נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע, פרשת משפטים

פורסם בתאריך: 21.2.20 09:09

כניסת השבת בפתח תקוה: 17:12
יציאת השבת: 18:06

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע, פרשת משפטים:

"פרשת משפטים הינה מהפרשות היותר נדרשות בעולם הספר התורני, ומסכתות רבות בשס דנות בפרשה זו. באחד הפסוקים כתוב, "אחרי רבים להטות", ולכאורה נשאל מיד, כיצד אנו העם ה"קטן" ביותר בעולם, לא הולכים אחר אומות העולם המייצגים את דעת רוב בעולם?! אז כנראה, שהרוב לא תמיד קובע!
"הכיצד?! האדמו"ר ר' יצחק זקל, הידוע בכינויו "הבעל שם ממיכלשטאט", היה כבר בגיל צעיר מאוד, מפורסם כעילוי עצום. באחד הימים הגיעה השמועה על הילד המופלא לחצרו של הדוכס, והדוכס הזמינו לבקר בארמונו. ארמונו של הדוכס היה מלא בחדרים ואולמות רבים, והדוכס רצה לראות את חכמתו של הילד ולכן ציווה על כל עבדיו לעזוב את הארמון כדי לבדוק האם יוכל הילד להסתדר לבדו ויגיע אליו ללא כל הדרכה במסדרונות הארמון. כשהגיע הילד לארמון ראה שהארמון מלא בחדרים, ומ"מ ראה שבאחד החדרים, הוילון סגור, וחשב כי אולי שם נמצא הדוכס, וכך היה. שאלו הדוכס, איך מצאת אותי כל כך מהר? והוסיף הדוכס לשאול את הילד, מה היית עושה – אילו היו המשרתים נשארים, וכל אחד היה מנסה להטעות אותך ולומר לך שאני נמצא בחדר אחר? ומיד השיב הילד, הייתי נוטה אחרי הרוב! אם כן שאל הדוכס, 'מדוע אתה יהודי?' – הרי אתם היהודים מיעוט בעולם? השיב הילד – כשאני רואה אותך יושב כאן לפני בחדר הזה, אז אפילו יבואו ויגידו לי כל המשרתים שלך, שאתה מצוי בחדר אחר, לא אאמין להם! שהרי רואה אני אותך כאן למול עיני ואין הוכחה גדולה מזו.
ההליכה אחרי הרוב היא כשיש ספק, ולא כאשר הדבר ברור, כך גם כאן, היהדות הינה דבר ברור ואין לי ספק בכך ולכן איני הולך אחר הרוב הטועה!!!"


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר