בקבוקים שנתפסו על ידי משרד הבריאות וחשודים כמזוייפים
בקבוקים שנתפסו על ידי משרד הבריאות וחשודים כמזוייפים צילום באדיבות משרד הבריאות

מתאנול וסכנת חיים: עשרות בקבוקי אלכוהול החשודים כמזוייפים נתפסו בפתח תקוה

בפעילות משותפת של משרד הבריאות, המשטרה והעירייה, בוצעו חיפושים בקיוסקים ובפאבים בעיר החשודים במכירת אלכוהול המסכן את בריאות הציבור. התוצאות מלחיצות. אז איך מזהים אלכוהול מזויף?

פורסם בתאריך: 6.1.20 16:03

בפעילות משותפת שנערכה על ידי האגף לאכיפה במשרד הבריאות, משטרת פתח תקווה ובשיתוף מחלקת רישוי עסקים בעירייה, בוצעו חיפושים בקיוסקים ובפאבים בפתח תקווה שעל פי החשד מוכרים אלכוהול המסכן את בריאות הציבור. במהלך החיפושים נתפסו בקבוקי אלכוהול ממקור לא ידוע ואלכוהול החשוד כמכיל מתאנול.
הפעילות הייתה ב-2.1.20, במטרה למנוע מכירת אלכוהול ללא רישיון יצרן ו/או אלכוהול תעשייתי החשוד המכיל מתאנול. שתייה מבקבוקים אלו עלולה לגרום, על פי משרד הבריאות, למקרי תמותה ועיוורון כתוצאה משתיית האלכוהול המזויף. סך הכל, נתפסו עשרות בקבוקי אלכוהול בשני מוקדים בעיר, הבקבוקים חשודים שהגיעו ממקור תעשייתי וחלקם נשלחו לבדיקות מעבדה על מנת לבדוק את תכולתם.
במשרד הבריאות ציינו כי משקאות אלכוהוליים אשר החשודים כמכילים אלכוהול מזויף, עלולים להכיל רמות גבוהות, הרבה מעל התקן המותר, של הרעל מתאנול, שהוא חומר רעיל במיוחד למערכת העצבים. הרעלת מתאנול חמורה עשויה לגרום לעיוורון ואף למוות. מתחילת שנת 2018 דווחו 15 מקרי מוות בפועל, כשההערכה היא כי מספר המקרים גדול.
עם זאת, באתר משרד הבריאות ניתן למצוא דרכים לבדוק האם בקבוק האלכוהול מזויף. כך למשל, "מרבית המשקאות המזויפים הם מסוג וודקה, ערק וברנדי. על תוויות משקאות אלו חסר לרוב מידע בסיסי שחובה לציינו: כתובת היצרן, שם בעברית, ערך קלורי, ברקוד ועוד. לעיתים מופיע מספר טלפון, אך בחיוג למספר זה מתברר שהקו אינו פעיל. לעתים, כמות המשקה בבקבוק לא תואמת את המצוין על גבי התווית (לדוגמה: על התווית רשום 400 מ"ל, בעוד שניכר שהכמות היא פחות משליש ליטר. כמו כן, לעיתים משקאות אלו נעדרים גם אישור כשרות תקני או חותמת כשרות, ומחירם של משקאות אלו נמוך מאוד, באופן מחשיד. בקבוק קטן עשוי לעלות 20-10 שקלים ובקבוק גדול מעט יותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר