מזנון האגודה למען החייל צומת סירקין
מזנון האגודה למען החייל צומת סירקין

מועצת העיר תאשר הערב תמיכה באגודה למען החייל בסכום של 20 אלף שקל

עופרי, יצחק, יו"ר האגודה למען החייל בעיר, מודה על התמיכה אך מגלה כי הסכום לא מספיק אפילו להפעלת המזנון. באופוזיציה ימחו על העברת כספים בסכומים גבוהים לחרדים

פורסם בתאריך: 30.7.17 09:35

20 אלף שקל, זה סכום התמיכה של העירייה באגודה למען החייל, אותו צפויה לאשר מועצת העיר היום בערב. באגודה למען החייל טוענים כי מדובר בסכום שגבוה בכמה אלפי שקלים לעומת שנה שעברה, אך עדיין לא מספיק. עם זאת, באופוזיציה תוקפים בטענה שמנגד מהעבירה העירייה סכומים של מאות אלפי שקלים לעמותות ומוסדות חרדיים, בעוד שלאגודה למען החייל מעבירים סכום מינורי.

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

"בשנה שעברה היה מדובר ב-16 אלף שקל", אומר עופרי יצחק, יו"ר האגודה למען החייל בעיר, "דיווחו לי שהתמיכה שלנו לשנת 2017 היא 20 אלף שקל. אני קודם כל רוצה להגיד תודה לכל מי שתמך בסכום הזה. הסכום הוא בסדר אבל לא מספיק. אני יודע שיש ערים קטנות יותר שתומכות בסכום כפול. אני שולח יחידות לימי כיף, ויום כיף ליחידה של 50 חיילים עולה לי קרוב ל5,000 שקל. ככה שארבע יחידות כאלו, וכבר נגמרת לי התמיכה. אנחנו חיים הרבה על תרומות. התמיכה הזאת היא רבע מהתקציב שלנו. התקציב שלנו הוא 80 אלף שקל שאיתו אנו מחזיקים את המזנון בצומת סירקין, תומכים באחזקה של דירות לחיילים בודדים, בפעילות לחיילים במשך השנה, מבצעים תרומות למועדונים של חיילים, מקיימים ימי כייף ועוד. 20 אלף שקל למשל לא מספיקים לתקציב שנתי של המזנון בסירקין לבדו, ואנו נאלצים להשלים לבד על ידי בקשות של תרומות מחברות. אבל אי אפשר לזלזל בסכום כזה ואנו רוצים להגיד תודה. בסופו של דבר כולנו מתנדבים ומשקיעים באמצעים לטובת מטרה מאוד חשובה. ככל שנעשה יותר תושבי העיר ירוויחו יותר".

באופוזיציה צפויים לתקוף היום בישיבת המועצה את ההחלטה, זאת לאחר שמאות אלפי שקלים מיועדים להיות מועבר לחרדים. כך למשל, סך התמיכות לישיבות הגבוהות יהיה 680 אלף שקל, ואילו סך התמיכות לאברכי הכולל יסתכמו בכ-735 אלף שקל.
"לפני שלוש שנים קיבלנו החלטה על התמיכה באגודה למען החייל, ואז דובר על סכום של 100 אלף שקל, ועכשיו נותנים רק 20 אלף שקל", אומר חבר המועצה רמי גרינברג, "בשנה שעברה הסכום היה אפילו נמוך יותר, כשבמקביל מעבירים לכוללים ולאברכים סכומים גבוהים הרבה יותר. יש פה המון חיילים בעיר והם מקבלים גרושים".

תגובת העירייה: "אין כל קשר בין הדברים שהרי התמיכות הן בעבור מוסדות חינוך לאברכים בישיבות גבוהות, בהתאם לתוכנית השנתית ומצער שיש מי שפועל כדי להסית נגדם . על פי בקשת התמיכה של האגודה למען החייל, היקף פעילותה בעיר לפי הדו"ח הכספי מותאם לפעילותה השנתית ומכך שהתמיכה מותאמת לצרכיה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר