רכבו של בארייב
רכבו של בארייב

הזוי: סלמון בארייב קיבל שני דוחות חנייה ברחוב בו הוא גר

בארייב החליט למכור את רכבו, הציב שלט על הרכב וקיבל שני דוחות משום שהעירייה נאבקת בתופעת סוחרי רכב ברחוב. וזה לא הכל: למרות שנאמר לו לערער, הערעור נדחה

פורסם בתאריך: 9.4.18 11:34

תושב העיר, סלמון בארייב, שמתגורר ברחוב גרינשפן בשכונת נווה גן, נאלץ בימים אלו להתמודד עם תשלום של שני דוחות חניה שקיבל על רכבו ברחוב בו הוא מתגורר.
סיפורו של סלמון פורסם לפני מספר חודשים בעיתון מלאבס במדורו של ד"ר שלמה צדוק, שתיאר את השתלשלות האירועים המוזרה שהביאה למתן שני הדוחות, בסך 250 שקלים כל אחד.
בארייב, שמתקשה לדבר ולקרוא עברית, החליט לפני מספר חודשים למכור את רכבו. הוא החליט לתלות שלט על הרכב בו הוא מציע את הרכב למכירה ב־1,500 שקלים. אלא שאז התברר כי ברחוב ישנו תמרור שאוסר על הצבת רכבים למכירה, שמטרתו היא לנטרל סוחרי רכב שתופסים מקומות חניה במקום התושבים. סלמון הופתע מהדוח, ולדבריו לא ידע כלל על אותו תמרור. לאחר שהתייעץ בנושא, הוא הזיז את הרכב לצד השני של הכביש, וחשב שאולי התמרור מתייחס לצד אחד. אלא שאז קיבל סולומון דוח נוסף, גם הפעם בסך 250 שקלים. כזכור, הוא גר ברחוב גרינשפן, החנה את רכבו ברחוב בו הוא גר, ושם עליו שלט למכירה, דבר שמותר לו.
בכתבה שפורסמה במלאבס בסוף שנת 2017, הגיבה העירייה למקרה המצער של סלמון, וציינה: "כמובן שמקובל לפרסם מודעה על רכב פרטי המוצע למכירה. העירייה פועלת בהתאם לחוק המנסה למגר את תופעת סוחרי הרכב שמעמידים רכבים רבים למכירה בצמתי הרחוב. פקח חניה הסיק שמדובר ברכב של סוחר ולכן רשם לו דוח. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש וממליצים לתושב לשלוח ערעור ליועץ המשפטי ברשות החניה".
סלמון אכן ערער על הדוחות שקיבל, ובשבוע שעבר, ארבעה חודשים אחרי שקיבל את הדוחות, נמסרה לו הודעה בה נכתב כי הדוחות אינם מבוטלים, בניגוד גמור לתגובת העירייה שניתנה אז למלאבס. בערעור שהגיש הוא ציין: "על פי הדוחות שנתתם לי – בוצעה עבירה של חניית רכב "למכירה" במקום שאסור להעמיד רכבים למכירה ברחוב גרינשפן, אולם אני מתגורר ברחוב גרינשפן ועל כן אין לי מקום חניה אחר".

תגובת היועץ המשפטי ברשות החניה: "שני הדוחות נרשמו לרכב אשר צולם חונה ברחוב גרינשפן ובניגוד לתמרור האוסר עמידה, עצירה, חניה של רכב לרכב מעל 4 טון ולרכב המוצע למכירה ביום 16.11.17 וביום 19.11.17 ובניגוד לחוק העזר העירוני- העמדת רכב והחנייתו התשנ"א 1991 סעיף 5 (ג) – בתחום תמרור האוסר עצירה/ חניה/ העמדה של רכב. הטענה שהעלה המערער כי הינו מתגורר ברחוב גרינשפן ועל כן אין לו מקום חניה אחר, וכן הטענה שהדוחות ניתנו בטעות, כיוון שהפקח לא ידע שהינו מתגורר ברחוב, ולכן מבקש לבטל את הדוחות, אינן רלוונטיות.
הבקשה לביטול נדחתה, ונשלחה הודעת דחייה, יחד עם האפשרות להגיש בקשה להישפט תוך 30 יום מתאריך המצאת המכתב על דחיית הבקשה. התמרורים מוצבים על פי החלטות ועדת התנועה- תמרור, נאכפים על פי פקודת התעבורה וחוק העזר העירוני לפתח תקווה. לא ידוע לי ולא לפיקוח הרב תכליתי על החלטה/אמירה/ קביעה כל שהיא בחוק, שעל הפקח לבדוק האם הרכב החונה בניגוד לתמרור, שייך לתושב המתגורר ברחוב או לסוחר רכב. ולהבהיר: יתרה מזאת- כי תקנה 73 לתקנות תעבורה קובעת "לא יחנה ולא יעמוד אדם בדרך רכב המוצע למכירה או שרישיונו פקע". דרך מוגדרת בפקודת התעבורה: "לרבות כל מסילה, דרך, סמטה, ככר, מעבר, גשר או מקום פתוח שיש לציבור זכות לעבור בהם". המשמעות ברורה: על פי לשון התקנה, העמדת רכב למכירה אסורה בכל דרך, לא רק במקום שבו העיריות הציבו שלטים. מטרת השלטים היא, רק להדגיש את האיסור הקיים בחוק, האוסר על העמדת רכב למכירה בכל דרך ציבורית. עם זאת, עיריית פ"ת- ועדת התנועה תמרור, הגדילו לעשות, ואישרו הצבת תמרור האוסר החניית כלי רכב המוצעים למכירה עם שילוט ברור, והאכיפה מתבצעת, אך ורק במקומות שבהם מוצבים התמרורים. בעניין זה- החוק אינו מבדיל בין אכיפת רכב השייך לתושב הרחוב, לבין רכב השייך לסוחר".

"החליטו שלא לבטל לי את הדוחות, למרות שאני גר ברחוב ועד יום רביעי אני צריך לשלם 500 שקלים", אמר היום סלמון למלאבס, "אני לא סוחר רכב, מדובר ברכב פרטי שלי שהוא ישן. רציתי למכור אותו ותליתי שלט למכירה. לא הבנתי מדוע קיבלתי את הדוחות".
תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר