תחבורה שיתופית בראש העין
תחבורה שיתופית בראש העין

"תומכי התח"צ בשבת הם בעיקר אליטיסטים שלא ראו אוטובוס מבפנים"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם העירייה צריכה לנהוג כמו ראש עיריית טבריה ולהפעיל על חשבונה תחבורה ציבורית בשבת?

פורסם בתאריך: 27.2.19 15:52

 

ד"ר שלמה צדוק

שלמה צדוק צילום זאב שטרן

שלמה צדוק צילום זאב שטרן

"תחבורה ציבורית בשבת? אם הייתי רק מהמתלהמים המקצועיים הייתי זועק: לללללללאאאאאאא!!!!. אבל מכיוון שאני מהשפויים החילוניים אז אני רק צועק: לא ולא!! יען כי הפעלת תח"צ בשבת היא בכלל לא סוגיה של פרקטיקה אלא יותר של פוליטיקה. אחרי הכל, תומכי התח"צ בשבת הם בעיקר צעקנים סדרתיים, מסחריים ואליטיסטים עשירים שלא ראו מעולם איך נראה אוטובוס מבפנים אבל ישמחו מאוד לראות איך אוטובוס מעלה באש את המרקם החברתי – הערכי במדינה ישראל ומעלה בלהבות את האופי הייחודי שלנו. אבל כאמור אני בכלל לא מדבר על ההיבט הדתי, כיוון שאין כאן שאלה פרקטית אלא רק שאלה פוליטית, ובתור שכזו אין ביטוי טיפשי יותר לחופש מדת מאשר הכפייה החילונית העקומה הזאת. אבל אני נגד התח"צ דווקא מהצד החברתי/ חילוני/ חופשי/ מוסרי. תחשבו על זה: מי צריך עוד יום של זיהום אוויר מרעיל מתחת לחלון ביתו ביום החופשי? ומי יפעיל את האוטובוסים בשבת? שוב הנהגים העניים שיעבדו ביום החופשי היחידי ולא יראו את המשפחות שלהם?. ותחשבו על עוד פואנטה: התחבורה הציבורית מסובסדת על ידי כל התושבים. גם על ידי החרדים! אבל הם לא נהנים ממנה ביום שבת. אז היכן המוסריות שלנו החילוניים? ולמה בכלל צריך להוסיף לכביש עוד יום של עשרות אלפי אוטובוסים שיגבירו את ים תאונות הדרכים המפחידות גם ככה? למה? בסיכום, ראש העיר שלנו הוא חובש כיפה אבל אם הוא מחפש חילוני כופר אחד עם קבלות, שיזעק כנגד רעיון העיוועים הזה, אז הוא יוכל להשתמש בי". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג וראש אגף בתאגיד מיתב).

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"אני תמיד בעד הסיסמה חייה ותן לחיות, כל עוד דרך חיים אחת לא פוגעת ברגשותיו של האחר אז הכל בסדר. כל אחד זכאי לחיות את חייו ואת אמונתו איך שהוא בוחר אבל תמיד צריך לזכור שיש בעולם עוד זרמים ועוד דתות ואמונות והדרך הנכונה היא לכבד את כולם. כאן נכנס העניין של תחבורה ציבורית בשבת. לדעתי לא צריך לשנות את הסטטוס קוו, זה נחמד וזה הכי נכון שיום שבת נבדל משאר ימות השבוע, המתח מעט יורד, האווירה שונה ומיוחדת ואין סיבה להפוך את השבת לעוד יום חול. אבל אני כן חושבת שבאזורים מסוימים בעיר לא צריך למנוע מעסקים פרטיים את פתיחתם בשבת. בכל העולם משפחות מבלות יחדיו ביום השבתון שלהם, מסעדות, סרטים וכו', וזה צריך להיות ככה גם כאן. משפחה מאושרת ומלוכדת בשבת לא פחות חשובה משום דבר אחר, האופציות צריכות להישאר פתוחות וככה כל אחד שיעשה בשבת מה שהוא רוצה בלי לפגוע באחר". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

 

יצחק עופרי

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

"העיר טבריה שוכנת לחוף הכינרת, עם אתרי תיירות חשובים ליהדות, לנצרות, ולהיסטוריה העולמית. בטבריה בתי מלון, בתי מרחץ, וקברות צדיקים. למערכת מיוחדת זו, יש הצדקה למי שמעונין בפיתוח תיירותי ושגשוג כלכלי, להפעיל תמריצים ותחבורה על חשבון הרשות המקומית. לצערי, פתח תקוה דלה באתרים תיירותיים, מקומות הבילוי מצומצמים, ובשבת, העיר עוצרת. בגלל העסקים הסגורים, בגלל מחסור באטרקציות, ופשוט בגלל שאין לאן ללכת. במצב שבו האוכלוסייה מסורתית ברובה, ואינה נצרכת לתחבורה ציבורית, אין הצדקה לתחבורה ציבורית בשבת, ואין צורך להפעילה על חשבון העירייה.
לדעתי, דרושה חשיבה של תיירות אמיתית, כמו השקעה במבנים ארכיטקטונים בסגנונות ייחודיים, פיתוח מושכל של מרכז העיר, רכבת תחתית קלה במרכז העיר, ואולי אולי אפילו מגרש שעשועים זעיר שיזכיר את דיסניוורלד. או אז תהיה סיבה טובה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר