צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שבעה רוכבי אופנוע נהרגו ו-66 נפצעו קשה בעיר בין 2007 ל-2016

61 רוכבי אופנועים נהרגו בישראל בשנת 2017, הכי הרבה ב-15 השנים האחרונות בתאונות רכבים דו גלגליים. מחקרים מראים, כי הסיכון של אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית גבוה פי 7 מאשר כלי רכב פרטי

פורסם בתאריך: 18.12.17 09:07

בין השנים 2007 לשנת 2016, נהרגו בפתח תקוה שבעה רוכבי אופנועים, נפצעו קשה 66 ונפצעו קל 1,176. בסך הכל נפצעו 1,249 רוכבים. בראש העין, בין השנים 2007 לשנת 2016 נהרג רוכב אופנוע אחד, 10 נפצעו קשה ו-140 נפצעו קל. בסך הכול נפצעו 151 רוכבים.

61 רוכבי אופנועים נהרגו בישראל בשנת 2017, הכי הרבה ב-15 השנים האחרונות בתאונות רכבים דו גלגליים (זאת ניתן לקבוע עוד לפני שהשנה הגיעה אל סופה). לפני כחודש נהרג רוכב אופנוע בן 44, אב לשלושה ילדים, בעת שנסע על אופנועו באזור צומת נחלים הסמוך לפתח תקוה והוא אחד מ-61 ההרוגים בשנה החולפת, 20 הרוגים יותר מאשר בשנת 2016 וזאת נכון לחודש אוקטובר 2017. בכל שנת 2016 נהרגו 43 רוכבי אופנוע, בשנת 2015 נהרגו 56 ובשנת 2014 נהרגו 37 רוכבי רכבים דו גלגליים.

בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו בתוך הערים והישובים למעלה מ-21 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים, 180 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-2,300 נפצעו באורח קשה בתאונות רכיבה על אופנוע. בממוצע של העשור האחרון, בכל שנה נפגעים למעלה מ–2,000 בני אדם בתאונות אופנועים וקטנועים בתוך הערים והיישובים.

הקטנועים והאופנועים הם כלי תחבורה פופולארי מאוד בישראל: מזג האוויר בארץ נוח יחסית לרכיבה בכל עונות השנה, מדובר על כלי רכב זול שפותר את מצוקת החניה, מפחית את עומסי התנועה ומאפשר עצמאות כבר מגיל 16, בו ניתן להוציא רישיון נהיגה לכלי רכב דו גלגלי. יחד עם זאת, מחקרים מראים, כי הסיכון של אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית גבוה פי 7 מאשר כלי רכב פרטי. בנוסף, ארגון הבריאות העולמי מעריך כי שיעור ההרוגים (לכל 100 מיליון מייל נסועה) גבוה פי 34 בקרב רוכבי אופנועים בהשוואה לנוסעים ברכב. הסיבות לכך רבות: לרוכב הדו גלגלי אין שלדת הגנה, חגורות בטיחות או כריות אוויר, מדובר על כלי רכב לא יציב, מעקות הבטיחות מותאמים בארץ לרכבים פרטיים ולא לרוכבי הדו גלגלי, תהליך ההכשרה לרוכבים קצר, הסימונים על הכביש מחליקים ונהגים רבים אינם שמים לב לרוכבים ואינם מתחשבים בהם.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2017 היא השנה הקשה ביותר לרוכבי הדו גלגלי ב-15 השנים האחרונות. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוטלת האחריות לדאוג לבטיחותם של רוכבי האופנועים והקטנועים על ידי התאמת התשתיות לכלי הרכב הדו גלגליים, להתקין פס הגנה במעקות הבטיחות שיגן על הרוכבים בזמן החלקה, לוודא כי הרשויות משתמשות בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ולעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר