רמי גרינברג. צילום ראובן קופולינסקי ענת זנזורי. צילום זאב שטרן

זנזורי: "צריך לבטל את ישיבת המועצה". גרינברג: "זו צביעות"

ביום ראשון הקרוב אמורה להתקיים ישיבת מועצת עיר. חברת המועצה ענת זנזורי אומרת כי לאור הנחיות משרד הבריאות לא ניתן לקיים את הישיבה. ראש העירייה הבהיר שהישיבה תתקיים בהתאם להנחיות, וייתכן שתתקיים בווידיאו

פורסם בתאריך: 24.3.20 19:49

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר אתמול (ראשון) למלאבס כי ישיבת המועצה הקרובה, שאמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב, לא תבוטל, אך תקוים כמובן בהתאם להנחיות ולהגבלות, וייתכן כי תתקיים בווידיאו. גרינברג התייחס בכך לפנייתה של חברת המועצה ענת זנזורי שאומרת כי יש לבטל את הישיבה. זנזורי פנתה אתמול אל גרינברג וציינה כי לאור הנחיית משרד הבריאות, יש צורך לבטל את ישיבת המועצה הקרובה, שצפויה להתקיים ביום ראשון הבא.
זנזורי טוענת, בין היתר, כי מועצת העיר מונה 29 חברי מועצה, ואליהם מתווספים אנשי הפקידות הבכירה. יש לציין כי גם אם לא כל חברי המועצה יגיעו לישיבה, עדיין מדובר בכמות אנשים שגבוהה מהמותר לפי הנחיות משרד הבריאות, מה גם שלא ניתן יהיה לקיים מרחק של 2 מטרים בין המשתתפים באולם המועצה.
במכתב ציינה זנזורי: "לאור התפשטות מגיפת הקורונה, וההנחיות הברורות של משרד הבריאות שלא מאפשרים התקהלות בין אנשים במקומות סגורים, אני דורשת ממך לבטל את ישיבת המועצה המתוכננת ליום ראשון 29.3, עד שהמצב יתבהר והמשק יחזור לשגרת חיים רגילה", כתבה זנזורי לגרינברג, "התכנסות של חברי מעוצה ועובדי עירייה מסכנת את בני משפחותיהם, בניגוד גמור להנחיות היוצאות מפיך לאחרונה. לבקשה זו מצטרפים גם חברי מועצה נוספים, המאמינים שלאור נסיבות יש צורך בביטול ישיבת המועצה הקרובה".
זנזורי אמרה למלאבס: "כידוע לכם הנחיית משרד הבריאות שרירה ותקפה לכל מוסדות החינוך, בתי כנסת, מקוואות ומתנ"סים על כן עיריית פ"ת אינה יכולה להחריג את עצמה מהוראות הממשלה ולפעול ע"פ חוקים משלה".
רמי גרינברג אמר: "ישיבות מועצה מתקיימות כדי להעביר נושאים חיוניים לטובת התושבים, כולל תקציבים, בעיקר כדי לתת שירות דווקא במצב הנוכחי, שבו העירייה נדרשת לתגבר את הפעילות שלה בנושאים מסויימים. אנו מקיימים את הישיבה כדי להמשיך את הפעילות השוטפת של העירייה, שתוכל לתת מענה לתושבים. כמובן שהכל יעשה לפי הפרמטרים המקובלים, ואולי אפילו בווידאו. אנו כעירייה חייבים זאת לציבור. חבל שחברת אופוזיציה, שבשיא צביעותה דרשה על כל נושא לכנס ישיבות מועצה, אפילו ישיבה שלא מן המניין, פתאום דווקא במצב הנוכחי דורשת לבטל את הישיבה. אין צביעות גדולה מזו. אנו נפעל לפי ההנחיות והנהלים. המערכת בראשותי עובדת בסנכרון מלא לטובת התושבים".

גם אליהו ברוכי, יו"ר סיעת יהדות התורה, שלח מכתב ליועצת המשפטית שרית גרינבויים, והצטרף לדרישה לביטול ישיבת המועצה. "הופתעתי מאוד לקבל זימון לישיבת מועצה, הכוללת כידוע 29 חברים, זאת מלבד אנשי צוות מקצועיים, יועמ"ש, גזברית, עוזרים וצלמים למיניהם. בזימון 'דואגים' לציין כי המשתתפים יחולקו פיזית לשלושה חדרים, ומאפשרים לחברי המועצה השתתפות מרחוק על ידי עזרים טכנולוגיים. נוסף על כך, על פי הנחיית מנכ"ל משרד הפנים מיום 17/3/2020 ליו"ר המרכז לשלטון מקומי, חל איסור לקיים ישיבות מועצה מן המניין (שאין בהן נושאים של הצלת חיי אדם – לפי סעיף 47 לתוספת השנייה) בתקופה זו, בהתאם לתקנות החירום האוסרות כינוס של למעלה מ-10 בני אדם בחדר אחד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר