פתח תקוה והגליל התחתון צילום זאב שטרן גליל תחתון (בית קשת) צילום גיל אליהו

התושבים בוחרים בעיר: "האזורים הטובים למגורים בארץ הם הגליל התחתון ופתח תקוה"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: איזה אזור בארץ הוא הכי טוב לדעתכם למגורים?

פורסם בתאריך: 14.10.19 20:43

 

מאיה סורמלו בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

"בחירת מקום המגורים שלנו הוא נגזרת של פרמטרים רבים כמו רמת הכנסה, סוג ומקום עבודה, העדפות אישיות ועוד ובכל מקרה, משפיעה במידה רבה באופן ישיר על עתיד הילדים שלנו. על כן, יש לתת לכך חשיבות רבה ויחד עם זאת, התשובה לכך איננה יכולה להיות חד משמעית. זוגות צעירים ומשפחה צעירה יבקשו לגור ליד גינות משחקים, מוסדות חינוך וטיפת חלב וסמוך לשכונות בהם אוכלוסיות צעירות יותר כמו אם המושבות, נווה גן, העיר מודיעין ושוהם, בעוד בני הגיל השלישי, אם להכליל, ישאפו לגור באזורים שקטים, לא הומי אדם אבל גם לא מבודדים, כמו נווה עוז, כפר גנים הוותיקה, הרצליה, תל אביב סמוך לים, שכונות שקרובות ונגישות לכל מקום. לצד זה, יש שמבקשים לחיות בבדידות וכיסם עמוק דיו כדי לאפשר מגורים באזורים כמו קיסריה, ארסוף, סביון ועוד, יש מי שיעדיפו את השקט והטבע ויעתיקו מקום מגוריהם לצלע הר בצפון או לנווה מדבר בדרום ויש שזקוקים למפלצות הבטון כדי להרגיש נוח ובטוח ועל כן נמצא אותם בלב שכונה אורבנית והומת אדם בתל אביב. ויש מי שירצו נוף פסטורלי שייתן תחושה של מגורים באוסטריה. לרוב נעדיף את המוכר והידוע, שם גדלנו והתפתחנו. לעיתים מקום העבודה גורם לנו להעתיק את מקום המגורים לעיר או אפילו למדינה אחרת, לרוב צעד זה מתגלה כצעד שמשדרג את חיי המשפחה". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

 

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"אין כמו השכונה בבית ההורים בה גדלנו, היה לנו הכל. לא משנה מה יש לנו היום ליד הבית החדש אך השכונה הוותיקה והטובה של כל אחד ואחד מאיתנו היא הבית האמיתי. כצעירים שרק התחתנו (ושוב הכל תלוי ברמה הסוציו אקונומית), אבל אם אני לוקח בחשבון את הזוג הממוצע, אז אזור המגורים שלהם צריך להיות באזור שבו ישנה קהילה בונה, קהילה עם אותם מאפייני גיל ורמה סוציו אקונומית ממוצעת ובכדי שהילדים יגדלו יחד, יחוו את אותם פעילויות ואת אותם חוויות. אז זה יכול להיות בשכונות בעיר פתח תקווה או תל אביב או בכל עיר אחרת. שכונות מתפתחות עם משפחות צעירות שקרובות לאזורי התעסוקה וקיימות בהם התשתיות המלאות לפיתוח סביבה בריאה לגידול ילדים הם הבסיס הראשוני. אם ניקח לדוגמא את פתח תקווה, אז יש לנו עיר מרכזית עם דרכי גישה קלות לערים אחרות, יחד עם זאת יש בתוכה אזורי תעשייה שמעסיקים אלפי תושבים מהעיר, אזורי בילוי, את כל השירותים לתושב וכולם בקרבה למקום המגורים בשכונות האמורות. עם השנים הילדים גדלים והבתים שפעם הכילו את כולם הופכים להיות גדולים, הילדים מתחתנים ועוזבים את הבית ואנו נשאר/ים עם הנכדים שמגיעים פעם ב… ואז כדאי לשקול שינוי מיקום. ישנם כאלו שישארו באותו הבית אך כדאי לחשוב גם אחרת, למכור את הבית הגדול ולעבור ללב ליבה של תל אביב או ללב ליבה של עיר מרכזית אחרת עם דירה קטנה". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת בית הספר נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

 

שלום קוטלר

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

"הפרמטרים העיקריים המובילים בבחירת המקום הם אזורים המספקים לחם ושעשועים. רצוי אזור בעל ריאה ירוקה העוזר לבריאותם של האנשים. מדינת ישראל למרות שהיא מדינה קטנה משופעת באזורים אטרקטיביים הניתן לגור בהם וליהנות מהווייתם. האזור הכי טוב על פי עניות דעתי הינו הגליל התחתון, אזור חקלאי, פסטורלי מלא ירק וקרוב לעבודת האדמה. אזור נוסף שהינו משופע ויפה בפני עצמו הוא מרחב פתח תקוה, עיר מתפתחת וקרובה למרכזיי עשייה ובילויים עם מפעלי הייטק המעסיקים את החברה הצעירים והמבוגרים כאחד. האבטלה באזור הזה שואפת לאפס וכל אחד החי באזור זה נהנה מעשייה פרודוקטיבית ומאזורי בילוי למכביר עם גישה נוחה אליהם. לכן פתח תקווה מתאימה לכל סוגי האוכלוסיה מצעירים ועד הוותיקים". (קוטלר הוא מזכיר סניף מפלגת העבודה בפתח תקוה).

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר