נאות השרון. צילום זאב שטרן
נאות השרון. צילום זאב שטרן

מנהל המרכז הסיעודי "נאות השרון" מואשם בגרימת מוות ברשלנות

על פי כתב האישום אברהם שוחט לא דאג שיותקן מנגנון ויסות מים במוסד. בשנת 2013 נפטרה מרים פזה ז"ל, קשישה כבת 86, כשמטפל במוסד השאירה כשתי דקות מתחת לברז מים רותחים. כתב האישום מתייחס גם אליו

פורסם בתאריך: 17.12.17 16:46

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בפתח תקוה כתב אישום כנגד אברהם שוחט, מנהל המרכז הסיעודי "נאות השרון", וכנגד נפוליאון ביינה, נתין מאריתריאה שהיה מטפל לשעבר במוסד, בגין גרימת מוות ברשלנות של מרים פזה ז"ל, שהתגוררה במקום.

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד רועי רייס מהפרקליטות, ובו מצוין כי מתוקף תפקידו כמנהל נאות השרון היה שוחט האחראי הבלעדי על מילוי הוראות החוק והנחיות משרד הבריאות, לרבות הוראות המחייבות התקנת מנגנון לוויסות טמפרטורת המים כדי למנוע כוויות בקרב האוכלוסייה המבוגרת והרגישה אשר דרה במוסד הסיעודי.

למרות זאת, מצוין בכתב האישום, לא דאג שוחט שיותקן מנגנון ויסות מים במוסד, וטמפרטורת המים החמים בנקודות הקצה הגיעה כדי 55 ואף 60 מעלות. בהעדר מנגנון ויסות כאמור, אף לא נקט שוחט באמצעי זהירות חלופיים אחרים למניעת כוויות לחוסים במקום, ובכללם, הדרכות לעובדים, פיקוח, בקרות או אמצעים טכנולוגיים אחרים, לא מינה אחראי בעל הכשרה מתאימה בנאות השרון בתחום ועוד.

האירוע הקשה המתואר בכתב האישום התרחש ב-22 בינואר 2013, אז הכניס ביינה, שעבד כמטפל במוסד, את מרים פזה ז"ל, קשישה כבת 86, אל חדר הרחצה, כדי לרחוץ אותה. ביינה פתח את ידית ברז המים בצד המים החמים וחש בידו שטמפרטורת המים פושרת. כעבור מספר שניות נוכח ביינה כי הותיר את ספוג הרחצה בחדר אחר, ולכן הניח את צינור ראש המקלחת בעוד מים חמים זורמים ממנו ומתיזים על פלג גופה הקדמי של המנוחה, ויצא מחדר הרחצה כשהוא מותיר בו את המנוחה לבדה. ביינה עשה כן מבלי לתת דעתו לכך שפתח את ידית ברז המים בצד המים החמים וכי הם צפויים להמשיך להתחמם עד הגעה לטמפרטורה גבוהה ומסוכנת.

"הנאשם נעדר מחדר הרחצה במשך כשתי דקות, במהלכן באופן הדרגתי, עקב העדרו של מנגנון ויסות בגין התרשלותו של שוחט, התחממו המים לטמפרטורה גבוהה ומסוכנת שעלתה על 45 מעלות צלזיוס, והמשיכו כל העת להתיז על פלג גופה הקדמי של המנוחה חסרת האונים. נוכח מצבה הסיעודי של המנוחה, היא לא הייתה יכולה לזוז אל מחוץ לטווח המים, לסגור אותם, או לגונן על עצמה מפניהם בדרך אחרת".

בכתב האישום מצוין כי המנוחה החלה לצרוח ולצעוק מכאב ומצוקה, אך המטפל לא פירשן כקריאות כאב או מצוקה, מאחר והמנוחה נטתה לצעוק גם כדבר שבשגרה. כתוצאה מהמתואר נגרמו למנוחה כוויות בכ-45 אחוז מכלל שטח גופה.

"כשחזר הנאשם לחדר הרחצה, וכאשר את המתרחש, מיהר לסגור את ברז המים החמים ולהזעיק טיפול רפואי", נכתב בכתב האישום. "המנוחה טופלה תחילה בנאות השרון, משהחמיר מצבה הועברה לבית חולים השרון וממנו לבית החולים בלינסון. ב-2 בפברואר 2013 היא נפטרה כתוצאה מקריסת מערכות חיוניות ומזיהום חיידקי שנוצר בעקבות הכוויות הרבות והקשות שספגה".

מפרקליטו של המטפל לשעבר ומהנהלת המרכז הסיעודי טרם התקבלו תגובות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר