צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"צריך לעשות הסברה נרחבת בין אלה המסרבים לחסן, אבל לנקוט בסנקציות זה מוגזם"

שאלה אחת בשבוע והפעם: האם צריך לנקוט בסנקציות נגד הורים שלא מחסנים את ילדיהם?

פורסם בתאריך: 21.11.18 19:54

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"השאלה עולה על רקע החיסון לחצבת. אין לנקוט סנקציות נגד הורים שלא מסכימים לחסן את ילדיהם. יש הורים שלא מסכימים להכניס לגוף ילדיהם חומרים, גם אם אלה חומרי חיסון. לדעתי יש לכבד את אמונתם. ממילא, מי שיכול להיפגע אלה הילדים שלא חוסנו. אלה שחוסנו לא יפגעו. ה"מגפה" תהיה רק בקרב הלא מחוסנים. צריך לעשות הסברה נרחבת בין אלה המסרבים לחסן, אבל לנקוט בסנקציות זה מוגזם. הורה אחראי על גופו של הילד שלו ועליו להבין את הסכנה אם יש כזו. במדינה דמוקרטית צריך לתת חופש לבחור מתוך הכרת כל האפשרויות כולל הסכנות. מי שמוכן לקחת את הסיכון, זו הבחירה שלו והאחריות שלו. ניתן להפיץ סרטון הסברה או חוברת על הסכנה הכרוכה בהידבקות במחלה. אם אותו הורה סרבן חיסונים לא השתכנע, אין לנקוט סנקציות. הסירוב הוא בקרב שתי קבוצות: הורים מן הקהילה החרדית מצד אחד והורים הדוגלים באורח חיים טבעי מצד שני. בשני המקרים זו דרך חיים שהאדם בוחר לעצמו ולמשפחתו, גם אם היא נראית לא הגיונית לרוב האוכלוסייה. להשית עליהם עונש זה במקרה ראשון לפגוע באמונתם הדתית ובמקרה השני לפגוע באורח החיים הטבעי שבחרו. בשני המקרים זו דרך לפגוע בחופש הבחירה". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"בימים שבהם ההורים הופכים להיות מעורבים עוד ועוד במערכות השונות לגבי ילדיהם, יש תחום אחד שחלקם מדלגים עליו מאידיאולוגיה לא ברורה ולא מובנת שמסכנת לא רק את חיי ילדיהם אלא את חיי ילדינו ואותנו כהורים. זוהי תופעה מוזרה בה הורים מקבלים החלטה על דעת עצמם לא לחסן את הילדים. רוצים לקחת החלטה כזו, לגיטימי ובסדר אבל, אל תערבו את הילדים שלנו בהחלטה שלכם, אל תערבו אותנו ההורים בהחלטה שלכם. תקימו עמותה, גן ללא חיסונים, בית ספר ללא חיסונים ותקיימו את אורח החיים שלכם בהתאם להחלטות שלכם. ילד לא מחוסן אסור שיכנס לשטח הגן, בית הספר, מסגרות לימוד לא פורמליות ועוד. מה המשמעות של ילד לא מחוסן כולם מבינים, אך אף אחד לא לוקח בחשבון שילד לא מחוסן שמגיע עם מחלה מדבקת יכול לגרום לנזק בלתי הפיך אצל ילדים אחרים, שלא לדבר על ילדים רגישים ובסוף היום להביא את זה לאחיו, להוריו ולקרובי משפחתו המבוגרים. יש להטיל סנקציה ברורה בנושא ולא לאפשר לאף הורה להכניס ילד שלא חוסן למסגרות החינוך הפורמליות והלא פורמליות, עד לרמה שבא הורה יצטרך להציג בפני הגננות ועד לרמת המורות פנקס חיסונים מסודר ואו אישור מקופת חולים על ביצוע החיסונים הקבועים בחוק. רק כך נשמור על הילדים שלנו בריאים בצורה הטובה ביותר". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת הורי בית הספר נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"בתחילה זה נראה לי כמו איזה פיילוט ניסיוני מעניין, קבוצה של הורים אמיצים עם חשיבה מקורית יוצאת נגד המוסכמות הרפואיות מהדור הישן. הם גם הגיעו עם מחקרים שמעידים על הנזק כביכול מהחיסונים. הסדקים בדעתי החלו עם העלייה החדה בשיעור הנדבקים בחצבת, עלייה דרסטית שהובילה לצעדים כנגד אותם הורים-מורדים. לא אהבתי את ההתעקשות המיותרת כשהמציאות מראה לנו נתונים אחרים. מה שהוביל אותי אותי למסקנה הבלתי נמנעת שטוב יותר עם החיסון – הוא מקרה פטירתה של התינוקת בת השנה וחצי מירושלים. המציאות העצובה הזאת חזקה מהכל. יש לי מסר אל אותם הורים: חשבתם? ניסיתם? טעיתם. עכשיו אל תעמדו בדרכנו" (גרוסמן הוא חבר ועד עובדי טבע בפתח תקווה).


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר