מורה בכיתה צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

"אין אף עובד שחווה תחושת שליחות יומית כמו המורים"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם הייתם ממליצים לחברים ובני משפחה לעסוק במקצוע ההוראה?

פורסם בתאריך: 6.9.19 08:46

 

אלון וולקוביצקי

עו"ד אלון וולקוביצקי

עו"ד אלון וולקוביצקי

"אין ספק שלהיות מורה בישראל זה לא תמיד טיול מהנה בפארק. קיים חוסר שביעות רצון תמידי מצד התלמידים והוריהם, ומורים נדרשים לספוג את התסכול כלפי המערכת ולהישאר קשובים, מרוכזים ומשכילים. גם לימודי ההוראה אינם פשוטים ולא כל המורים ישרדו את השנים הראשונות בתחום. למרות זאת הייתי מציע מכל ובכל לב לחבריי ובני משפחתי לעסוק בהוראה מהסיבות הבאות: ראשית, אין אף עובד במשק שמקבל הזדמנות לחוות תחושת שליחות על בסיס יומי כמו המורים. שנית, החופשות הארוכות שמאפשרות להורים לצאת לחופש יחד עם ילדיהם דבר שמאפשר לחסוך אלפי שקלים כל שנה. שלישית, השכר ההתחלתי של מורים הרבה פחות גרוע מכפי שנהוג לחשוב ובמשך הזמן הופך להיות גבוה משמעותית בהשוואה לממוצע במשק. כך לדוגמא מורים בעלי תואר שני מקבלים תוספת שכר שמטרתה להשאיר אותם במקצוע, ובמקביל מורים מנוסים נהנים מתוספות שכר על בסיס הוותק. רביעית, למורים יש שפע של אפשרויות קידום לתפקידי חינוך או ניהול וכל תפקיד הנו בעל אתגרים, ותנאים מעולים. חמישית, מקצוע לא משעמם בו העניין הוא על בסיס יומי. המורה מתמודד מדי יום עם עשרות תלמידים, הורים ואנשי צוות וצופה מקרוב במערכת החינוך על כל שלוחותיה. שישית, אנשים בעלי אידיאלים מתאימים למקצוע הכה חשוב הזה בו אתה יכול לעצב במו ידיך את דור העתיד ועל כן משתלם להשקיע בתעודת ההוראה ואף לשרוד את השנים הראשונות עד לצבירת הניסיון". (וולקוביצקי הוא עורך דין פלילי ותעבורתי).

 

מאיה (סורמלו) בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

"כאשר מדברים על מקצוע ההוראה, ישר עולים לראשי שמותיהן של שתיים מחברותיי הטובות ביותר, רווית ירקוני וקרן מרקוס.  דרכן יותר מכל, הכרתי את המקצוע הזה על הצד הטוב והיפה שלו. מורות ברמ"ח אבריהן ובנימי נשמתן, מי שכל תלמיד שלהן בכל שלב בחייו יזכור לטובה. ילדיי זכו בבית החינוך יד לבנים במחנכות, שעד היום מוזכרות בבית בהערכה רבה. מורה טוב הוא מי שניחן ביחסי אנוש מעולים ומסוגל ללהטט בין תלמידי יסודי להוריהם, או להצליח להחזיק נערים מתבגרים ערים, ערניים ומתעניינים בחומר הנלמד (הלוא זו משימה קשה יותר מאשר ללמד דג לרכוב על אופניים).

לסיכום: כמי שדוגלת במשוואה לפיה הצלחה בחיים נמדדת על פי גודל החיוך איתו אדם קם בבוקר, אני ממליצה בחום לכל מי שרואה במקצוע הזה את השליחות יותר מאשר את הנוחיות, מי שחושב על הנתינה יותר מאשר על הקבלה, מי שרוצה בזה ולא "צריך להסתפק" בזה, הרי שמדובר במקצוע נפלא.

 

שלום קוטלר

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

"לפי עניות דעתי, במדינת ישראל  ההערכה למורה נמוכה מאוד ומתבטאת במשכורת נמוכה, דבר המראה על היחס המזלזל של המדינה כלפי הוראה והמשפיע על היחס המזלזל של ההורים כלפי המורה. בעקבות יחס מזלזל זה גיוס המורים ברמה גבוהה שואף לאפס, דבר המצביע בסופו של דבר על רמת התלמידים היוצאים מבתי ספר אלו. במבחן פיז"ה האחרון, הממוצע של ילדי ישראל במתמטיקה, במדע ובקריאה הציב את המדינה מתחת לכל המדינות המפותחות במערב אירופה, בצפון אמריקה ובמזרח אסיה. כמחצית מהילדים בישראל מקבלים חינוך ברמה של עולם שלישי, וכשיגדלו הם יוכלו לתחזק רק משק ברמה של עולם שלישי. אך משק של עולם שלישי לא יוכל לתחזק צבא של עולם ראשון, תנאי הכרחי לקיומה של המדינה באזור האלים ביותר על פני כדור הארץ. נשמע דרמטי מדי? הרי ישראל היא מדינת סטארט אפ עם אוניברסיטאות מהשורה הראשונה ועם אוכלוסייה מהמשכילות בעולם. זה כמובן בזכות ההורים המשקיעים ממיטב כספם הפרטי עבור ילדיהם. דבר שלא מסוגלת לקבל האוכלוסיה הכללית המצפה לחינוך חינם. בקיצור אין שיוויון בין האוכלוסיות והילדים וכתוצאה מכך נפגעים באופן ישיר מהחינוך חינם ברמה נמוכה במדינה. לכן בלב שקט הייתי ממליץ לא לעסוק במקצוע הוראה במדינת ישראל". (קוטלר הוא מזכיר מפלגת סניף העבודה בפתח תקווה).

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר