ספריית לזרוס
ספריית לזרוס

הצמצומים שמרגיזים את התושבים: הספריות פתוחות פחות שעות ופחות ימים

תושבים משכונת מחנה יהודה התלוננו שספריית לזרוס פתוחה רק שלושה ימים בשבוע ופחות שעות. העירייה: "נעשה קיצוץ בכל הסניפים"

פורסם בתאריך: 22.1.18 08:54

תושבים משכונת מחנה יהודה והסביבה, מתלוננים שהשעות והימים של ספריית 'לזרוס', שונו וימי פעילות הספרייה צומצמו מחמישה ימים בשבוע, לשלושה ימים, שעתיים וחצי בכל יום. עוד הם טוענים, שהספרייה לא פתוחה בבוקר לטובת התושבים ובימי שישי. לטענתם, מברור שעשו, נאמר להם שיש מחסור בספרניות ולכן הקיצוץ.

"עד לפני זמן לא רב, הספרייה היתה פתוחה מידי יום בשעות אחר הצהריים, במקביל לשעות החוגים", אומר מיקי שטרק, הורה ופעיל חברתי בשכונה, "וזה היה מאוד נוח, הייתי לוקח את הילדה הגדולה לחוג ובזמן שהיא היתה בחוג, הייתי יושב עם הקטנה בספריה, היינו קוראים, משחקים ומעבירים את הזמן. לצערי, משום מה הם שינו את שעות הפעילות והדבר פוגע בתושבים ובילדים. אני בדקתי בשאר הספריות בעיר וכמעט אצל כולם הספריה פתוחה חמישה ימים בשבוע, ובנוסף גם בבוקר וגם ביום שישי, למי שעובד ורוצה להחליף ספרים".

 

מיכל לוי, תושבת אחרת מוסיפה: "מאוד לא מובנת לי הסיבה, ניסיתי להתקשר לספריה, שלחתי להם הודעות, אבל לא קיבלתי תשובה, ממה שהבנתי מהורים שהגיעו לספריה, נאמר להם שיש מחסור בכוח אדם, אבל מצד שני, אני מבינה שבשאר העיר הספריות כן פועלות חמישה ימים ויש יותר מספרנית אחת, אז מבחינתי שיעבירו את הספרניות בין הספריות עד שהם יגדילו את כוח האדם. אני מרגישה שבגלל שמדובר במחנה יהודה ולא בכפר גנים או אם המושבות, העדיפו לצמצם אצלנו, כי התושבים לא צועקים".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: " נעשה קיצוץ בימי הפעילות בכל הסניפים ברחבי העיר, כך שספריה שפעלה 6 ימים בשבוע עובדת רק 5 ימים וספריה שפעלה 4 ימים פועלת 3 ימים. שיבוץ ספרניות נעשה בהתאם לגודל הסניף וכמות תנועת הקוראים בו. בספריית לזרוס מבקרים כ- 40 איש בממוצע ביום בו יש קבלת קהל. אין ספק כי מדובר בעיקר בפגיעה בנוחות האישית הנובעת מהעובדה שהספרייה תהיה פתוחה גם כשמגיעים לחוגים ואז אין הם נדרשים להגיע "לספרייה" באופן פרטני. אולם כאשר יש להתחשב בכ"א ונחיצות נראה כי שלוש פעמים בשבוע במשך שעתיים וחצי, מספיקות על מנת לתת מענה לקהל של כ- 40 קוראים ביום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עשרה חודשים לפני הבחירות איציק ברוורמן נחשף שוב ושוב כפופוליסט זול, אדם שיעשה הכל על מנת להיבחר לחמש שנים נוספות של יחצ"נות וגימיקים, לצד עשייה מועטה מאוד. "שעתיים וחצי, שלוש פעמים בשבוע"… באמת תודה רבה. מאכזב, כמו בכל שאר התחומים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר