צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן
צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן

לחץ בשעריה ובהדר גנים מהגשר החדש: "זה אסון תחבורתי וזיהומי"

שינויים תחבורתיים בצומת חזן שעל כביש 40 ואישור בניית גשר חדש שיוביל תנועה מהדר גנים לשעריה, גורמים לחששות גדולים אצל תושבים משני צידי הכביש העמוס

פורסם בתאריך: 22.1.20 11:21

תושבי משכונת צמרת גנים שהיא חלק משעריה, חוששים מתוכנית העירייה לבנות גשר מעל כביש 40, שיחבר בין הדר גנים לשעריה. חלקם חוששים כי הדבר יגרום לעומס תנועה בשכונה. הגשר צפוי להיבנות במהלך השנים הקרובות מעל כביש 40 הנוכחי, וזאת בשל ביטול פניות בצומת חזן לכביש 40, לצורך סלילת כביש 40 החדש במסגרת תכנית סירקין. כביש 40 החדש יעבור מזרחית לכביש 40 הנוכחי ובין הדר גנים לשעריה.

מעט דרומית לצומת חזן יקום מזלג, שיפנה לכביש 40 החדש, ולכביש הנוכחי לכיוון צומת סירקין, ולכן הפניות בצומת חזן יבוטלו. לפיכך, אחת היציאות משכונת הדר גנים תיעשה באמצעות גשר שיחבר את השכונה לרחוב שלמה בשכונת צמרת גנים (חלק משעריה), ושם יצטרכו תושבי הדר גנים לבצע פנה שתחזיר אותם חזרה לירידה לכביש שמוביל ליציאה מהשכונה.
הדברים הוצגו על ידי ראש העירייה בכנס תושבים שהתקיים בעמישב לפני כשבוע וחצי. גם גרינברג העלה בעצמו פרטים על הגשר שיבנה בדף הפייסבוק שלו. "אני שמח לבשר שלאחר מאמצים גדולים וישיבות ארוכות הצלחנו לייצר חיבור טוב בין יעקב חזן לרחוב שלמה שישמר גם בעת ביצוע כביש עוקף 40 וזאת במקום האלטרנטיבה לנתב את התנועה דרך רחוב השופר. נמשיך לפעול למען תושבי העיר בכלל הנושאים ובכלל השכונות", הוא כתב.
בפוסט שהועלה בשכונה הדר גנים, בדף שנקרא לא ניתן לנת"צ את הדר גנים, נכתב: "לדברי ראש העיריה, במקומו של צומת חזן ייבנה גשר כלי רכב שמטרתו יציאת תושבי הדר גנים מעל כביש 40 אל תוך שכונת שעריה (רחוב שלמה. רחוב ההמשך של כביש חזן. צמוד לקניון סירקין). לא תהיה פניה החוצה לצפון (סגולה) ולדרום (נתב"ג). לא תהיה כניסה לשכונה. מדובר בחלופה אחת מתוך ארבע שנבחנו בעבר, ושנפסלה על הסף. לא ידוע כיצד שבה לשולחן התיכנון. ה"פיתרון" עליו הכריז ראש העירייה, הוא גרוע ביותר ויגרום לכאוס גדול בשכונה. השכונה אינה זקוקה רק להמשך החיבור עם העיר הוותיקה, אלא גם ובעיקר, יציאות החוצה וכן כניסה. סגירת חזן ואי מציאת פיתרון חלופי תואם והולם, תגרום לקריסה מוחלטת בשכונה ולפקקי ענק שיהרסו כל חלקה טובה באופן קשה.
"צומת חזן נסגר בגלל סגירת כביש 40 החדש, שיחליף את כביש 40 הנוכחי", אומר תושב הדר גנים, "במצב הנוכחי, תושב הדר גנים שרוצה לצאת לעבודה בבוקר לכיוון נתב"ג או תל אביב, יצטרך להיכנס לתוך שעריה ואז לחזור חזרה לכביש 40 ולנסוע לאן שצריך. גם בשעריה יקבלו תנועה של המון מכוניות לשכונה שלהם, והם גם מאוד חוששים מכך".
שושי קרלין, מוועד שכונת צמרת גנים, מציינת שהם ילחמו בחיבור בכל דרך אפשרית. "יהיה פה בלאגן בשכונה עם החיבור הזה יתקיים", היא אומרת, "אני מקבלת כל יום טלפונים רבים מאנשים בשכונה שחוששים מזה. מבחינת צמרת גנים זה אסון תחבורתי וזיהומי, ובכל פרמטר זה אסון. רחוב שלמה הוא רחוב קטן עם נתיב אחד לכל כיוון ואי אפשר שהוא יהפוך להיות ציר תנועה ראשי בין שתי השכונות, ולהבנתי גם התושבים בהדר גנים לא רוצים את זה. אנחנו נלחם בזה בכל דרך אפשרית. כבר יש תהליכים שנמצאים מתחת לפני השטח להתארגנות של השכונה. גם בתקופת איציק אוחיון נושא הגשר הזה עלה והתושבים נאבקו בזה והנושא ירד מהפרק. אי אפשר להפוך רחוב קטן לציר תנועה מרכזי".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "ראש העיר רמי גרינברג פועל בימים אלו לשידרוג כביש 40 כדי לתת מענה מקיף לבעיות שהעלו תושבי הדר גנים ושעריה במסגרת התכנון הכולל של סירקין. כחלק מהשידרוג המדובר, יוקמו פתרונות אקוסטיים להפחתת הרעש מהכביש אל השכונות, יוקם גשר להולכי רגל המחבר את הדר גנים לשעריה וכן התנועה הבינעירונית תוסט לכביש עוקף 40 המתוכנן לקום בעלות של מיליארדי שקלים וזאת בהמשך לפעילות הרשות מול משרד התחבורה בנושא. לאור כך ניתן להבין כי הרשות פועלת בהתאם לבקשות ולצרכים שעלו מתושבי השכונות ואף מצליחה ליישמם בפועל. יש לציין כי התכנית הקודמת העלתה אפשרות שהגשר ימוקם צפונית מהתכנון הנוכחי ויחבר בין השופר לשכונת שעריה. בעקבות התנגדות התושבים ובמסגרת מאבקי הרשות מול משרד התחבורה בנושא זה, נקבע כי המעבר המתוכנן בין רח' חזן לשלמה יישמר. פעילות ראש העיר רמי גרינברג בנושא זה משקפת את הצרכים העולים מהשטח ולעומת זאת ניתן לראות את הצביעות של הפעילים השונים אשר בהתחלה ביקשו לשמור על המעבר בחזן ולאחר הפעילות המאומצת של ראש העיר לטובת הנושא, הם פועלים כדי להתסיס את תושבי שעריה על כך שיעקב חזן יישמר. מדובר באנשים קטנים שמעוניינים לצור רעש וכותרות ע"י ריב ומדון על חשבון הציבור. לעומתם, ראש העיר מחוייב אך ורק לציבור ופועל לטובתו בכל פורום ובכל שלב בהתקדמות תכנית סירקין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. יעקב יעקב

    אסון גדול, שלא יתרום כלום. שלמה הוא כביש צר עם נתיב אחד ומשני צדדיו יש בתי ספר ותנועה רבה של ילדים בדרך . דבר כזה יפקוק את הרחוב ויסכן את ילדי השכונה. רעיון עיועווים! ראש העיר נותן רשיון להרוג את ילדינו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כך הרבה מילים ואין שרטוט אחד שיכול להסביר בשניה הכל

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר