צעדת המחאה. במרכז רפאל לבנגרונד וגיא, בעלה של קים, מימין אמה חווה, ומשמאל אחותה שחר. צילום רותם דייני
צעדת המחאה. במרכז רפאל לבנגרונד וגיא, בעלה של קים, מימין אמה חווה, ומשמאל אחותה שחר. צילום רותם דייני

רפאל לבנגרונד: "הם מתחבאים מאחורי בג"צ. שלא יתקשר אליי הבנאדם הזה ליברמן"

שיחה שלא היה בה שום מידע ממשי ודלפה לתקשורת, גרמה לשר הביטחון לבטל בחוסר רגישות פגישה עם הוריה של קים יחזקאל ז"ל, שנרצחה בפיגוע בברקן. אביה של קים כועס: "הצד השני לא מטומטם ומבין שאנחנו סתם מקשקשים ולא עושים שום דבר"

פורסם בתאריך: 8.11.18 11:13

בני משפחותיהם של קים יחזקאל לבנגרונד ז"ל וזיו חג'בי ז"ל, שנרצחו לפני כחודש בפיגוע בברקן, ציינו השבוע 30 למותם של יקיריהם, והמחבל הרוצח עדיין לא נתפס, וגם ביתו עדיין לא נהרס. ביום שלישי השבוע, צעדו המשפחות לזירת הפיגוע במפעל המחזור אלון באזור התעשייה בברקן כשידיהם כפותות, כפי שנמצאה קים לאחר שנורתה. הם דרשו לנקוט בצעדי ענישה קשים, והתקשו להבין איך זמן כה רב חלף והמחבל עדיין מסתובב חופשי.
השבוע עודכן אביה של קים, רפאל לבנגרונד, על ידי עוזר שר הביטחון, על כך שמפקד פיקוד מרכז, האלוף נדב פדן, הוציא צו הריסה לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה שבו התגורר, דבר שהכעיס את רפאל, שאמר שאין חצי עבודה, או שהורסים הכל או שלא הורסים כלום.

בעלה ובנה של קים יחזקאל ז"ל בצעדת המחאה צילום רותם דייני

בעלה ובנה של קים יחזקאל ז"ל בצעדת המחאה צילום רותם דייני

"אני מבין קצת בבניה, קומה שנייה לא יכולה להישאר באוויר, זה אומר שלא מפרקים כלום, כי אחרת הכל יקרוס. מה הוא רוצה להוריד? את הטיח?"

השיחה של רפאל לבנגרונד עם עוזר שר הביטחון דלפה לתקשורת. בתגובה, ובחוסר רגישות גדול, ביטל שר הביטחון אביגור ליברמן, פגישה שהיתה אמורה להתקיים עם ההורים. "אני מבין קצת בבניה, קומה שנייה לא יכולה להישאר באוויר, זה אומר שלא מפרקים כלום, כי אחרת הכל יקרוס", אומר רפאל לבנגרונד בכעס למלאבס. "מה הוא רוצה להוריד? את הטיח? אני לא מקבל חצי עבודה. אני מבקש שיעשו עבודה שלמה והם במקום זה מתחבאים אחרי בג"צ".
למה אתה מתכוון בעניין בג"צ?
"בגצ זה תירוץ, אחלה תירוץ, אבל זה שטויות במיץ עגבניות. אף אחד לא רושם דוח על עבירת תנועה אם לא עשית אותה. ואם תהרוס את בית המחבל ואחרי זה יש בג"צ, זה גם לא אסון גדול. אפשר בכסף לבנות לו בית יותר גדול ויותר יפה ממה שהיה שלו. את הבת שלי קים, אי אפשר להחזיר בבג"צ. אז מה האסון הגדול? תוריד את כל הבית ואחרכך תלך לבית המשפט ואם בית המשפט יגיד שאסור להוריד את הבית, אז אפשר לבנות לו, זה עניין כספי. את הבת שלי קים גם במיליארדים אי אפשר להחזיר. אז קודם כל תעשה ואחר כך תישפט על משהו שעשית".
שר הביטחון כעס על כך שזה יצא החוצה.
"על מה הוא כעס? בשיחה המוקלטת פונה בנאדם ומציג את עצמו שהוא נציג של שר הביטחון, בשיחה לא נאמר לי שאני צריך לשמור על זה בסוד ושאסור לפרסם, והוא לא הציג את עצמו בתור קצין. ומה הדלפתי, אני יודע סודות מדינה? איזה סודות מדינה הוא התכוון לספר לי שהוא ביטל את הפגישה".
המחבל עדיין מסתובב חופשי, איך אתם מרגישים אם זה?
"זה המשך למחדלים של אדון ליברמן, הוא פיזר כרוזים שכל סייען שיסייע למחבל וייתפס הבית שלו יהרס, שמעתי שתפסו כמה סייענים, ולא שמעתי שהבית שלהם נהרס.הצד השני לא מטומטם ומבין שאנחנו סתם מקשקשים ולא עושים שום דבר. אתמול בערב ירו על אוטובוס ומחר בבוקר יירו בעוד מישהו והם מבינים שפה אנשים לא עושים כלום. אני מנסה למנוע מעוד משפחה שתרגיש את מה שאני מרגיש, אני לא רוצה שתהיה המשפחה הבאה וגם אם תהיה, מי שיעשה את זה, ידע איזה עונש מחכה למשפחה שלו ויחשוב 15 פעם אם כדאי לו לעשות".

צעדה המחאה. צילום רותם דייני

"ביבי אמר שהוא יודע לטפל בטרור ואני הצטרפתי למשפחה שכולה בגלל הטיפול הזה, אל תבטיח לי כלום, אחרי שתעשה, תדבר איתי ואם תעשה כמו שצריך, אני אתנצל ואבקש סליחה"

בעיקרון אתה מבקש מהם תשובות?
"אני לא מחפש תשובות ואני לא מוכן לדבר עם הבנאדם הזה, ליברמן, שלא יתקשר אלי ואני לא צריך את התשובות. לא ליברמן ולא נתניהו. אתם רוצים, תעשו. אני רוצה מעשים לא דיבורים. אל תבטיח לי כלום ואל תתקשר אלי. ביבי אמר שהוא יודע לטפל בטרור ואני הצטרפתי למשפחה שכולה בגלל הטיפול הזה, אל תבטיח לי כלום, אחרי שתעשה, תדבר איתי ואם תעשה כמו שצריך, אני אתנצל ואבקש סליחה".

תגובת לשכת שר הביטחון: "שר הביטחון ביקש לפגוש את המשפחות בנפש חפצה ומתוך כוונה כנה לשמוע וגם לעדכן אותן במצוד אחר המחבל. לפגישה הזמין השר נציגים בכירים מצה"ל ומהשב"כ, כדי להציג למשפחות באופן מעמיק ובלתי אמצעי את מאמצי מערכת הביטחון ללכידת המחבל ולהריסת ביתו. למרבה הצער, כאשר שיחה עם קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף, שהתקשר אל המשפחות מטעם השר, מוקלטת ומודלפת לתקשורת, עם כל הצער וההבנה, לא ניתן לקיים שיח פתוח. לפיכך, הפגישה שתוכננה לאתמול 7.11, לא התקיימה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שירלי

    מחר כל אחד מאיתנו יכול להצטרף למשפחת השכול. כל יום נכנסים פלשתינאים למדינת ישראל ללא בידוק בטחוני אמיתי. לציבור יש זכות לדעת מה יקרה אם וכאשר יכנסו למשפחת השכול. השיחה הזו היא לא סודות מדינה ולציבור היתה זכות מלאה לשמוע אותה.רפי כל הכבוד.ליברמן חביבי נכשלתם תתפטרו!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר