בניין העירייה צילום דוברות העירייה
בניין העירייה צילום דוברות העירייה

האם יהיה סכסוך עבודה בעיריית פתח תקוה?

יו"ר ארגון העובדים הגיב בכעס על ההחלטה לקצץ 30 אחוז מהשעות הנוספות לכל העובדים ואומר: "צעד חד צדדי ייענה בצעד חד צדדי". לשכת גרינברג: "שעות יינתנו לפי הצורך, נשמור על הקופה הציבורית"

פורסם בתאריך: 12.12.18 08:54

בימים אלה קיבלו מנהלים ומנהלי אגפים בעירייה, מכתב מסמנכ"ל ארגון ומשאבי אנוש לאוניד סמוליאנוב, ובו הוא מודיע להם שבמסגרת הכנה לתקציב 2019, הוחלט על צמצום שעות נוספות לכלל העובדים. מדובר בקיצוף גורף של 30 אחוז מהשעות הנוספות המאושרות כלל עובדי העירייה, החל מינואר 2019.
בתגובה שלח אלי שלמה, יו"ר ארגון העובדים בעירייה, מכתב תגובה לסמוליאנוב ובו הוא כותב שהוא רואה את המכתב בחומרה רבה לאור כך שמדובר במהלך חד צדדי. "אני רואה בחומרה רבה כי חרף העובדה שארגון העובדים התריע מפני צעדים חד צדדים וחרף התחייבותו של ראש העיר לפעול בשיתוף פעולה מלא עם ארגון העובדים, ממשיכה הנהלת העירייה בסורה ופועלת באופן חד צדדי", כתב שלמה. "כך נמנעה העירייה מלדון עם ועד העובדים בכל הנוגע לקיצוץ שעות נוספות רוחבי ואף לא קיימה את חובת ההיוועצות לה היא מחויבת על פי דין".

שלמה מוסיף שהקיצוץ שנעשה באופן רוחבי, פוגע בעיקר באוכלוסיית עובדים קשיי יום, המשתכרים שכר נמוך ואשר ביצעו את השעות הנוספות במסגרת תפקידים, מה שסייע להם בקיום היומיומי. "עובדים אלו ביצוע בין היתר את השעות הנוספות בעבודה בימי שישי, מתוך חוסר ברירה, בשל מצבם הכספי הרעוע ולכך יש להוסיף את העובדה כי ביצוע השעות הנוספות נעשה מתוך צרכי עבודה אמיתיים, כאשר קיצוץ השעות באופן רוחבי יוביל בהכרח לפגיעה בביצוע העבודה ובאיכותה".
עוד הוא מציין כי פגיעה בשעות הנוספות אשר ניתנו לעובד מצריכות שימוע פרטני על מנת לתת לעובד הזדמנות להעלות את טענותיו, דבר אשר לא נעשה כלל טרם קבלת ההנחיה. לאור כך, דורש שלמה לבטל את קיצוץ מכסת השעות הנוספות לכלל העובדים, תוך שהוא דורש לקיים היוועצות עם ארגון העובדים טרם מתן הנחייה למנהלים. "אבהיר, ככל שהעירייה תמשיך בדרך של נקיטת צעדים חד צדדיים, יאלץ ארגון העובדים לפעול גם הוא בדרך זו ולנקוט בצעדים ארגונים חד צדדיים טעמו, ללא מתן התראה מראש". שלמה ביקש לקיים ישיבה משותפת עם ראש העיר כפי שהוסכם בה ישתתף יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה, גיורא נחום.

"כמו תמיד הם משחקים בכמה קולות ועד עכשיו לא קיבלתי תגובה על המכתב", אומר שלמה למלאבס, "כל מה שכתוב במכתב הוא על פי דין והם לא יכולים לעשות צעד חד צדדי ולקצץ 30 אחוז מהשעות. הם יורים מהמותן כך זו ההתנהלות בחודש האחרון. אנחנו מתאפקים, אנחנו ארגון אחראי ואנחנו לא מתלהמים ואני בעד התייעלות אבל הוא נוקט בצדדים חד צדדים בעוד אמרו לנו שתהיה הידברות, אבל אין הידברות. אני לא רוצה שביתות, אבל אני צריך להגן על העובד הפשוט ורוב העובדים בעירייה מרוויחים בין שכר מינימום לשכר הממוצע במשק. כרגע אנחנו מחכים לראות מה יהיה, כל צעד חד צדדי, יענה בצעד חד צדדי".

תגובת לשכת ראש העיר: "ראש העיר לא מתעלם מהחשש של עובדים מסויימים מפני פגיעה בתוספת לשכרם, אך יחד זאת יובהר כי בשנים האחרונות נעשה שימוש מופרז ושלא לצורך בשעות נוספות, שעות כוננות והחזקת רכב, כחלק מהטבות שכר למקורבים פוליטיים ולא לפי צורכי התפקיד. בימים אלה, כחלק מתהליך ההתייעלות והשמירה על הקופה הציבורית, הוחלט כי שעות נוספות ושעות כוננות המשמשות כמרכיב להגדלת השכר, ינתנו לעובדים לפי צורך התפקיד וצורכי המערכת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש הוועד מגן כביכול על העובדים ומציג אותם כמסכנים, אם כך תן להם כסף מהכיס שלך, הפעם האינטרס שלך מפריע לשקם את העיר והעירייה. להפריע לראש העיר במלאכה בתקופה של שיקום העיר זה לא אחראי ולא יעזור, מאחר שהציבור לא רק מבקש, הציבור דורש, לא סתם היה מהפך, הציבור מגבה את ראש העיר, ואני מאמין שהצעדים האלה של צמצום זה הם רק התחלה ומתחשבים בוועד, מאחר שצריך צעדים יותר חריפים בכדי לאזן בין הצורך לבין מה שיש בפועל, ירושת ברוורמן!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העירייה צריכה לשרת את התושבים, לכן ראש העיר מצא לנכון לקצץ משעות נוספות של עובדי עירייה.

  3. דורון

    יש הרבה הטבות למקורבים בעירייה. החל משעות נוספות וכוננות, וכלה בהנחות וביטול דוחות. אז זהו שהחגיגות הסתיימו. מי שלא מתאים לו שיתפטר וינסה לקבל את ההטבות בחברות פרטיות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר