נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

פורסם בתאריך: 24.1.20 09:10

כניסת השבת בפתח תקוה: 16:44
יציאת השבת: 17:46

דרורה אטיאס על פרשת השבוע, פרשת וארא:

דרורה אטיאס. צילום זאב שטרן

דרורה אטיאס. צילום זאב שטרן

"כמו כל שבת הפרשה מאירה לנו נקודות בהן אנו צריכים להתחזק. הפרשה פותחת במשפט "וידבר משה…ולא שמעו….מקוצר רוח ועבודה קשה". והכוונה היא שכשאדם במצוקה, קשה לו לחשוב או לשמוע חוץ ממה שמיצר לו. במציאות שבה אנו חיים הלחץ הנפשי והקושי גורמים לאדם בלבול, שלא נותן לו מנוח ורוגע ובטח לא פתרון למה שגורם לו למצב הזה.
"בדבריו, משה רצה לבשר להם על הגאולה ומרוב שהתרגלו לעבדות לא האמינו שיש מציאות אחרת. אותו דבר לגבי אדם שהרגיל את עצמו לחיות במנטליות של עבד למצב הרע שבו הוא נמצא, אז גם אם הוא שומע בשורה טובה הוא לא נותן הזדמנות למצב טוב יותר. כעל מנת לצאת מעבדות, צריך לפעול בחוכמה ולעבוד דרך הראש, כי אם לא זה יבוא בדרך הקשה. הקב"ה, מגלה לאדם את הרע, על מנת לעזור לו, ברגע שהוא יעצור ויחשוב, הוא יבין מה הוא יכול לתקן.
"ה' מביא עלינו מצבי הדין (הקושי) גשמי או נפשי שנתעורר לשינוי אמיתי. רבי נחמן אומר: "שֶׁעַל-יְדֵי קַטְנוּת אֱמוּנָה צְרִיכִין לַעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת…..". אדם שאין לו אמונה עובד קשה. ומי שיש בו אמונה מזמן לעצמו מצבים טובים בחיים. לכן כדאי להתעודד שהבשורה היא שהיכן שיש קושי זוהי הזדמנות לטובת האדם. ולסיכום אפשר לצאת מהמיצרים לגאולה אם נשכיל להתחזק באמונה ולהתעלות מעל ההרגלים שלנו".

# דרורה אטיאס היא מאמנת אישית, מרצה ב"הידברות" ועורכת ערבי הפרשת חלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר