פנינה תמנו שטה. צילום עופר וקנין
פנינה תמנו שטה. צילום עופר וקנין

כבוד: פנינה תמנו שטה ברשימה עולמית של מאה משפיעים שמוצאם מאפריקה

"זה אומר שאני על המפה הבינלאומית", אומרת הח"כית לשעבר שמוסיפה: "אני מקווה שבבחירות הקרובות אחזור לכנסת"

פורסם בתאריך: 26.11.17 16:07

פנינה תמנו שטה, תושבת העיר וחברת הכנסת לשעבר (יש עתיד), הוכנסה לרשימת 100 אנשים אשר מוצאם ממדינות באפריקה שהם בעלי השפעה והישגים מיוחדים, עליהם הכריז האו"ם לשנת 2017. מדובר ברשימה שבה לוקחים אנשים ממוצא אפריקאי שמשפיעים ותורמים בעולם, במגזר הציבורי והפרטי.
ההכרזה נעשתה במסגרת MIPAD, דירוג ייחודי של אנשים 200 אנשים, 100 שחיים באפריקה ו־100 שמוצאם מאפריקה אך חיים כיום ברחבי העולם, כולם מתחת לגיל 40 בחמש קטגוריות: פוליטיקה וממשל, עסקים ויזמות, מדיה ותרבות, דת והומניטריה. "הייתה החלטה של האו"ם שמיצבה את מצבם של השחורים בעולם וגיבשה רשימה של 100 אנשים אפריקנים שמשפיעים בעולם ואני נבחרתי כאחת מהם", מספרת השבוע תמנו שטה. "זה כבוד גדול שהכניסו אותי לרשימה החשובה הזו. התקיימה ארוחה חגיגית עם נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ומזכ"ל האו"ם הנוכחי, ארוחה אליה לא יכולתי להגיע".
מה הבחירה הזו אומרת מבחינתך?
"זה אומר שאני על המפה הבין לאומית. במהלך עבודתי והתנדבותי, אני פוגשת הרבה משלחות, נותנת הרצאות בארץ ובחו"ל, משמח לדעת שהם עושים שיעורי בית לומדים על ישראל גם בפן של זכויות אדם ומאבקים חברתיים. יש לי גם קשר למנהיגים אפרו אמריקנים, ולא אחת התדמית של ישראל מצטיירת באופן קשה, כי הם פוגשים את עמדות ה-bds. בעניין הזה חשוב לי להעביר להם את המסר שלצד זה שאני נאבקת בגזענות ואפליה, אני ישראלית גאה ואוהבת את המדינה שלי".
מה את עושה כיום?
"ממשיכה בעשייה שלי. יש את החלק הפרנסתי, אני דירקטורית בשתי חברות וכן עושה הרצאות וכל השאר זו עשייה בהתנדבות. הפעילות שבליבי היא למען אוכלוסיות חלשות ויוצאי אתיופיה, הקמתי עכשיו פורום שמטפל בהוצאת ילדים אתיופים מהבית, הצלחתי להוציא נתונים מהרווחה ומדובר בנתונים לא פשוטים. יש רשויות שמוציאות למעלה מ־20 אחוז מילדי האתיופים מהבית, שזו כמות עצומה. בנוסף, אני מלווה נשים, דאגתי לחוגים חינם לילדים אתיופים בכל רחבי הארץ וממשיכה קדימה".
מה עם הכנסת או פוליטיקה מקומית?
"אני חלק מסיעת יש עתיד ובכל יום שני, אני נמצאת בישיבות הסיעה. אני מאוד מקווה שבבחירות הקרובות אחזור לכנסת ואמשיך לעשות דברים ולשנות הרבה עוולות. אני עובדת קשה כדי לחזור לכנסת, זה דורש אורך רוח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר