אור בלילטי צילום דובר צה"ל
אור בלילטי צילום דובר צה"ל

קצינה מצטיינת: מהפיכת ההדרכה של רס"ן אור בלילטי

בלילטי, תושבת העיר, זכתה בפרס הצטיינות של קצין משאבי אנוש ראשי בצה"ל, על פיתוח שיטות הדרכה חדשניות, ביניהן גם חדר בריחה ומשחק מחשב שמדמה ביקור בית של מש"קית ת"ש

פורסם בתאריך: 11.9.18 10:57

ביום שני שעבר התקיים טקס מצטייני קצין משאבי אנוש ראשי בצה"ל, ובו זכתה בפרס תושבת העיר פתח תקוה, רס"ן אור בלילטי, בת 27. אור משרתת כראש מדור ארגון והדרכה בבה"ד 11. את הפרס קיבלה בלילטי בשם הבה"ד על הצטיינות בפרויקט יזמות וחדשנות בהדרכה. בתפקידה פיתחה שיטת למידה חדשה תוך שיתוף פעולה עם מדור אחר בבה"ד. בשיטות הלמידה החדשות, השיעורים מועברים בצורה לא פרונטלית כמו פעם, אלא הם מותאמים לדור הצעיר. לדוגמא, המפקדים לומדים כיצד להכין מערכי שיעור באמצעות סרטוני הדרכה קצרים, או באמצעות עזרים יצירתיים ללמידה כמו משחק אסקייפ רום בו מש"קית הת"ש מתייחסת למקרה ת"ש כמעין חידה, והפתרון שלה הוא מענה הת"ש שעליה להעניק לחייל.
"הפרויקט הוא של כל הבה"ד ואני מנצחת עליו, זו עבודה של חיילים וקצינים רבים", אומרת אור. "החיילים שלי עושים עבודה מדהימה ואנחנו מתאימים את שיטות ההדרכה לדור הצעיר ומייעלים תהליכים בצה"ל".
בלליטי מסבירה שהבה"ד עוסק בשנה האחרונה בפיתוח מתמיד של שיטות הדרכה מגוונת, מתוך המטרה לאפשר לכל קשת החניכים שמגיעים אליהם ללמוד בצורה המיטבית והאפקטיבית ביותר שיש. "היום קליטת המידע צריכה להיות מהירה, מדובר בדור של כאן ועכשיו, הוא רוצה הכל מהיר וזמין ולכן פיתחנו שיטות אחרות, משולבות במשחקי מחשב, סרטונים והכל מתוקשב, על מנת לעשות את הלמידה קצת אחרת".
היא מסבירה שהם עושים תהליכים רבים של הערכת הדרכה, על מנת להיות מחוברים לצורך שעולה מהשטח. "לדוגמא, בתפקיד הקודם הייתי מפקדת מגמה של ת"ש ונפגעים, שחלק מהנושא הלימוד היה ביקור בית, איך עושים ביקור בית לחייל ולמשפחה שלו, איך מאתרים מצוקה כזו או אחרת וזה חומר שהיה נלמד בצורה תיאורטית כמו פעם. על מנת להמחיש את זה לחיילות, יצרנו משחק מחשב שמש"קית הת"ש נכנסת לבית של החייל והיא רואה במשחק את כל הבית, החדרים, הסלון, המטבח ובכל חדר מסתתרת לה חידה ומצוקה, רפואית, כלכלית וכדומה. היא מסיירת בין החדרים, בכל חדר היא צריכה לאתר את המצוקה ולענות על שאלות מקצועיות, להתאים את ערוצי הסיוע הנכונים ורק כשהיא עונה תשובה נכונה היא יכולה להמשיך ולהתקדם במשחק". היא מציינת שהשלב הבא מבחינתם הוא ליצור חדרי אימון, שמדמים ביקור בית בפועל על מנת שירגישו את החוויה".
איך מתקבלים השינויים האלו?
"כולם מעידים שזה מאוד עוזר, זה מדמה להם את הפעילות בשטח, החומר מועבר בצורה טובה ומעניינת וגם את הסרטונים הם מאוד אוהבים. מדובר בסרטונים של דקה, דקה וחצי שמסייעים להם במשימות. זה בא במקום המצגות שהיו מגיעות דרך המייל, שהיו ארוכות ומסורבלות יותר. לדור של היום הרבה יותר קשה לשבת עם ספר ואנחנו מאפשרים להם למידה חווייתית".

הצוות של רס"ן אור בלילטי. צילום דובר צה"ל

הצוות של רס"ן אור בלילטי. צילום דובר צה"ל

ואיך מקבלים את זה המבוגרים יותר?
"הם חיים היום יחד עם הדור הצעיר, אומנם הם למדו בשיטות אחרות, אבל מקבלים את השיטות החדשות בצורה מדהימה. אנחנו רואים בשטח, שבעקבות הלמידה החדשה, ההישגים עולים".
בליליטי למדה בתיכון בן גוריון בעיר, במגמת כלכלה וסוציולוגיה. "גדלתי בבה"ד וזה תחום שמאוד מעניין אותי, עבודה מאוד מאתגרת ובכל בוקר קמים עם ים של יצירה, אתגר וסיפוק", היא אומרת.
וזה יכול להתאים גם לאזרחות?
"כמובן, הרי מדובר על אותו דור והחניכים שלנו הם המנהלים של המחר. אנחנו עובדים על אפליקציות גם עם חברות אזרחיות, שגם הם מחפשים היום לעשות הדרכות מעניינות ואינטראקטיביות, לא עוד ספרים וחוברות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר