירייה תנקה אחריהם, אבל זה לא אומר שהעירייה לא צריכה להיות תמיד על המשמר ולדאוג שהעיר תהיה יפה ונקייה". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"כדי להשיב לשאלה זו, יש לבחון תחילה את הגורמים המשפיעים על ניקיונה של העיר. האם התושב, הנצרך לשרות הרשות המקומית, מסייע לרשות בשמירה על הניקיון? ומאידך, הרשות המקומית ואגף התברואה, האם הם מבצעים מלאכתם נאמנה, או חלילה מתרשלים בחובתם? ישנם אזורים בעיר שתמיד יהיו נקיים, משום שילוב המאמצים של התושב והרשות לשמירה על הניקיון. ולעומתם אזורים מסוימים תמיד יהיו מלוכלכים משום רשלנות התושב והרשות. ככלל, אני חושב שהעיר אינה נקייה. פחי האשפה אינם מוצנעים מספיק, האשפה גדושה בסביבה מלוכלכת, והרבה פחים ללא מכסים. עטיפות של חטיפים, סתם ניירות, ושקיות ניילון מתעופפים במדרכות. מצאתי ליקויים מדאיגים בסביבת השוק, ולצערי גם במרכז העיר. ראיתי משטחים של פינוי גזם, שהפכו גם לפינוי אשפה רטובה, ובמועדים שבניגוד להוראות העירייה. מניסיוני, ישנם אזורים שם העירייה אינה מצליחה לשפר את המצב, והתושב ממשיך ללכלך באין מפריע. ולכן עובדתית, ככלל, העיר אינה נקייה". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקוה ויקיר העיר).

רק שאלה - פתח תקוה. צילום זאב שטרן

פתח תקוה. צילום זאב שטרן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר