קו רקיע פתח תקוה. צילום שלמה עוז
קו רקיע פתח תקוה. צילום זאב שטרן

"שיהיה בוטוקס בכבישים, אבל שלא יהרוס את האופי של העיר"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: מה אתם מאחלים לעיר לשנת 2019

פורסם בתאריך: 26.12.18 15:46

 

ד"ר שלמה צדוק

שלמה צדוק צילום זאב שטרן

שלמה צדוק צילום זאב שטרן

"פתגם חכם אומר: 'הזמן נוסע קדימה כי זה מה שהוא אמור לעשות'. והנה אנחנו ב-2019. ויש לי כמה מחשבות, הרהורים וחלומות לשנה החדשה. עיר מודרנית מתבגרת בשנה אבל אינה מזדקנת. היא נוסעת קדימה וצריכה להשתבח כל הזמן. היא לא מזדקנת אבל מוכרחה כירורגיה מוניציפאלית. דהיינו, הרבה בוטוקס בכבישים, בבורות ובכל מיני פינות שיש בהן קמטים, אבל להיזהר שהכירורגיה לא תהרוס את האופי של העיר לטובת היופי שלה. יעני, שיהיה הרבה תמ"א 38 אבל אם מרימים גורד שחקים אז שזה לא יהיה על חשבון הייקב הישן או על חשבון שימור המעברה. ובכלל – מאחל שהמעברה תקום לתחיה תרבותית. שיהיה בה מסלול שימור אסתטי. כמו מסלול נווה צדק התל אביבי כזה. מאחל שיהיה פחות בטון ואפור ויותר עצים וירוק. מאחל שבתי החולים שלנו יהיו פחות עסוקים ובבית העלמין יהיה הרבה מקום פנוי. שתוחלת החיים המלאבסית תעלה מ־83.7 ל־87.3 שנים. מתחנן שתהיה לנו אוניברסיטה משלנו ולא חיקויים. מאחל שתהיה עיר שינה אבל שלא תהיה בקומה. שתהיה עיר עם הפסקה מתי שצריך ובלי הפסקה היכן שנכון". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג וראש ענף בתאגיד המים מיתב).

 

מאיה (סורמלו) בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

"לפני 12 שנים, ב-1.1.07, הגיחה לאוויר העולם נועה שלי שהשנה נחגוג לה בת מצווה. מה שהופך את השנה למיוחדת במיוחד עבורנו. אז בראש ובראשונה מזל טוב נועה אהובה שלנו. מדי שנה, אני כמו כולם, מאחלת לבני משפחתי, קרוביי, מכריי ובכלל לכל בית ישראל, שנת אושר, בריאות ושמחה וכמובן, פרנסה טובה. השנה הייתה שנת בחירות לרשויות המוניציפאליות, אני מאחלת לעירי פתח תקוה שתמשיך להיות מקודמת בתחום החינוך, הבניה, התרבות והאירועים כפי שהייתה וכפי שהובטח לנו. אני מאחלת לאוכלוסיות החלשות בעיר שימשיכו לקבל ואף יתווספו פרויקטים בתחום הרווחה. אני מאחלת לכולם שלא יגיע אף ילד רעב לבית הספר, שלא יהיה אף קשיש שייוותר ללא אוכל, ללא כסף לתרופות וללא יד חמה ואוהבת לידו. אני מאחלת לכל האימהות שיצטרכו לבשל הרבה לחיילים שלנו שמגיעים בשבתות הביתה. אני מאחלת לכל ההולכים על ארבע בעיר המצויים בכלביה חורף חם ואנשים טובים שיטפלו בכם. אני מאחלת לתושבי העיר חג שמח, שנה טובה, אהבת חינם, הושטת יד לשלום ושיתופי פעולה נפלאים לטובת כולם". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

 

עו"ד אלון וולקוביצקי

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

עו"ד אלון וולקוביצקי צילום זאב שטרן

"חברי הקבוצה אשר רכבו לעבר פתח תקוה בשנת תרל"ח בחרו לה גם את שמה. הם פנו לספר הושע, ובפסוק י״ז בפרק ב׳ נכתב: "ונתתי לה את כרמיה משם, ואת עמק עכור לפתח תקוה״, וזו היא למעשה התמצית של העיר שהפכה ברבות השנים מעמק עכור לפתח תקוה של הציונות. החודש הראשון לתחילת כהונתו של ראש העיר רמי גרינברג מביא בשורה לתושבים, ונדמה כי כעת מתחילה שעתה היפה של העיר, והיא עולה על מסלול מנצח. רוח רעננה של עשייה רבה החלה מנשבת בבניין העירייה. ברחובות העיר כבר ניכר שיפור ברמת הניקיון והתחזוקה, שיפור שהנו בבחינת סנונית ראשונה מבשרת טוב. אני מאחל בכל לב לעירי האהובה שנוכל לשוב ולהתגאות בעיר פתח תקוה, בניקיונה, בתחזוקתה, בפיתוחה, בשירות הניתן לתושב, ובעיקר בפעולות הציבוריות היעילות של קברניטי העירייה". (וולקוביצקי הוא עורך דין פלילי ותעבורתי).


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר