בנימין אקולם. צילום יח"צ
בנימין אקולם. צילום יח"צ

דרך מדבריות סודן: סיפור המסע המרתק מאתיופיה לישראל

בפרויקט מיוחד שמתקיים בבתי תושבים, מספרים עולים מאתיופיה את סיפור המסע האישי לארץ

פורסם בתאריך: 15.1.18 20:29

בימים אלה יוצא לדרך מיזם 'סיפור על הדרך', אשר נולד מתוך הצורך לחבר את החברה הישראלית לסיפורה של יהדות אתיופיה. מדובר במיזם שהוא שיתוף פעולה של מקפ"ת – מרכזים קהילתיים פתח תקוה, ואגף הקליטה והוא מתקיים בבתי תושבים ברחבי העיר. המפגשים המתקיימים באווירה אינטימית ומחברת. במסגרת המיזם מספרים עולים מאתיופיה את סיפורם האישי, על חייהם ועל העלייה לישראל.
"זהו צעד חשוב ומבורך בתהליך הקבלה וההכרה של קהילות שונות אל תוך הציבוריות הישראלית ואני שמחה ומודה על ההזדמנות לחשוף את סיפורי האישי כסיפורה של הקהילה האתיופית כולה", אומרת ענבל צ'יקול, בת 41 ואם לחמש בנות. ענבל מספרת מזה כמה שנים את סיפורה האישי על המסע המפרך לארץ ישראל דרך מדבריות סודן, על בני המשפחה הרבים שמתו בדרך, על אלו שנותרו מאחור, על התרבות העשירה ועל המפגש עם התרבות הישראלית.

ישראל יצחק. צילום יח"צ

ישראל יצחק. צילום יח"צ

המפגשים מתקיימים בימי רביעי בשעה 20:00 ומלווים במוזיקה אותנטית. בין המספרים: רחל אברהם שכתבה את הספר "מסע בעקבות החלום" המספר על המסע לישראל; יפעת אמברבר, בעלת תואר ראשון במדעי החברה והרוח והנדסאית מחשבים, אשר עובדת בחברה למתנ"סים כמנחת תוכניות למידה במחוז מרכז; עלמו אישטה, בעל תואר ראשון ושני בחינוך לאומנות אשר מדריך במוזיאוני ארץ ישראל והתפוצות וידוע כאמן מוערך1 בנימין אקלום, פעיל חברתי שנים רבות ברמה העירונית והארצית וחבר ועדת פלמור למיגור הגזענות, ותושבים נוספים שעלו לארץ מאתיופיה ויספרו את סיפורם האישי על מנת שהציבור ידע איזה תלאות עברו יהודי אתיופיה במסעם לישראל.
לוח הזמנים וסדר האירועים:
17.1- בית משפחת חדד בשכונת נווה דקלים. מספרת יפעת אמברבר, נגן ישראל יצחק. יפעת אמברבר בת ה-39, עלתה לארץ במבצע משה בגיל 6 וחצי, היא אם לשלוש בנות. בעלת תואר ראשון במדעי החברה והרוח והנדסאית מחשבים. עובדת בחברה למתנ"סים כמנחת תוכניות למידה במחוז מרכז.
24.1 – בית משפחת בלאיש בשכונת נוה גן. מספר ומנגן עלמו אישטה, נגן ישראל יצחק. עלמו אישטה, בעל תואר ראשון ושני בחינוך לאומנות, מדריך במוזיאוני ארץ ישראל והתפוצות ואמן מוערך.
31.1 – בית משפחת מתתיהו בשכונת כפר גנים. מספר בנימין אקלום, נגן אבטה בריהון. בנימין אקלום בן ה-39, מורה ומחנך בכפר הנוער בן שמן, למד והתחנך בעיר, בוגר תיכון ברנר ובעל תואר ראשון בביולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. הוא סטודנט לתואר שני במנהל עסקים. אב לשניים. עלה בגיל 6 במבצע משה (1985), פעיל חברתי שנים רבות ברמה העירונית והארצית. חבר ועדת פלמור למיגור הגזענות, חבר הוועדה העליונה של הרווחה הדרך החדשה.

 

7.2 – בית משפחת דלל בשכונת אם המושבות. מספר ומנגן ישראל יצחק.
14.2 – בית משפחת גרייבר בשכונת כפר גנים. מספרת ענבל צ'יקול, נגן אבטה בריהון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר