צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

פסיקה: בית המשפט התיר לקטינה בת 16 מהאזור להינשא

קטינה בת 16 בהריון ובן זוגה בן ה-23 עתרו לבית המשפט נגד משרד היועמ"ש בבקשה שיתירו להם להתחתן. השופטת: "מה טובה תצמח לרך הנולד מכך שיימנע מהוריו להינשא?"

פורסם בתאריך: 10.8.17 13:00

בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה פסק  ואישר לקטינה תושבת האזור כבת 16, שנמצאת בהריון, להינשא לבן זוגה הבוגר ממנה בשבע שנים. כיוון שעל פי החוק ניתן להתחתן רק מעל לגיל 18, עתרו בני הזוג לבית המשפט נגד לשכת היועץ המשפטי לממשלה שם התנגדו לנישואין. ההחלטה התקבלה ב-30 ביולי 2017 ופסק הדין הותר היום (חמישי) לפרסום.

בעתירה הוגשה בקשה לאשר לקטינה בת ה-16 להתחתן עם בגיר כבן 23. השניים ציינו בתביעה כי הם נמצאים במערכת יחסית קרוב לשנתיים וגרים ביחד בבית אביו של בן הזוג. כיוון שהקטינה מצוייה בחודש השלישי להריונה החליטו השניים להינשא ואף קבעו מועד לחתונתם. האב המיועד ציין בדיון כי משפחותיהם תומכות בנישואים וכי הם גרים ביחד כבר חצי שנה.

שופטת בית משפט השלום איילת גולן תבורי. צילום דוברות בית המשפט

שופטת בית משפט השלום איילת גולן תבורי. צילום דוברות בית המשפט

מנגד, בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה התנגד בדיון לבקשה. לבית המשפט הסביר כי בן זוגה של הקטינה ההריונית נמצא מבמעצר בית בגין עבירות סחר בסמים, ושאין בטובתה של הקטינה להינשא לו. עוד הוסיף כי גם קביעת חתונה מראש אינה מהווה הילה מיוחדת למתן היתר לנישואים, כמו גם ההיריון עצמו.

גם העובדת הסוציאלית שמונתה על ידי בית המשפט הביעה את התרשמותה שלא לטובת השניים. "בני הזוג לא רואים את המציאות ואת הקשיים הצפויים לזוג בתחילת דרכו", אמרה. "חוסר הבגרות והבשלות האישית של כל אחד מהם, הקשיים הכלכליים הצפויים ותוכניות שנרקמות ללא בסיס מציאותי… להערכתי ייטב לקטינה להמשיך בחייה ללא מסגרת המחייבת של נישואים בגילה הצעיר תוך שתוכל בעתיד לשקול את דרכה".

בית משפט השלום. צילום זאב שטרן

בית משפט השלום. צילום זאב שטרן

למרות העמדות החד משמעיות של משרד היועמ"ש, קיבלה שופטת בית המשפט לענייני משפחה, איילת גולן תבורי, את העתירה ואישרה לזוג להינשא. "על בית המשפט לבחון את עקרון טובתה של הקטינה", כתבה גולן תבורי. "כאשר הכוונה לקטינה מסוימת זו שבפני, ולא במושג המופשט של 'קטין' ערטילאי במציאות סטרילית. לא מצאתי מה טובה תצמח לה לקטינה כאן, לו אמנע את נישואיה. במקרה דנן, מדובר בבני זוג שניהלו זוגיות עוד קודם להיריון, עברו לגור יחד קודם להיריון והקטינה עזבה את לימודיה קודם להיריון ולא בעקבותיו. היא עובדת כיום, ומתנהלת במסגרת המצב הנתון בסבירות. התרשמתי מבגרותה של הקטינה, מלקיחת אחריות של התובע, מאהבתם של בני הזוג זה לזה, ומהתמיכה של בני המשפחה המורחבת. המדובר במצב עובדתי נתון, אליו ייוולד הרך הנולד. שהרי אין מחלוקת כי שני בני הזוג החליטו לשמור על ההיריון ולהביא העובר לעולם. וכי מה טובה תצמח לו מכך שיימנע מהוריו להינשא?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר