ידו של אחד הילדים באם המושבות
ידו של אחד הילדים באם המושבות

לייבש את הביצה: מכת יתושים גדולה באם המושבות

הורים מתלוננים שילדיהם מתעוררים בכל בוקר עקוצים בכל הגוף וזקוקים באופן קבוע למשחות ותרופות. אחד הפעילים אומר שהבעיה היא בשטח שבין האיצטדיון לתחנת הרכבת שם יש מעין ביצה שמשמשת מדגרה ליתושים

פורסם בתאריך: 24.12.18 16:17

תושבי שכונת אם המושבות החדשה והוותיקה ממשיכים להתלונן על כמויות גדולות של יתושים. לטענתם, הם קיוו שעם בוא החורף, היתושים אשר פוקדים באופן קבוע את ביתם, ייעלמו. אך כגודל הציפיות, גודל האכזבה ולטענתם, מי שסובל מכך בעיקר הם הילדים הקטנים.

"אני עברתי להתגורר בבניין לפני כחצי שנה ומהרגע הראשון אנחנו סובלים מעקיצות על בסיס יומי", מספרת דיירת משרגא רפאלי 17. "בקיץ סבלנו מיתושים, אך התנחמנו בכך שבחורף זה יעבור, אבל לצערי, היתושים לא נעלמו. יש לי שלושה ילדים, שהקטן ביניהם בן שנה וארבעה חודשים והם כל בוקר קמים כשכל הגוף שלהם עקוץ. אנחנו מטופלים אצל הרופא באופן קבוע ומקבלים תרופות ומשחות".

מכת יתושים. צילום שרגא רפאלי

ידו של אחד הילדים באם המושבות

"הילדים שלי מקבלים אגיסטן נוזלי על בסיס שבועי", אומר תושב מרחוב יעל רום. "יש מכה מאוד קשה וזה לא קשור לחורף או לקיץ אלא לבריכות שנמצאות במקום והופכות להיות מדגרות של יתושים". התושבת מוסיפה: "אני מתקשרת לפחות פעם בשבוע למוקד העירוני, יש לנו קבוצת וואטסאפ בבניין וכולם סובלים. הילדים שלי ממש במצוקה נפשית, הם לא ישנים כל הלילה ואנחנו כבר לא יודעים מה לעשות".
מי שמכיר את הנושא היטב הוא ליאור חדד, פעיל חברתי בשכונה שמלווה את הנושא כבר למעלה מחמש שנים. "ביום שישי האחרון הייתי בפגישת שטח עם ראש העיר רמי גרינברג וצוותי העיריה בביצה המדוברת על מנת לראות איך ניתן לקדם את הטיפול בכך", מסביר חדד. "ראש העיר הגיע לשטח וסוף סוף אנחנו מרגישים שיש מישהו שמקשיב לנו. הבעיה היא בין האצטדיון לתחנת רכבת. הם אמורים לטפל במדרון של התעלה ובהמשך אמורים לחבר את המים לשפד"ן (מכון שפכי גוש דן) וראש העיר נותן את כל כובד משקלו שזה ייצא לפועל. מעבר לכך, בעיקר בסמוך לגני ילדים וגני שעשועים, איפה שיש צמחיה, חייבים לעשות הדברה, דבר שכיום לא נעשה. התחושה האישית שלי, שהפעם זה יטופל, למרות שאני יודע שזה לוקח זמן ותקציבים ולאחר מכן, צריך לטפל בהדברה השוטפת בשכונה".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "במוקד העירוני התקבלו פניות בודדות בנושא היתושים, כך שאין אינדיקציה "למכת יתושים". מחלקת הדברה מטפלת בכל פנייה שמתקבלת במוקד ובודקת את האזור ממנו התקבלו התלונות. בעונת החורף אנו מבקשים מהתושבים לרוקן מיכלי מים שמתמלאים בזמן הגשמים בחצר או במרפסת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר