בני גנץ צילום: אוליבייה פיטוסי

האם תורכב ממשלה בקרוב? "עם העברת המנדט לבני גנץ לא השתנה כלום"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם בני גנץ יצליח להרכיב ממשלה?

פורסם בתאריך: 31.10.19 12:12

 

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"תוצאות הבחירות ברורות מאוד. לא לליכוד ולא לכחול לבן יש אפשרות להקים ממשלה. על זה תוסיפו את חוסר היציבות של אביגדור ליברמן מישראל ביתנו וקיבלנו שיתוק שלא מאפשר הקמת ממשלה יציבה עם רוב של יותר מ-61 מנדטים. כישלונו של נתניהו בהרכבת ממשלה היה ידוע מראש. החרמות האישיות נגדו והחרמות על מפלגות היו חסרי תקדים בפוליטיקה הישראלית. לכן עם העברת המנדט לבני גנץ לא השתנה כלום, גם גנץ לא יכול להקים ממשלה ורק בשילוב מוזר וחסר סיכוי של המפלגות הערביות יחד עם ליברמן יצליח להקים ממשלה. ממשלה כזו לא תשרוד לאור ריבוי הדעות בכחול לבן, תלם ויש עתיד. המסקנה המתבקשת מהסלט הפוליטי זו ממשלת אחדות כאשר אף אחד לא פוסל את האחר, לא פסילה אישית ולא פסילה של מפלגה זו או אחרת. מנהיג שרוצה בטובת העם ורואה בשליחות הציבורית ערך חייב להניח בצד אגו, שאיפות ויצר נקמנות ולהתגמש למען המדינה. הסיכוי היחיד של בני גנץ להקים ממשלה זה רק ממשלת אחדות כאשר נתניהו מתחיל ולאחר מכן בני גנץ. כל אופציה אחרת לא באמת קיימת ועלולה להוביל לבחירות נוספות". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

 

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

"מזה מספר חודשים נמצאת המערכת הפוליטית בפלונטר גם לאחר העברת המנדט להרכבת ממשלה אל בני גנץ. אני רואה סיכוי קלוש לבחירות מועד ג', בחירות כאלה יהיו אסון כבד למדינה שכבר נתונה מזה תקופה ארוכה בבעיות תקציביות, כלכליות וביטחוניות קשות. גנץ יעשה מאמץ גדול ולדעתי גם יצליח להקים ממשלת אחדות רחבה עם הבלוק של נתניהו. אינני מאמין שהוא ילך על ממשלה צרה שיהיו בה ח"כים מהמפלגות הערביות אשר חבריהם יוצאים ופוגעים יום יום בביטחון המדינה. גנץ יכול להצליח להקים ממשלה רחבה כאשר יציג הצעות פשרה במפלגתו כחול לבן וגם לבלוק הימני של נתניהו. עליו להוכיח בצורה שלא משתמעת לשתי פנים למפלגות שאמורות להרכיב את הקואליציה ולעם בישראל כי הקמת ממשלה רחבה איננה צורך אישי שלו אלא היא צורך בלתי מתפשר של העם בישראל. טובת המדינה היא מעל כל אינטרס אישי כזה או אחר. גנץ יצליח במשימתו אם ישכנע את לפיד לא להחרים את המפלגות הדתיות. יהיה עליו גם לנסות ולשכנע את חבריו במפלגתו לאפשר לנתניהו להיות הראשון בשלטון בהתאם להצעתו ולמתווה הנשיא. העם בישראל לא יסלח למנהיגי המפלגות אם לא יצליחו להקים ממשלה רחבה ויציבה במהרה". (נויברגר הוא יו"ר הסתדרות הגמלאים בפתח תקוה).

 

איילת גלילי

איילת גלילי

"לאור הצהרותיו של גנץ ומפלגתו כי לא ישבו עם נתניהו, איני רואה מהלך מתקדם או מאמץ רציני לצרף את הליכוד לממשלת אחדות יחד עם גוש הימין. קשה לי לראות כיצד גנץ יוכל להרכיב ממשלה במפת המנדטים הנוכחית עם 44 מנדטים, אם אנחנו לא לוקחים את הרשימה המשותפת כמובן בחשבון ולאור הפער בין גוש הימין לגוש השמאל. גם האפשרות של הקמת ממשלה צרה אינה נראית סבירה. שכן בהנחה שגנץ וסיעתו אינם מתכוונים לצרף לממשלתם הציונית, מפלגה אנטי ציונית כמו הרשימה המשותפת ולכפות עליהם לדור בכפיפה אחת יחד עם מפלגתו של ליברמן, שהצהירה חד משמעית שלא תשב עם המפלגות הערביות, המו"מ ככל הנראה לא יצלח ואין לו היתכנות ממשית בסופו של יום. גוש הימין מונה 55 מנדטים והיה הכי טבעי שראש המחנה הוא שירכיב את הממשלה ומסיבות לא ברורות כחול לבן לא מצאה את הדרך לחבור לממשלה כזו שמייצגת את רצון העם. במידה וכחול לבן לא תתגמש ותמשיך להדיר מגזרים שלמים במדינת ישראל איני רואה לצערי מנוס מבחירות שלישיות בקרוב". (גלילי היא סגנית יו"ר נעמת הארצית ויו"ר סיעת הליכוד בנעמת).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר