עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

הדרישה: יותר עובדים סוציאלים דוברי רוסית בעירייה

זאת בהתבסס על נתונים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לפיהם יש רק עובד אחד כזה

פורסם בתאריך: 29.1.18 18:49

ממחקר שביצע מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עולה כי מתוך 171 העובדים הסוציאלים שמועסקים באגף לשירותים חברתיים (רווחה) בעיריית פתח תקוה, רק תקן אחד מוקצה לדוברי רוסית. בפתח תקווה אחוז עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר הנחשב גבוה יחסית.
מנתוני המחקר, אותו חיברה אוריאנה אלמסי ממרכז החקר והמידע, עולה שלפי דיווח האגף לשירותים חברתיים בעיריית פתח תקווה, מטופלים באגף 6,387 עולים, כ־53 אחוז מהם יוצאי ברית המועצות לשעבר ואילו היתר הם יוצאי אתיופיה. עוד עולה מהמחקר כי באגף 123 תקנים של עובדים סוציאליים, שבהם מועסקים 171 עובדים סוציאליים. אין באגף תיעוד מסודר של מספר העובדים הסוציאליים הדוברים רוסית, למעט תקן ייעודי אחד של עובדת סוציאלית לקליטת עלייה הדורש ידיעת השפה הרוסית. מנגד מועסקים כ-12 עובדים סוציאליים דוברי אמהרית.

עם זאת, מהמחקר עולה כי לפי תשובת גיא עפארי, מנהל האגף לשירותים חברתיים, באגף מועסק מתרגם לרוסית ב־85 אחוז משרה, ומתרגם לאמהרית במשרה מלאה, וזאת לצד מתרגמים עצמאיים המועסקים באמצעות חוזה שעתי. ח"כ יואל רזבוזוב מסיעת יש עתיד, שביקש את המחקר: "קשיי הקליטה בישראל הם לא דבר של מה בכך. לכן יש צורך לסייע ככל שניתן לעולים שבחרו להתיישב בפתח תקווה. על עיריית פתח תקווה שבה אחוז גבוה של עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, להקפיד להעסיק עוד עובדים דוברי השפה הרוסית במחלקת הרווחה".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "העסקת עובדים סוציאלים דוברי שפות נוספות הוא בהחלט נושא בעל חשיבות גבוהה, בעיקר בעבודה עם קשישים ואנו ממשיכים לקלוט עובדים סוציאליים נוספים דוברי רוסית, אוקראינית, אמהרית ועוד. מעבר לאמור, חשוב לציין כי באגף לשירותים חברתיים עובדים סוציאלים רבים הם דוברי שפה נוספת וזאת ללא קשר לתקן הקבוע בחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר