סניף הסתדרות המורים בפתח תקווה
סניף הסתדרות המורים בפתח תקווה

סניף הסתדרות המורים בפתח תקוה אינו מונגש

בעקבות תלונות של גמלאים בעלי מוגבלויות, מבטיחים בהסתדרות המורים לעבור למקום אחר. "אני צריכה להתמודד עם 30 מדרגות אז אני מוותרת", אומרת גמלאית שנעזרת בהליכון

פורסם בתאריך: 22.11.18 12:27

גמלאים נכים של הסתדרות המורים בפתח תקווה, מתלוננים על הדרת גמלאים בעלי מוגבלויות. זאת מאחר שהסניף סרחוב ההגנה, בו מתקיימת הפעילות של הפעילות, אינו מונגש ואין בו מעלית.  מההסתדרות נמסר בתגובה שהטענות מוצדקות והם מחפשים מקום חלופי. "אני מאוד רוצה להגיע לפעילות של הסניף בפתח תקווה, אבל לצערי בגלל המדרגות הרבות, אני נאלצת לוותר", מספרת גמלאית שנעזרת בהליכון. "בזמנו פניתי לסניף, הם אמרו לי שהם בודקים את הנושא ובינתיים לצערי דבר לא השתנה".

עו"ד קלרה שמורק צילום מיטל אזולאי

עו"ד קלרה שמורק צילום מיטל אזולאי

עו"ד קלרה שמורק, פעילה ציבורית ולוחמת זכויות אדם שקיבלה פניות רבות על כך שהסניף לא נגיש מוסיפה: "הגעתי למקום ואכן הסתבר שהסניף שבו מתקיימות פעילויות להעשרת הגמלאים כגון שיעורי אנגלית, צרפתית, ערבית ועוד מגוון של העשרה והעצמת הגמלאי, לא נגיש לכולם. הגמלאי הנכה אשר ירצה להשתתף בפעילויות יאלץ להתמודד עם כ-30 מדרגות". עו"ד שמורק שמוסיפה שהסתדרות המורים היא מוסד ציבורי, אשר מיועד לענות על צרכי ציבור הגמלאים ובינהם גמלאים בעלי צרכים מיוחדים. "על פי חוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות, תשנ"ח – 1998 הסתדרות המורים מחויבת להנגיש מקומות ציבוריים", היא מציינת ומוסיפה שלא יתכן כי הפעילויות המיועדות לציבור המורים הגמלאים, תהיינה נחלתם של אנשים בעלי כושר גופני, וצעירים בלבד, ומורים בעלי מוגבלויות יודרו מהן.

סניף הסתדרות המורים בפתח תקווה

סניף הסתדרות המורים בפתח תקווה

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "טענות הגמלאים מוצדקות. לאור פניות שהגיעו ללשכת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, השבוע התקיים במקום סיור מקצועי והוחלט לאתר מקום חלופי לסניף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר