הציור לפני שתוקן
הציור לפני שתוקן

האמן שצייר את ציור הקיר השנוי במחלוקת: "אני לא שוביניסט"

בעקבות תלונות של תושבת דרשה עיריית פתח תקוה מהאמן בן לוי "להצניע" מחשוף של אחות שצייר סמוך לבית החולים השרון

פורסם בתאריך: 28.12.17 08:53

האמן בן לוי תיקן, לבקשת העירייה, ציור קיר של אחות ורופא שצייר על ארון חשמל ברחוב כץ בפתח תקוה, סמוך לבית החולים השרון, באופן כזה שיצניע את המחשוף שצייר תחילה לאחות.

בקשת העירייה מלוי הגיעה בעקבות תלונה של תושבת העיר בפוסט שהעלתה לפייסבוק. "הגבר מכובד ומקצועי האשה קצת פחות", כתבה התושבת בפוסט, וציינה שאף פנתה לבית החולים השרון ובתגובה אמרו לה שהם פנו לאמן לשנות את הציור. מספר ימים לאחר מכן העלתה צילום חדש ובו רואים את החולצה של האחות סגורה. "ככה עיריית פתח תקוה 'תיקנה' את הציור השוביניסטי הזה, כאילו הבעיה היא במחשוף של האחות. זה שהאחות נראית כמו נערת אמצע של פלייבוי ליד הרופא המכובד, זה תקין. בכלל – למה רופא ואחות? למה לא רופאה ואח?" שאלה התושבת בפוסט שזכה לעשרות תגובות, חלקן תומכות בה וחלקן מתנגדות.

הציור לפני שתוקן

הציור לפני שתוקן

 

הציור המתוקן

הציור המתוקן

תגובת האמן בן לוי: "הופתעתי לגלות את הפוסט בפייסבוק והתאכזבתי מן הדרך שבה הדבר נעשה. אני מאמין שכל דבר ניתן לפתור בדרכי נועם. אני שמח שהציור שלי עורר שיח, במיוחד שיח בנושא חברתי, וזה אומר שעשיתי את עבודתי נאמנה. רק חבל לי שזה עורר שיח פחות מכבד ופוגעני מבלי להתייחס לקולי בעניין ולמשמעותה האמיתי של היצירה.

"הציור אינו בא להנציח את המצב המוצג בו, אלא בדיוק ההפך. הציור צוייר בסגנון פופ-ארט קומיקס וקצת רטרו כדי להדגיש כי מדובר במעין סאטירה ולמעשה ביקורת. ברור לכולנו כי ישנם לא מעט אחים ורופאות ולא רק אחיות ורופאים. צר לי שאותם אנשים בחרו לתת ליצירה שלי את האינטרפרטציה השגויה שלהם. חשוב לציין כי הציור אושר על ידי העירייה ועל ידי בית החולים. לקרוא לציור שובניסטי ודרך זה לקרוא לי שוביניסט זה לחלוטין תלוש מן המציאות. אימי חינכה אותי מאז ומתמיד לכבד נשים וכל מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני מכבד נשים ואין בכוונתי לפגוע באיש. אני חושב ומאמין כי כמו שיש להוקיע את השובניזם מחברתנו יש גם להוקיע את תופעת השיימינג הלא הוגן ואת עבריינות המקלדת שהתפתחו להן לאחרונה.

 

"שמחתי לגלות שלעומת אותם אנשים שהתקוממו נגד היצירה יש גם לא מעט אנשים שלא ראו בה שום דבר פסול ודווקא אהבו ופירגנו. אמשיך לעשות את עבודתי נאמנה ולקשט את עירנו האהובה על הצד הטוב ביותר. אני מזמין את כולם לראות את עבודותיי ברחבי העיר ובדף הפייסבוק שלי. אני רוצה להודות לעיריית פתח תקוה שמאפשרת לי לקשט את עירנו ולשבח את פעילותה הנאמנה למען שיפור פני העיר".

בעקבות הסערה שנוצרה אמרה התושבת: "קצת מבהיל כל הרעש, אבל אני מרוצה שהחליטו לשנות את הציור".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "אכן, מדובר בציור חסר טעם. אנו מתנצלים בפני כל מי שחש באי נוחות, הציור יימחק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לטעמי החלטה מאוד שגויה של העירייה למחוק את הציור. כשמסתכלים על הציור כאומנותי זה עניין של טעם יש שאוהבים ויש שפחות.
    לא חייב שלכל ציור תיהיה משמעות או קידום של אג׳נדה כלשהי אלא אומנות בלבד. הפסד של העירייה ושל התושבים. אחלה אומן מלא באישיות ואהבה למקצוע.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר