סגן ז', מסיימת תכנית תלפיות. צילום דובר צה"ל
סגן ז', מסיימת תכנית תלפיות. צילום דובר צה"ל

"תלפיות תמיד היה החלום שלי, זה מסלול שלא הייתי יכולה לסרב לו"

סגן ז', תושבת העיר, סיימה בסוף השבוע שעבר את קורס תלפיות היוקרתי של צה"ל, שנמשך שלוש שנים. "התנסיתי בדברים שלא חשבתי שאני מסוגלת לעשות", היא מסכמת

פורסם בתאריך: 13.11.18 19:40

סגן ז', תושבת העיר, סיימה ביום חמישי האחרון את קורס התלפיות היוקרתי של צה"ל, לאחר שלוש שנות הכשרה משמעותיות. מדובר בתכנית עילית המכשירה את בוגריה להוביל תחומים רבים בצה"ל בתפקידי מפתח בתעשיות הביטחון ובאזרחות.
המסלול של תלפיות, הוא מסלול ההכשרה הארוך ביותר בצה"ל וחניכי המסלול עוברים טירונות קרבית, ממשיכים ללימודים באוניברסיטה ובסדנאות במגוון מקומות בצה"ל. בהמשך, עוברים קורס קצינים, בסופו עובדים על פרויקט סיכום. בשנה השלישית הם מתנסים לראשונה בפיקוד על חניכי המסלול הצעירים. לאחר סיום המסלול, חותמים שש שנים שירות קבע. מרבית ההכשרה מתקיימת בבית הספר לפיקוד ומנהיגות של חיל האוויר. "קורס תלפיות הוא כידוע, בין הקורסים הארוכים בצה"ל, ואני חושבת שבצדק", מסבירה סגן ז' למלאבס. "מספיקים בו המון ואני מרגישה שמאוד התפתחתי דרכו. אני לא חושבת שאפשר לסכם חוויה כזו בכמה מילים, אבל אגיד שאני יוצאת ממנו אדם 'משופר' ביחס למי שהייתי קודם, ועם חברים חדשים ומדהימים. מדובר במסלול שמכשיר אנשים לאייש תפקידים חשובים ומשמעותיים במקומות שונים במערכת הביטחון. בעזרת הקשרים החברתיים שרקמנו במהלך הקורס, תמיד נוכל לייעץ, לפנות ולשאול חוות דעת בעתיד גם עם אנשים שלא נמצאים ביחידה המסוימת שאנחנו משובצים אליה בצורה מהירה ונוחה".
ואכן, הקשר עם חברי המסלול של סגן ז' נצרב בליבה. "אנחנו גוף חזק מבחינה חברתית ולא קשה לפספס זאת. בבה"ד 1 התפצלנו לתקופה מסוימת וכאשר חזרנו להיות יחד זה היה מאוד מרגש, הרגיש כמו חזרה הביתה, אנחנו כבר משפחה".
מה האתגר הגדול והקושי שהתמודדת איתו?
"אני חושבת שהאתגר הכי גדול שלי בתוכנית היה מקצועי. כדי להשתפר חייבים לאתגר את הגבולות ולנסות בכל פעם להרחיק אותם עוד קצת. כמובן, שבהתאמה יש המון סיפוק בכל הצלחה".
לתכנית תלפיות מתקבלים לאחר שעוברים מיונים קפדניים שדורשים הישגים גבוהים בתחומי ידע כללי, יכולת להשתלב בעבודת צוות ופוטנציאל מנהיגותי. סגן ז' הכירה את המסלול מגיל צעיר, ומאוד התחברה לתחומי העיסוק בו, ולכן ידעה שתרצה לשרת בצה"ל במסגרת הקורס. כשהודיעו לה על כך שעברה את כל המבחנים בהצלחה ובמוטיבציה רבה, התרגשה והיה לה ברור שהיא חייבת להתגייס ולסיים את המסלול בהצלחה. "תלפיות תמיד היה החלום שלי, זה מסלול שלא הייתי יכולה לסרב לו", היא מסבירה. "בעיניי, הוא מפתח בך צדדים חדשים כבן אדם ונותן לך כלים שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר. אני באופן אישי התנסיתי בדברים שלא חשבתי שאני מסוגלת לעשות, ואני מרגישה שאין בי פחד לנסות דברים חדשים".
בזמן הפנוי סגן ז' אוהבת לשיר ולרקוד, תחביב בו עוסקת מגיל קטן. בתלפיות למדה במסלול מתמטיקה והיא מוצבת בחיל תקשוב. "אני לא חושבת שאנשים מבינים כמה רחבה ההכשרה. כשהתגייסתי האמנתי בזה שאני הולכת ללמוד פיזיקה ומתמטיקה ובזה הקורס יסתיים, כשבפועל למדתי עוד תחומים רבים והתפתחתי מאוד אישיותית באמצעות חניכה צמודה ומקצועית. הייתי ממליצה לאנשים שחושבים שהמסלול מתאים להם להתגייס אליו. מדובר במחויבות רצינית, אבל במקומות רבים נדרשת התחייבות למסגרת כדי להרוויח וזה חלק מהעניין. עבורי ועבור חבריי זו הייתה חוויה חיובית", מסכמת סגן ז'.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר