רכב נטוש. צילום באדיבות העירייה
רכב נטוש. צילום באדיבות העירייה

1,679 מכוניות נטושות מופו ברחבי העיר בשנת 2017

חלק ניכר מבעלי הרכבים הם בכלל מחדרה, תל אביב, אשדוד וירושלים. חלק גדול מהמכוניות פונו, 400 עדיין נשארו

פורסם בתאריך: 13.2.18 08:11

בשנת 2017 מופו  1,679 מכוניות נטושות ברחבי העיר. בעירייה מציינים כי מרבית הרכבים פונו, אך עדיין נותרו ברחבי העיר מעל 400 רכבים כאלו שמוגדרים כנטושים. בעירייה מציינים כי אחד היעדים המרכזיים של האגף לפיקוח רב תכליתי בשנה החולפת היה ההתמודדות עם התופעה, וזאת על מנת לשמור על המרחב הציבורי ולתת מענה לבעיות שפוגעות באיכות החיים של התושבים. מכוניות נטושות הן בעיה ארצית בקרב רשויות רבות והן הפכו למטרד ומפגע תברואתי, אסתטי, ביטחוני ובטיחותי עבור התושבים. הן תופסות חניות לתושבי העיר והשכונות ומחמירות את מצוקת החניה שגם כך קיימת. יש לציין כי פינוי רכב שכזה נעשה במספר חלקים, שכולל שתי התראות לבעל הרכב, ורק לאחר מכן ניתן לפנותו. ישנם מקרים בהם בעלי הרכבים מזיזים אותם כמה מטרים קדימה או אחורה, מה שמקשה עוד יותר על מלאכת הפינוי מאחר ואז כל התהליך צריך להתחיל מהתחלה.

מבדיקת האגף לפיקוח רב תכליתי עולה שרוב בעלי הרכבים אינם תושבי העיר, ובמיפוי שנערך נמצא כי חלק ניכר מבעלי הרכבים הינם תושבי חדרה, תל אביב, אשדוד וירושלים. מתוך 1,679 המכוניות הנטושות, נגררו רק 205. 1,059  רכבים פונו בעקבות פעילות של הפקחים מול בעלי הרכבים, כשבאגף מציינים כי הם מעדיפים שבעל הרכב יפנה את הרכב בעצמו ובכך להימנע מפינוי. "לעיתים אנו נתקלים בבעלי רכבים שמשחקים עם המפקחים במשחקי חתול ועכבר ומזיזים את הרכב כמה מטרים ובכך אמור להתחדש הטיפול ברכב", אומר יוסי יואלמן, מנהל האגף לפיקוח רב תכליתי בעירייה, "המפקחים כיום מטפלים בנושא באופן אסרטיבי שהקטין את התופעה. האגף ימשיך בעקירת התופעה מרחבי העיר במקצועיות ובהתמדה גם בשנת הפעילות הבאה".

 

 

מדוח של הפיקוח על פריסת כלי הרכב ברחבי העיר עולה כי באזורי התעשייה של העיר מופו 544 כלי רכב נטושים, בחלק המזרחי של העיר 602 כלי רכב, במערב העיר 231 כלי רכב, ואילו במרכז העיר מופו 302 כלי רכב נטושים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר