אלי בן זיקרי. צילום באדיבות אלי בן זיקרי עמותת פלא
אלי בן זיקרי. צילום באדיבות אלי בן זיקרי עמותת פלא

"חשוב לנו לחשוף את העמותה לעוד ועוד אנשים"

הספר אלי בן זיקרי מפתח תקוה מכיר מקרוב את מחלת הסרטן. לפני כ-13 שנה חלה בעצמו במחלה ששינתה את חייו. כיום הוא בעל מספרות בבתי חולים ברחבי הארץ שמתאימות פאות ללא עלות לנשים ולגברים הזקוקים לכך. יחד עם חברי עמותת פ.ל.א הוא מנסה לרכוש 50 פאות חדשות באמצעות מימון המונים. לא תעזרו?

פורסם בתאריך: 15.12.17 15:33

בשישי בינואר 2016 התגלה אצל טלי שרפסקי מקרית אונו גידול סרטני בבדיקת ממוגרפיה. השמיים נפלו עלייה ברגע אחד. אחד הדברים שהטרידו את שרפסקי, היה נשירת השיער הצפויה ואיך הבן הקטן שלה יקבל את זה. אחרי ההלם הראשוני, הבכי וחיפושים אחר פתרונות היא הגיעה למספרה של אלי בן זיקרי בפתח תקוה, מייסד עמותת "פלא" (פאה לכל אישה) שמקדיש את זמנו הפנוי בהתנדבות ללוות נשים שחלו בסרטן ולהתאים להן פאות. כשהיא נכנסה אליו למספרה במחלקה האונקולוגית בבית החולים בילינסון, בן זיקרי התאים לה פאה שדומה להפליא לשיערה המקורי. באותו הרגע היא החליטה שכשתבריא, היא תעשה הכל על מנת לעזור ולהחזיר לעמותת פלא על התרומה שהיא קיבלה.

היום, שנתיים אחרי, שרפסקי פתחה דף מימון המונים במטרה לגייס כסף עבור 50 פאות. לצורך כך היא זקוקה ל-75 אלף שקלים. עד כה נאספו כ-19 אלף שקלים. "זו אחת התקופות הקשות אצל אישה שהיא מבינה שהשער שלה עומד לנשור בעקבות הטיפולים הכימותרפיים", היא מספרת השבוע. "בשנייה שהתבשרתי על המחלה, יכולתי לחשוב רק על נשירת השיער והפחד איך הבן שלי יקבל את זה וכך התחלתי בחיפושים ופתרונות והגעתי לאלי. למצוא את אלי, הייתה עבורי הקלה כל כך גדולה. העמותה מאפשרת לכל אחת מהחולות לקבל פאה ללא תשלום וכן היא נותנת שירותי חפיפה וטיפול לאורך כל התקופה. אלי הוא אדם מלא נתינה והוא הדביק אותי ברצון לעשות משהו טוב. הבטחתי לעצמי, שכשהכל יעבור טוב, אתנדב בעמותה ואעשה כל מה שאפשר על מנת לאפשר לנשים וילדות שזקוקות לפאות, את היכולות לקבל פאה מתאימה ללא תשלום".

אלי בן זיקרי. צילום באדיבות אלי בן זיקרי עמותת פלא

אלי בן זיקרי. צילום באדיבות אלי בן זיקרי עמותת פלא

בן זיקרי, מכיר מקרוב את מחלת הסרטן. לפני כ-13 שנה חלה בעצמו במחלה. "לא הייתי מודע לכך שאני חולה", הוא מספר השבוע. "זה התפרץ בצורה מאוד אגרסיבית, זה התחיל בעורף, בראש, בבית השחי, בבטן, בעמוד השדרה ובמפשעות. הכל היה נגוע", הוא מגלה. אחרי שמונה ניתוחים קשיים וכימותרפיה, נפגש בן זיקרי עם הרב פירר שהציל את חייו. "הוא הצליח להגיע לנקודה שממנה אפשר היה להירפא וכך בעזרת הטיפולים והרופאים , ניצלתי. במהלך הטיפולים שלי, יצא לי לפגוש חולה שסירבה להתחיל בטיפולים הכימותרפיים בגלל החשש שלה מנשירת השיער. באותה תקופה במסגרת עבודתי כספר, היו לי שתי מזוודות מלאות פאות והודעתי לאשתי שאני הולך לתרום אותן לבית החולים. אחרי שתרמתי את הפאות והן הועברו לאותה אישה ולנשים נוספות, סיפרו לי הרופאים שזה שינה את דעתה ועזר לעוד חולות רבות. יש הרבה נשים שידן אינה משגת לרכוש פאה איכותית משיער אמתי שעלותה עשויה להגיע לכמה אלפי שקלים. לכן החלטתי להקדיש מזמני לסייע להן בזמן תקופת הטיפולים הקשה. אגב, יש גם גברים שזקוקים לפאות, זקנים וגילוח. זה מה שהחזיק אותי בתקופת ההחלמה ומחזיק אותי עד היום, העשייה".

"כולנו אור איתן"

לאחר שהקים את המספרה הראשונה בבילינסון, הקים בן זיקרי מספרות בבתי חולים נוספים בארץ. "בתחילת הדרך עברתי מחולה לחולה עם תיק עמוס בפאות ובהמשך נוצר שיתוף פעולה עם הנהלת בית החולים בילינסון", הוא מספר. "בתחילה הוקצה לי חדר קטן שלימים הפך למספרה מושקעת בזכות מבנה שקבלתי מעיירת פתח תקוה והנשים מקבלות ללא תשלום פאה לאחר ייעוץ והכוונה".

בשנת 2009 החליט להפוך את פעילותו לרשמית, והקים את עמותת פ.ל.א – פאה לכל אישה שמטרתה לספק פאה בחינם לכל חולות הסרטן בישראל. מאז היווסדה, ממשיכה העמותה להקים עוד ועוד סניפים ברחבי הארץ. עד כה טופלו בעמותה למעלה מ-20,000 חולות וחולים מכל רחבי הארץ. העמותה דואגת גם לטיפול שוטף בפאה הכולל התאמה חפיפה וסידור, מספקת תספורות בחינם לנשים הן במהלך הטיפולים והן בחודשים הראשונים לאחר הטיפולים, עם צמיחת השיער מחדש, ואף מעניקה אוזן קשבת ופינה חמה לחולות בתקופה הקשה אותה הן עוברות.

אלי בן זיקרי. צילום באדיבות אלי בן זיקרי עמותת פלא

אלי בן זיקרי. צילום באדיבות אלי בן זיקרי עמותת פלא

"אני מגיע לבית החולים בילינסון פעמיים בשבוע ויש לי כ-20 חולות ביום שזה אומר כאלף חולות בשנה. המחלה לא פוסחת על אף אחד, דתיים, יהודים, חילונים וערבים ולכן מאוד חשוב לנו לחשוף את העמותה לעוד ועוד אנשים. לשמחתי יש לי קשר טוב גם עם בית החולים בילינסון וגם עם עיירת פתח תקוה ואריה ימיני מנהל ההיכל שעוזר ותורם לנו כרטיסים למופעים על מנת לשמח את החולים. בעמותה יש 150 מתנדבים שחלקן הגדול הן נשים שהחלימו מהסרטן וכולם עובדים בהתנדבות".

לרגל חג החנוכה מבקשים בן זיקרי ושרפסקי מהתושבים לפתוח את הכיס והלב ולתרום דמי חנוכה לעמותה על מנת שעוד ועוד אנשים יוכלו ליהנות מהשירות הכל כך חשוב שניתן ללא תשלום. "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן, כל תרומה עוזרת", מסבירה שרפסקי ובן זיקרי מוסיף: "טלי באה להחזיר את הפאה שלה אחרי שהיא החלימה והכניסה הרבה אור, היא אמרה שהיא לא יודעת איך להגיד תודה ועלה לה הרעיון לגייס עוד 50 פאות וזה רעיון מבורך. אני גם מזמין את הספרים המקומיים להתנדב פעם בשבוע על מנת לחפוף ולסדר את הפאות.

"רק בזכות גיוס מוצלח והגעה ל-100 אחוז מהסכום שאותו אנחנו מבקשים – הפרויקט יצליח ונוכל להוציא אותו לפועל", מסבירה טלי.

לתרום לפרויקט ניתן כאן. לפרטים נוספים והתנדבות אלי בן זיקרי: 054-4575901.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר