אי התנועה בצומת בן דרור - דורני צילום זאב שטרן
אי התנועה בצומת בן דרור - דורני צילום זאב שטרן

סכנת חיים: אי התנועה קטן, אנשים נאלצים לעמוד על הכביש

אי התנועה בצומת הרחובות בן דרור ודורני קטן. בשעות העומס אין מקום לכולם. בנוסף זמן מחזור של האור הירוק קצר מידי. אחד התושבים: "עלול להתרחש אסון"

פורסם בתאריך: 11.2.18 15:47

האם אי התנועה שנמצא על מעבר החציה בכביש הסואן מרדכי בן דרור הוא קטן מידי ביחס למיקומו בכביש סואן מאוד ומספר האנשים שצריכים לעמוד בו בשעות העמוסות? כנראה שכן.
תושבים שפנו אלינו טוענים שאי התנועה שמפריד בין שני הכבישים קטן מידי ונמוך מידי. עוד הם טוענים שרמזור הולכי הרגל שבו כולל אור ירוק למשך מספר שניות בלבד.
מדובר באי תנועה שנמצא בצומת מרדכי בן דרור ושלום דורני. אי התנועה מפריד בין שני כבישים סואנים למדי של רחוב מרדכי בן דרור, שממנו נכנסים ויוצאים כלי רכב רבים שעושים את דרכם הלוך וחזור מכיוון אזור התעשייה סגולה.

צפו בסרטון של אי התנועה שצילם אחד התושבים:

"מדובר בכביש סואן שאי התנועה בו הוא קטן מאוד", אומר תושב שמתגורר בסמוך, "לא פעם ראיתי אנשים שנאלצים לעמוד על הכביש בגלל שאין מספיק מקום בו, ובייחוד כשעומדת שם למשל גם אמא עם עגלת תינוק. זה מאוד מסוכן ועלול חלילה לקרות אסון, אנשים שנאלצים לעמוד על הכביש מצויים לפעמים ממש בסכנת דריסה. צריך לזכור שבסמוך ישנו מתקן אימונים של מכבי פתח תקוה, ומגיעים אליו ילדים ונערים להתאמן, וחלקם עוברים דרך אותו אי תנועה, כמו גם תושבים שמגיעים לסופר מרקט שנמצא בתחנת הדלק. מלבד זאת, מדובר באי תנועה ממש נמוך, ומי שעומד עליו מרגיש שהוא עומד על הכביש ממש, ולדעתי זה מאוד מסוכן".

צפו בסרטון שהעבירה העירייה:

 

מתברר כי הסוגיה כבר עלתה לפני מספר חודשים במהלך פגישה של תושב שכונת נווה דקלים בלשכת מהנדסת העיר, כולל עניין האור הירוק. "האור הירוק להולכי הרגל בצומת הוא כמה שניות בודדות, בערך 5 שניות", אומר התושב, "מדובר בזמן מאוד קצר לחצות כזה כביש. עמדתי שם השבוע וראיתי איך אדם מבוגר שבאופן טבעי הולך לאט יותר, פשוט לא מצליח לחצות את הכביש במשך הזמן שהאור הירוק פועל, והוא סיים את המעבר באור אדום. מפאת כבודו לא רציתי לצלם את המקרה, אך זה בהחלט לא תקין. נפגשתי עם מהנדסת העיר לפני ארבעה חודשים, ונאמר לי שאין שום בעיה עם האור הירוק ושגם אי התנועה להולכי הרגל הוא תקין, אך הם ציינו כי יבצעו עוד בדיקה".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "הרמזור בצומת בן דרור/שלום דורני מחובר בגל ירוק לרמזור בצומת גיסין/מכבים/פיינשטיין לרכבים הבאים מרחוב גיסין (ממערב למזרח) כדי לאפשר זרימת תנועה בציר ראשי. כפי שראית בסרטון שנשלח על ידי מנהל מחלקת רמזורים צורי עטר, חלק אחד של מעבר החציה בצומת הנ"ל מופיע ירוק להולכי רגל כ-25 שניות וצדו השני כ-8 שניות. זמן זה מאפשר מעבר בטוח להולכי רגל מצדו האחד של הכביש לצדו השני. אי תנועה נמוך נוצר עבור נגישות לבעלי מוגבלויות ולאפשר להם מעבר ללא כל מכשול בדרך. רוחבו של אי התנועה מאפשר לכמות המעטה של הולכי הרגל במקום מעבר בטוח ללא כל סכנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר