אוטובוס דן. צילום בן ניקסון
אוטובוס דן. צילום בן ניקסון

לידיעת תושבי הדר גנים ועמישב: אל תחכו יותר לקו 92

החל מיום ראשון הקרוב הקו לא יגיע יותר לשכונה ומסלולו יסתיים בתחנה המרכזית. פרט לכך מתלוננים בשכונה שנסיעה לתל אביב באוטובוס אורכת כשעתיים

פורסם בתאריך: 30.1.18 11:02

תושבים משכונת הדר גנים מתלוננים על מספר בעיות בתחבורה הציבורית. התלונות נוגעות לגבי משך הנסיעה לתל אביב שעשוי להגיע לשעתיים, ולשינוי במסלול קו 92 שיגרום לכך שקו זה לא יגיע יותר אל השכונה.
תושבים ופעילים מציינים כי כל קווי האוטובוס מהשכונה לתל אביב עוברים דרך מרכז העיר, מה שמעכב מאוד את משך הנסיעה. תושבים בשכונה שרוצים להגיע לתל אביב יכולים לעשות זאת באמצעות אוטובוס למרכז העיר ומשם לעלות על קו לתל אביב, או באמצעות קו 166, שיוצא מעמישב והדר גנים אך עושה סיבוב במרכז העיר ושכונות נוספות.

שכונת הדר גנים. צילום זאב שטרן

שכונת הדר גנים. צילום זאב שטרן

"לתושבי הדר גנים שעובדים בתל אביב יש קווי אוטובוס שנוסעים דרך העיר ורחוב ז'בוטינסקי העמוס, מסלול שהופך את הנסיעה לארוכה, מתישה ולא יעילה", אומר אחד התושבים. "נסיעה לאזור התחנה המרכזית בתל אבי אורכת בבוקר יותר משעתיים. צריך לנסוע באוטובוס אחד מהשכונה לתחנה מרכזית בעיר ולאחר מכן לעלות על קו מס 1 לאורך ציר ז'בוטינסקי, שזה פשוט לא סביר. היינו רוצים שיהיה קו אוטובוס מהשכונה דרך 471 או 461 לתל אביב.

במקביל מתברר שהחל מיום ראשון הבא חלים שינויים בקו המוכר שמשרת את תושבי הדר גנים, קו 92 של חברת דן. ירון קדושים, פעיל חברתי בשכונה: "מלבד הבעיה של הנסיעה לתל אביב, ישנה בעיה עם קו 92 הוותיק. פתאום החליטו לבצע שינוי במסלול שלו, ואחרי 30 שנה הוא לא יעצור יותר בעמישב והדר גנים. לא ברור למה הוא שונה. הקו היה יוצא מכיוון קניון איילון ודרך סגולה היה מגיע להדר גנים ועמישב. כעת הוא יסיים את מסלולו בתחנה המרכזית ולא יגיע אלינו. הקו עזר לתושבים להגיע לאזור התעשייה סגולה ולאלו שרצו להגיע לאזור קניון רמת גן וכל אזורי התעסוקה שם".
תגובת משרד התחבורה: "את תושבי שכונת הדר גנים בפתח תקווה משרתים מספר קווים ישירים לתל אביב, ובהם קו 166 וקו 238. בנוסף, קו 63 אל תחנת סגולה וקו 238 אל תחנת הרכבת קריית אריה. כמו כן, באמצעות החלפת קווים ניתן למצוא חלופות נוספות, כשהיציאה מהשכונה מתאפשרת בעזרת קו 98 ומשם לבני ברק או למקומות נוספים (אליה ניתן גם להגיע ישירות בעזרת קו 292). לאור זאת, הוחלט לקצר את קו 92, במסגרת ניתוח צרכי המשתמשים בו והחל מהשבוע הבא הקו יפעל בתדירות משופרת. בנוסף, תוגבר קו 63 מהשכונה אל אזור התעשייה סגולה ורכבת סגולה, על מנת לפצות על ביטול חלק מקו 92. במשרד התחבורה פועלים לשפר כל העת ולהתאים את התחבורה הציבורית לצרכי התושבים ולהקל עליהם. אנחנו נמשיך לעקוב כל העת כדי לבחון האם יש צורך להוסיף או לשנות מסלולי קווים לרווחת תושבי השכונה המשתמשים בתחבורה הציבורית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר