איילת שקד, בנימין נתניהו, בני גנץ. צילומים: זאב שטרן, מוטי מילרוד, אילן אסייג
איילת שקד, בנימין נתניהו, בני גנץ. צילומים: זאב שטרן, מוטי מילרוד, אילן אסייג

"הליכוד עשה שימוש בקודש הקודשים, בבתי העלמין הצבאיים"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: איזה קמפיין בחירות לכנסת הכי עיצבן אתכם עד עכשיו?

פורסם בתאריך: 28.3.19 13:05

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"אנו נמצאים כשבועיים לפני מועד הבחירות. מערכת הבחירות הולכת ומתחממת. לי מאוד מפריע שהקמפיינים מטעם המפלגות, בעיקר הגדולות מימין ומשמאל, מאוד יצריות, מאד נוגעות במנהיגים ולא במצע המפלגה, הקמפיינים לגופו של אדם וחבל שזה כך. ממעיטים להציג מה התכניות שעל פיהן תתנהל המפלגה בהמשך לאחר יום הבחירות. אני צופה שלשיא עדיין לא הגענו. ככל שנתקרב ליום הבחירות יופשלו השרוולים ולא יהססו לרדת נמוך. הקמפיין שהכי עיצבן אותי היה הקמפיין של הליכוד שעשה שימוש בקודש הקודשים, בבתי העלמין הצבאיים על מנת לדקדק לכולנו בעצבים ובנקודה שהכי חשובה לכולנו, הביטחון. אני מאמין שהניסיון הזה לעורר מודעות לעניין הביטחון באמצעות קמפיין זה נכשל ולמעשה השיג תוצאה בדיוק הפוכה ממה שהתכוונו. נושא הביטחון חשוב לכולנו אך יש להציגו מכיוון אחר. לכל אחד חשובה עמידתנו כנגד אויבנו. גם ביבי נתניהו כמנהיג תנועת הליכוד הודה שזו הייתה טעות והורה להסיר קמפיין זה לאלתר. קמפיינים נוספים שהפריעו לי היו הניסיון להטיל דופי בביבי כלוחם שסיכן חייו למען המדינה על ידי מפלגת כחול לבן. כחול לבן מאבדת מנדטים ומנסים ללכת על הראש של ביבי במקום לנסות להסביר למה האידיאולוגיה של המפלגה טובה יותר מאידיאולוגיית הליכוד. חבל. לסיכום, אני מאחל לנו לסיים מערכת הבחירות בצורה מכובדת ומכבדת". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

 

ד"ר שלמה צדוק

ד"ר שלמה צדוק. צילום:פרטי.

ד"ר שלמה צדוק. צילום: פרטי

"הקדמת מערכת הבחירות גרמה לקיצור הזמן שעמד למפלגות כדי להכין קמפיינים רציונאליים מבוססי היגיון, עובדות ונתונים, לכן הקמפיינים באים מהבטן ומה שמאפיין אותם הוא "קמפיין סכינים". כלומר, צריך כמה שיותר רישעות וכמה שיותר להספיק להשחיר את היריב וכמה שפחות לקשקש חיובית. וכשצריך להכניס ביקורת לתוך חמש מילים, או לתוך סרטון של 25 שניות, או למודעת חצי עמוד, אז חייבים להרגיז ולהכעיס כי יש כאן קרב קשה על התודעה. קמפיין השחרה וצעקנות הוא טוב ליועצים אסטרטגיים אבל רע למדינה ולאנשים. אפשר לעצור אותם? כנראה שלא. ישנם קמפיינים שלא אהבתי. במיוחד את האווילים והמטומטמים שביניהם. קמפיינים שנראה שנעשו או על ידי לוליינים מקצועיים או על ידי סטודנטים מתלמדים בקורס ניהול תעמולות. ומפאת כבודם לא נפרט על אלו סרטונים חלמאים מדובר. ובכל זאת, איזה קמפיין לא אהבתי ואיזה חיבבתי? נתחיל מהטוב – קד קידה לקמפיין הממוקד והחזק של איילת שקד כנגד השתלטות החונטה המשפטית והביורוקרטית על מוסדות השלטון. נמשיך ברע – אני חרד מקמפיין השנאה של בכירי התקשורת כנגד ראש הממשלה. העליהום שלהם עבר מזמן מהתחום הביקורתי לתחום הפתולוגי, וכואב לראות אותם משתינים מהמקפצה. נסיים בלא בריא – לא אוהב את הקמפיין של ביבי כנגד המשטרה והפרקליטות. ביבי יורה לרוחב וזה לא בריא לנו. נכון, יש בשר בדבריו אבל הוא צריך לנשוך שפתיים. ולסיכום: האם לוותר על קמפיינים רעים או אוויליים? ממש לא כי הם נדבך חשוב במשחק הפוליטי". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג וראש אגף בתאגיד מיתב).

 

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"הירידה לפסים אישיים והקריאה לבנימין נתניהו ׳בוגד׳ מכעיסה אותי בגלל כל כך הרבה סיבות. דמוניזציה מחליאה של מפלגות בשילוב מניפולציות על הציבור – רק מוכיחה שאין תוכן אמיתי להתמקד בו. מנהיג שהקריב את מרבית חייו למען המדינה וכמעט נהרג בהגנה עליה – ולא פעם אחת – הוא גיבור בעיני ובעיני רבים. מפלגות כבר היו לנו פה וכולן התנפצו כמו בלון. אני מציע לכל הבוחרים להתמקד במצע האמיתי של המפלגות, לבחון את הנושאים החשובים ולבחור מתוך שיקולים אמיתיים – נושאים אמיתיים ולא שיקולים מניפולטיביים שכבר רואים שאין בהם כלום". (גרוסמן הוא חבר בוועד עובדי טבע).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר