זיו ואסף רוזנפלד בילדותם וכיום
זיו ואסף רוזנפלד בילדותם וכיום

גם המפקדים מתבלבלים ביניהם: "הייתה פעם אחת שעשינו תרגיל והתחלפנו בצוותים"

הכירו את זיו ואסף רוזנפלד: הם תאומים זהים, שניהם יצאו לגיבוש סטי"לים ופרשו יחד, שניהם משרתים כיום באותו גדוד בתותחנים, התחביבים שלהם זהים וזה לא הכל

פורסם בתאריך: 28.12.18 12:50

הם בני 19, תאומים זהים מפתח תקוה, שניהם משרתים כלוחמים בתותחנים בגדוד 611 בחטיבת האש 282, יש להם שפה משותפת, חברים משותפים ושניהם לא מתכננים בשלב זה לצאת לקורס קצינים. ואלו רק חלק מהדברים המשותפים לזיו ואסף רוזנפלד.
הם התגייסו בנובמבר 2017, שניהם יצאו לגיבוש של סטי"לים ודבורה ושניהם החליטו לפרוש באותו שלב כי זה לא התאים להם. "מספר חודשים לאחר מכן קיבלנו גיוס לחייל התותחנים ומהרגע הראשון התלהבנו", מספר אסף, "כי יש לנו חבר שמשרת בגדוד 611 ושמענו ממנו רק סיפורים טובים, על כך שהגדוד פועל אחרת מכל הגדודים, שיש בו כמה מערכים כמו המערך של המכ"ם שזה התפקיד של זיו והמטאורולוגיה שזה מה שאני עושה".
אז אחרי ההתלהבות הראשונית, השניים התחילו טירונות. ביחד כמובן. "זה מאוד מקל לעשות טירונות ביחד עם אח שלך", מספר זיו. "טירונות זה דבר לא פשוט וכשיש איתך מישהו שאתה מכיר, ועוד אח תאום, זה מאוד עוזר". ואסף מוסיף: "בטירונות לא היינו באותו צוות, אבל רוב הזמן היינו ביחד, יצא לנו לישון ביחד מספר פעמים וזה לא דבר שיגרתי. מדובר בגדוד קטן, שבו כולם מכירים את כולם וזה הווי נחמד. הטירונות נמשכה ארבעה חודשים והמסלול עוד שמונה חודשים".
אתם תאומים זהים, בטח זה גרם לכמה אירועים לא שגרתיים.
אסף: "כמובן. יצא לא פעם בטירונות שהתבלבלו ביננו, בעיקר הסגל. היה פעם שעשינו תרגיל והתחלפנו בצוותים, הייתה שיחה וזיו הלך במקומי, זה היה לקראת סוף המסלול, אז המפקדים הבינו שזה היה בהומור".
זיו: "היו מצבים בטירונות שעשינו משהו לא בסדר ויש את הסיטואציה שהמפקד נואם לך ואני אומר להם שזה בכלל אסף והם התבלבלו ביננו, ואסף אומר שזה היה זיו וזה שובר את המתח. תמיד יכולנו לשחק עם זה".

מימין זיו ואסף רוזנפלד

מימין זיו ואסף רוזנפלד כיום

# # # 
גדוד 611, "עיטם", הוקם ב-2014 וכולל יחידות איכון ומטאורולוגיה. הגדוד מפעיל את מכ"ם ר"ז (רב זרועי) ומערכת "טייפון" לאספקת נתונים מטאורולוגיים. הגדוד כולל שתי פלוגות מטאורולוגיה (צפונית ודרומית), ו-3 צוותי ר"ז המתפעלים את מכ"מי הר"ז.
כיום משרתים השניים באותו גדוד, אבל בשתי קצוות הארץ, אחד בצפון ואחד בדרום. "הגדוד שלנו הוא גדוד מרחבי ברחבי הארץ", מספר אסף, "אז כרגע זיו בצפון ואני בדרום, אבל אנחנו נמצאים כל הזמן בקשר. אנחנו מתאמים ביננו את השבתות שזה יהיה חופף, יש לנו שפה משותפת ואנחנו מבינים ויודעים מה כל אחד עושה ויכול להיות שבהמשך השירות, כל אחד יעשה את התפקיד של השני".
יש סיכוי שגם תשרתו באותו בסיס?
אסף: "כמובן, אנחנו אמנם בסוללות שונות, אבל זה אותו גדוד. אנחנו בקשר יום יומי, יודעים מה קורה לאחר והקשר שלנו רק מתהדק".
ויש השוואות, תחרות?
זיו: "לא. אף פעם לא התחרינו ביננו, להפך, אנחנו מתייחסים לזה כאל חוויה משותפת לשנינו".
ואיך המשפחה קיבלה את השירות?
זיו: "הם שמחו ממש, ששני הילדים שלהם במקום טוב".
אסף: "בהתחלה לאמא שלנו היה קשה, היא לא אהבה את זה שאנחנו מתגייסים לתותחנים, היא רצתה שנהיה קרובים לבית. בטירונות היה לה ממש קשה שאנחנו ביחידה קרבית, אבל היא למדה לקבל את זה ועכשיו היא שמחה בשבילנו".

מימין אסף וזיו רוזנפלד בילדותם

# # # 
לשניים, אחות גדולה, יובל בת ה-27, ששירתה כמש"קית נפגעים בתל השומר. גם התחביבים של האחים די דומים, שניהם אוהבים ספורט ואמנות. שניהם היו במגמת קולנוע ותקשורת ומפתחים את עולם היצירה.
יש מחשבות על קצונה?
אסף: "לא כרגע, אבל אני לא שולל את זה".
זיו: "זה כרגע לא נמצא על הפרק, לקצונה יוצאים בדרך כלל כשרוצים להגיע לסיפוק מסוים ואם אתה משרת במקום שבו אתה מביא את עצמך למיצוי מרבי, אז אין צורך לצאת לקורס קצינים. כרגע אנחנו מתכוונים לעשות את המיטב במה שאנחנו עושים".
מה עם חברים משותפים, מה עם חברה?
אסף: "כרגע אין לנו חברות, יש לנו חבורה משותפת ובעקבות השירות נוספו לשנינו חברים משותפים וכמובן לכל אחד יש גם חברים שפחות מעורבים עם הצד השני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרון רבינוביץ'

    איזה מתוקים!!!!!
    אמא שלהם יכולה להיות גאה בגוזלים שלה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר