צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

כתב אישום חמור: תושב פתח תקווה הסית בפייסבוק לרצח ערבים

הפוסטים שהועלו בעמוד הפייסבוק שלו כללו קריאות שעל פי החוק הן הסתה לגזענות, אלימות וטרור. בין השאר כתב: "שואה לערבים... נשים גברים... הייתי מוכן להרוג בידיים כול אחד"

פורסם בתאריך: 14.8.17 12:33

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד תושב פתח תקווה, בן 26, בגין הסתה לגזענות ולאלימות, על בסיס פוסטים שפרסם בפייסבוק. בפרקליטות מציינים כי כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כפי שנדרש על פי דין, זאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשם המשיקות לחופש הביטוי.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ביאלין אלעזר, עולה כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום ניהל הנאשם פרופיל פייסבוק בו היו לו באותה העת כ-490 חברים. הפוסטים בגינן הוא נאשם הועלו על רקע שלושה אירועים עיקריים: ב-12 ביוני 2014, ביום בו נחטפו שלושה נערים בצומת גוש עציון ובהמשך נרצחו בידי מחבלים פלסטינים, ב-2 ביולי באותה שנה בו נרצח הנער מוחמד אבו ח'דיר בידי קבוצת יהודים, כפעולת נקם לכאורה לחטיפת הנערים. וב-8 ביולי 2014 ביום בו החל מבצע צוק איתן ברצועת עזה שהסתיים ב-26 באוגוסט. על פי כתב האישום פרסם הנאשם במספר הזדמנויות בפרופיל הפייסבוק שלו קריאות גזעניות כלפי המגזר הערבי וקריאות המסיתות לאלימות. הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם הן: הסתה לגזענות והסתה לאלימות או טרור.

בפרקליטות מציינים בכתב האישום כי כלל פרסומי הנאשם בפייסבוק הוזנו באופן ישיר ועקבי בחשבונותיהם המקבילים של חבריו בפייסבוק, ובנוסף היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל. "באותה תקופה הוא יכול היה, כמנהל עמוד, למחוק את התכנים אך הוא לא עשה זאת בשום שלב", נכתב.

בין הפוסטים שפרסם: ב-30 ביוני 2014, כתב: "שואה לערבים אזרחים נשים גברים לא משנה גם ערבי ישראלי הייתי מוכן להרוג בידיים כול אחד !!!!!!" (הטעויות במקור). במקרה אחר, בתאריך ה-11 ביולי כתב הנאשם: "אם הייתה לי האפשרות החוקית לשרוף ערבים חיים הייתי עושה זאת בשמחה!". ב-21 ביולי פרסם הנאשם פוסט מסית בפייסבוק ובו נכתב: "אם הלילה הזה לא הרגתי ערבי, כנראה זה לעולם לא יקרה". בתאריך ה-22 באותו החודש כתב: "צריך להתחיל לחטוף ערבים ולא לשים אותם 'בכלא' שזה בית מלון יש לי אחלה מקלט בבניין משהו בכיוון של המסור (הסרט)".

בסך הכל, בכתב האישום מצוינים שבעה פוסטים כאלו, שזכו ללייקים ולתגובות. "במעשיו המתוארים לעיל פרסם הנאשם פרסום מסית אשר על פי תוכנו והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות", נכתב בכתה אישום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר