עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

הצעת התקציב העירוני ל-2018: כל המספרים

בעירייה הדגישו את תקציבי החינוך והרווחה הגבוהים, באופוזיציה מחו על קיצוצים בסעיפים אחרים, כמו ניקיון ומנהלת הגמלאים

פורסם בתאריך: 31.1.18 19:30

תקציב העירייה לשנת 2018 מוגש בימים אלו לאישור מועצת העיר כשהוא עומד על סכום של 1.830 מיליארד שקלים. בעירייה ציינו השבוע כי מחצית מהסכום הנ"ל יופנה לטובת תחומי החינוך, הרווחה ופעולות לטובת התושב. תקציב החינוך יעמוד השנה על כ-725 מיליון שקלים, שמהווים כ־40 אחוז מסך התקציב העירוני. תקציב הרווחה יגדל ויעמוד השנה סך של 208 מיליון שקלים, שמיועדים לטובת השקעה בפרויקטים קהילתיים וצמצום פערים חברתיים. עוד ציינו בעירייה כי 750 מיליון שקלים יוקצו השנה לטובת תחומי הניקיון, איכות הסביבה, ביטחון ועוד. פרט לתקציב השוטף יאושרו במהלך השנה עוד מיליוני שקלים במסגרת תב"ר (תקציב בלתי רגיל) שמיועדים לשדרוג כבישים ותשתיות. מבין כלל התקציב, 43 אחוז מיועדים לטובת שכר, פנסיה ופרישה של עובדי העירייה. 48.8 אחוז מיועדים לפעולות לטובת התושב.
עם זאת יש לזכור, כי את התקציב הייתה אמורה העירייה לאישור המועצה עד סוף אוקטובר 2017. באופוזיציה תקפו את העירייה בשל קיצוצים במספר תחומים אותם מבצעת העירייה במסגרת התקציב. יש לציין כי תקציב העירייה לשנת 2018 כולל עדכון אוטומטי של הארנונה לשנת 2018 בסך של 2.18 אחוז.

באופוזיציה מחו על קיצוץ בתקציב ניקוי הרחובות בסך של שני מיליון שקלים, על קיצוץ בבטיחות בדרכים, כמו גם על קיצוץ של מעל ל-100 אלף שקלים במנהלת הגמלאים. כמו כן במחלקת שימור אתרים קוצץ התקציב מ-251 אלף שקלים לפי התקציב של שנת 2017, ל-50 אלף שקלים לפי הצעת התקציב של שנת 2018. באופוזיציה ציינו גם כי יש קיצוץ בספריות העירוניות בסך של חצי מיליון שקלים.
בנוסף ישנו קיצוץ בתחום החינוך למבוגרים של 280 אלף שקלים ושל 250 אלף שקלים לקתדרה העממית. גם בתחום הנוער יש קיצוץ במספר סעיפים, שביניהם כנס מתגייסים, מרכז הכנה לצה"ל, במועצת התלמידים ובפרויקט החממה, שתקציבו קוצץ ב-570 אלף שקלים בהשוואה לתקציב 2017.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי בן נאים

    מספר חודשים לא ניתן להשיג את העיתון מלאבס בימי שישי בשכונת הדר גנים . אשמח אם תעדכנו איפה (ובלי התנייה של עיתון ) כי אני מנוי ומקבל הביתה .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר