שיר בירן צילום פרטי
שיר בירן צילום פרטי

מה זה חופש גדול? הכירו את הנערה שההתנדבות היא כל חייה

שיר בירן מתנדבת מאז כיתה ח'. בזכות העשייה שלה, היא תטוס בתחילת אוגוסט לארה"ב במסגרת פרויקט של חברת "קוקה קולה" - '“WOW TOUR 2018” עם עוד מתנדבים מצטיינים מרחבי הארץ כדי לעשות טוב

פורסם בתאריך: 26.7.18 10:37

בעוד החברים שלה מבלים בקיץ, הולכים לים או לקולנוע, עובדים ומבלים עם המשפחה – שיר בירן, רק בת 17.5, לא מפסיקה להתנדב.

בירן שעולה לכיתה י"ב, התחילה להתנדב כבר בכיתה ח' ומאז זה ממלא את כל עולמה. כאות הוקרה על העשייה ההתנדבותית שלה לאורך השנים, היא נבחרה לייצג את פתח תקוה, במסגרת הפרויקט של חברת "קוקה קולה" – '“WOW TOUR 2018” , והיא לוקחת חלק בנבחרת של צעירים בגילאי 16-18 מכל רחבי הארץ שייצאו בתחילת אוגוסט למסע יחדיו ברחבי ארצות הברית. במהלך המיונים התמודדו אלפים בשלל משימות שעיקרן עשיית טוב למען הקהילה והחברה וצברו ניקוד אישי. מי שצבר את מירב הנקודות, על ידי פעולות התנדבותיות ותרומה לקהילה, זכה להגיע לשלב המיונים ולהתמודד על מקום בנבחרת.

שיר בירן. צילום פרטי

בירן כאמור זכתה לכך ותטוס לחופה המערבי של ארה"ב. במסע יחוו הצעירים חוויות בלתי נשכחות תוך שהם נעים במסע בלימו-בוס, שהוא חצי אוטובוס חצי לימוזינה אשר יעבור בין שלל אתרים ואטרקציות. "כשהתבשרתי על הנסיעה מאוד שמחתי", אמרה למלאבס. "בהתחלה הייתי בהלם ומאוד התרגשתי וזה מאוד כיף שמעריכים את ההתנדבות שלך. זה נותן מוטיבציה לעוד אנשים שאנשים יודעים להעריך את העשייה הזאת".

בירן, לומדת בתיכון דתי אדר בשכונת שעריה. בתחילה התנדבה לארגן בר מצווה לילד נזקק, כמה שנים לאחר מכן, בכיתה י' חזרה על כך וארגנה בת מצווה לילדה עם קשיים כלכלים. היא גייסה אנשים וכן כסף רב שהשאיר את כספי המתנות למשפחה. אבל היא לא עצרה שם. במשך שנתיים וחצי, בכל יום שישי, היא התנדבה בגן ילדים ובשנת הלימודים הנוכחית, חנכה ילדה שאביה היה חולה בסרטן ולוותה אותה, נפגשה איתה פעם בשבוע, עזרה לה בשעורים והן בילו ביחד. בנוסף, היא התנדבה בביגודית ומיינה בגדים לנזקקים. הקיץ היא מתנדבת במשך כשבוע כמדרכה בקייטנה של ילדים חולי סרטן, שמתקיימת במסגרת פעילות של עמותת "אור מנחם".

"המטרה שלי זה לעשות שמח ולחזק את כל מי שצריך", היא מסבירה. "אני זוכרת בתור ילדה, את אמא שלי תמיד מתנדבת, לוקחת משפחות תחת חסותה ועוזרת להם לאורך השנה, שיהיה להם אוכל בבית וארוחת חג ומגיל צעיר נחשפתי לכך. בנוסף, במסגרת פעילות של תנועת 'בני עקיבא', הם מאוד מעודדים התנדבות וזה מובן לכולם שמתנדבים וזה גורם לסיפוק מאוד גדול והרגשה שאת מועילה ועושה משהו גם לעצמך".

מה נותנת לך ההתנדבות?
"המון דברים. לדוגמא ההתנדבות בגן הילדים, נתנה לי הרבה ניסיון עם ילדים ואני מבינה אותם הרבה יותר. זה מלקט סביבך אנשים טובים. בבת מצווה ראיתי שיש מסביבי המון אנשים טובים שרוצים לעזור, המורים מבית הספר שלי עזרו לי המון, תרמו כסף וביקשו שהאירוע יצליח ואני לומדת מי מהאנשים מסביבי באמת אכפת לו וזה מחמם את הלב".

שיר מציינת, שהיא מתנדבת מתי וכמה שצריך. היא לא מסתכלת על השעון ומודדת זמן. "לדוגמא בכיתה י"א, שזו היתה שנה מאוד לחוצה, לקחתי פסק זמן של כמה חודשים. אני מציעה לאנשים שרוצים להתנדב למצוא תחום שמעניין אותם, כי ברגע שאתה בוחר בתחום כזה, ההתנדבות הופכת להיות הנאה ולא שמים לב איך הזמן עובר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת פתח תקוה

    מהממת! שתמיד תזכי לעשות טוב ושהיקום יחזיר לך רק טוב!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר