שכונת עמישב. צילום זאב שטרן
שכונת עמישב. צילום זאב שטרן

אין דואר בעמישב: "יש אנשים מבוגרים שהם פשוט מסכנים"

כבר שנתיים אין בעמישב ובהדר גנים סניף דואר. אחד התושבים: "יש מאות מבוגרים כמוני, יש קשישים ונכים שפשוט מטרטרים אותם"

פורסם בתאריך: 15.1.18 09:40

שנתיים עברו מאז נסגר סניף הדואר בשכונת עמישב ועדיין אין פתרון הגיוני. תושבים מהשכונה, כמו גם משכונת הדר גנים הסמוכה, נאלצים מאז לחפש פתרונות לקבלת שרותי הדואר. חלק מהתושבים נאלצים בלית ברירה לפנות לסניף בכפר סירקין, או בקניון סירקין.
"אין דואר בעמישב, סגרו את הדואר שהיה לפני שנתיים שהיה במרכז מסחרי", אומר יעקב דהאן, תושב השכונה כבן 76. "יש היום אלפי אנשים שצריכים לחפש סניף דואר כדי לשלם מים או חשמל למשל. יש פה אנשים קשישים ונכים, ופשוט מטרטרים אותם. לא ייתכן שאנשים מבוגרים שלא משתמשים באינטרנט, ייסעו מחוץ לשכונה כדי לשלם חשבונות. זה פשוט בלתי נתפס. סגרו לנו את האוויר. גרים בשכונה מעל עשרת אלפים איש ואין לנו סניף דואר, בעוד שבכפר סירקין שהוא קטן הרבה יותר, יש סניף דואר. אני נוסע לסניף הדואר בכפר סירקין או בקניון סירקין, ולאדם בגילי זה לוקח חצי יום. אני בן 76 ויש כמה מאות אנשים מבוגרים כמוני שנותרו ללא מענה. לצערנו אנו שייכים לדור הישן שלא יודעים איך משתמשים באינטרנט ואיך משלמים דרכו חשבונות".
יו"ר ועד שכונת עמישב, אשר שיטרית, מוסיף: "אין לנו סניף דואר. היה לנו סניף במרכז המסחרי הישן שנסגר ואף זכיין לא רוצה לקחת את המקום. דיברנו עם הדואר והם אמרו לנו שלא צריך לכל שכונה סניף דואר. במצב הנוכחי הולכים לכפר סירקין או לקניון סירקין. יש אנשים שהם פשוט מסכנים, חלק מהם צריכים לקבל קצבת ביטוח לאומי והם נאלצים למצוא פתרון איך להגיע לסניפים אחרים או מבקשים מאנשים שייקחו אותם".

יש לציין כי הבעיה קיימת בשכונת הדר גנים, כאשר יחד שתי השכונות הללו מאכלסות כ-40 אלף תושבים. "גם בהדר גנים אין סניף דואר, וזה חלק מהמכלול של בעיות שכולל גם היעדר סניף של בנק כאשר סניפי טיפת חלב וקופת חולים פשוט קורסים מרוב עומס", אומר ירון קדושים, פעיל בשכונת הדר גנים, "הליכה מהבית שלי למשל לקניון סירקין היא משמעותית, ולוקחת בערך 25 דקות לכל כיוון. גם בקניון סירקין צריך לציין שיש נקודה בתוך שופרסל לטובת לקיחת חבילות ונקודה של דואר רגיל לטובת שאר שירותי הדואר".
תגובת דואר ישראל: "פתח תקוה היא אחת הערים בהן יש את פריסת יחידות הדואר הגבוהה ביותר, ביחס לגודל האוכלוסיה. חברת דואר ישראל מספקת שירותי מסירת חבילות ודואר רשום לתושבי העיר באמצעות 47 יחידות, מתוכן 15 סניפים וסוכנויות שחלקם פועלים ברציפות עד שעות הערב. סמוך לשכונת עמישב והדר גנים פועלות שלוש יחידות דואר לביצוע תשלומים, בנק הדואר ומסירת דואר: סוכנות הדואר כפר סירקין, סוכנות הדואר יוספטל וסוכנות הדואר קניון סירקין.פרט ליחידות הדואר שצויינו לעיל, תושבי השכונות הללו מקבלים שירותי מסירת דואר בחנות "שופרסל דיל סירקין" בתוך קניון סירקין בשעות מורחבות – בין השעות 13:00-21:00".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר