רפי פריינטה. צילום זאב שטרן

הייאוש שאחרי הסגירה: "יש משפחות שלמות שעובדות בשוק, וזה כולל הורים וילדים"

רפי פריינטה, יו"ר ועד השוק העירוני, מספר על הרגע בו הבין שהשוק ייסגר, על המרכולים הגדולים, ועל המצוקה הגדולה של הסוחרים

פורסם בתאריך: 27.3.20 10:16

"הביאו את כל המשטרה לשוק בשביל לסגור אותו, מספיק היה ארבעה שוטרים", אומר רפי פריינטה, יו"ר ועד סוחרי השוק העירוני, ובעל חנות דגים בשוק. "אמרתי למשטרה שאנחנו לא עבריינים. ביקשתי מהמשטרה שייתנו לנו רק עד סוף היום לגמור כמה שאפשר. לי הייתה סחורה ב-4,000 שקלים. והיו אנשים שהייתה להם יותר סחורה. הוציאו את האנשים מהשוק ואמרו לכולם לצאת באמצע הקניות. אחרי שעתיים השוק היה ריק. יש סוחרים שהפסידו כ-10-15 אלף שקלים. מרוב פניות סגרתי את הטלפון".
ביום שני השבוע נסגר השוק העירוני. לדברי פריינטה, הוא לא זוכר מעולם שהשוק נסגר לפני כן. "אני לא זוכר שהיה דבר כזה, אני זוכר תקופות שהיו טילים על ישראל ותמיד עבדנו, ומעולם השוק לא נסגר, לא בצורה הזאת ולא בשום צורה", מוסיף פריינטה, "זה הפתיע אותי, למרות כל השנים שלי בשוק. אני מאוכזב מאוד. השאירו את הסופרים ואת השוק סגרו. כתבתי בפייסבוק שביבי וכל הפוליטיקאים יודעים לבוא לשווקים וכולם מוחאים לו כפיים, אבל עכשיו סגרו אותנו. אני אומר בצורה ברורה שבסופרים שודדים מבחינת המחירים כי הם יודעים עכשיו שהשווקים נסגרו, ושלא יבלבלו את המוח, כי אני יודע מה המחירים. המחירים בסופרים עלו בגלל המצב. לא אמרו לנו כמה הזמן השוק יהיה סגור, והחשש שלנו שהשוק יהיה סגור בפסח כשהרבה אנשים וסוחרים מחכים לחג. יש עסקים שנפגעים יותר מהסגירה, בעיקר פירות, ירקות וחמוצים. גם המאפיות שהיו בשוק נסגרו".
עוד הוא מציין שמעט מאוד עסקים בשוק מבצעים משלוחים. "יש משלוחים, בעיקר של דגים ובשר, אך הם עשרה אחוזים מהעבודה שלנו וזה רק לאנשים שמכירים אותנו", הוא אומר. "יש משפחות שלמות שעובדות בשוק, וזה כולל הורים וילדים. אצלי עובדים פרט לי, אשתי, הבן והכלה. אני חושש שאנשים יהיו רעבים אם השוק יהיה סגור תקופה ארוכה. הסופרים לקחו לנו הרבה עבודה כבר המון שנים. אין לנו תיירות כמו בשוק הכרמל או במחנה יהודה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר