חופי סיני צילום מאיה הורודניצ'אנו

הייתם יוצאים לחופשה בסיני? "אני יכולה לומר שהתאהבתי במקום, בשקט, בשלווה"

שאלה אחת בשבוע, והפעם על חופשה בסיני, כן או לא

פורסם בתאריך: 4.7.19 12:01

 

מאיה (סורמלו) בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

"מדובר במקום מפגש של חופים, ים נקי וצלול, נופים עוצרי נשימה וכאילו לא די בכל אלה, הכל במרחק נגיעה ובמחירים שווים לכל כיס. מה עוד צריך הישראלי היפה לחופשה המושלמת שלו? לחובבי הדגים, יש שם את האוכל הכי הכי טרי וטעים שיכול להיות היישר מרשת הדייגים אל צלחות האורחים וארוחה שלמה שכוללת את כל אבות המזון ואבותיהם, שתעלה לנו פחות מכריך בארומה כך שמי שאינו מקפיד על כשרות למהדרין, ההנאה כנראה מובטחת. לחובבי חופשות ה"בטן גב", מה יותר מושלם מסיני להיזרק, לאכול טוב, לשחק שש בש ודמקה תוך כדי שמגישים לך את האוכל והשתייה. ויחד עם זאת, כשנשאלתי את השאלה, ישר עלתה במוחי המחשבה כי מעולם לא הייתי בסיני וככל הנראה זה גם לא יהיה היעד המועדף עלי. באמת ששמעתי רק דברים טובים מכל מלמדיי וחבריי שהיו שם, אבל אני מעדיפה לחכות עוד קצת, טוב נו, אולי לחכות הרבה, במיוחד לאור העובדה ש-עבדאלה עזאם, אל קאידה, דא"עש, בית אל מקדס, הם לא שמות החופים הממתינים לנו בסיני אלא חלק מארגוני הטרור המצויים שם. איפה שרק תבחרו, שתהיה חופשת חלומות בטוחה, מהנה ומוצלחת". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"פעם הייתי מאוד אנטי לגבי כל מה שקשור לסיני וכל מי שהיה יורד לשם הייתי חושבת שהוא משחק בחיים שלו. הרי אחרי הכל זאת לא מדינה חברותית כל כך כלפינו למרות הסכם השלום הקר והשברירי הזה וכל הזמן מגיעים סיפורים מפחידים והתראות. אבל פעם אחת חברים ובעלי הצליחו לשכנע אותי ואיכשהו הגעתי לסיני. אני יכולה לומר שהתאהבתי במקום, בשקט, בשלווה, המארחים מאוד נחמדים והכי כייף שזה ממש תאילנד אבל רק ליד הבית. לא הרגשתי שום סכנה, נראה לי שההתראות הן מזימה של חובבי סיני שרוצים את האי רק לעצמם. מה שכן, אני עדיין לא מוכנה להיכנס לעומקו של סיני אלא רק לחופים הקרובים ולמלונות שעל הגבול, כרגע זה מספיק לי, אבל אולי גם זה יגיע מתישהו ואשתכנע לישון באיזו חושה פעם …". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

 

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"בכל חג מראיינים את הישראלים שלא מוותרים על נסיעה לסיני ותמיד שואלים אותם: יש התראות חמות על פיגועים, אתם לא חוששים? התשובה היא תמיד ׳לא׳, יחד עם חיוך רחב. הטענות של החבר׳ה הישראלים הן תמיד: ׳בכל מקום בעולם יש פיגועים׳, ׳גם בישראל לא בטוח׳, ׳זה לא יקרה לי׳ וכו׳. בסך הכל הם צודקים, אבל הם מפספסים משהו חשוב. צבא מצרים נמצא במלחמת התשה עקובה מדם מול גדודים של דאע״ש הנמצאים בסיני. אלו לא מחבלים בודדים אלא זרוע של צבא מיומן ומאורגן. לא מדובר בתקרית אחת בשנה אלא במלחמה יומיומית מאורגנת היטב, פיגועים אכזריים המצריכים יכולת תכנון, מודיעין וביצוע (לדוגמא: הפלת המטוס הרוסי, פיגוע ענק במסגד במצרים והרקטות על העיר אילת שלמזלנו יורטו על ידי כיפת ברזל). זה נכון שדאע״ש הובסו בעיראק ובסוריה אבל הזרוע בסיני קיימת ונחשבת אכזרית במיוחד. צודקים חובבי סיני, יש משהו באווירה שגורם לרוגע כזה, שלווה, ים כחול, לסיני יש בהחלט קצב אחר, אבל עד שהמצב יתאזן אני מעדיף לנפוש באיים של יוון, אחרי הכל, גם שם הים כחול". (גרוסמן הוא חבר ועד עובדי טבע בפתח תקוה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר