ברית בגינה בהדר גנים של לירון ותומר פרי. צילום פרטי

דבר כזה עוד לא ראיתם: צפו בברית מילה בגינה ציבורית בפתח תקוה

לירון ותומר פרי ערכו את הברית של בנם השלישי, נריה אברהם, בגינה מתחת לביתם בהדר גנים. "אני עמדתי עם הילדים בחניה והם לא הבינו למה הם לא יכולים ללכת לאבא ולסבא", מספרת לירון

פורסם בתאריך: 31.3.20 19:52

לא כך תכננו לירון ותומר פרי לחגוג את הברית של בנם השלישי נריה אברהם. אבל בתוקף הנסיבות וההגבלות בשל משבר הקורונה, הברית התקיימה בגינה מתחת לביתם ברחוב מנחם בגין בשכונת הדר גנים. ההנחיות מאפשרות קיום ברית בנוכחות עשרה אנשים בלבד. "זה היה אירוע מאוד מיוחד שאני בטוחה שלא נשכח אותו לעולם", משתפת לירון, "מאוד התרגשתי והרגשתי שזה מפקס ואתה לומד לשמוח מהמצווה ולא מהדברים שקורים מסביב".

צפו בברית המיוחדת:

ללירון ולתומר בן ובת נוספים. לירון ילדה בשבוע שעבר בבית החולים בילינסון. "הייתה לי חוויה מאוד טובה מהלידה. עם כל ההקפדה שצריך הרגשנו טוב ולא היינו בלחץ. מה גם שהם מאפשרים להשתחרר כשהכל בסדר ולפני הזמן. ילדתי ביום שני בערב וברביעי בצהריים כבר יצאנו מבית החולים. כשהתחלנו לחשוב על הברית, המחשבה הראשונה היתה לקיים את זה עם 100 איש, אמרנו מצוין, גם ככה לא תכננו לעשות אירוע גדול ולאט לאט זה ירד ואמרנו מקסימום נעשה את זה בחצר של ההורים שלי רק משפחה. ואז אמרנו שנעשה רק מניין בבית כנסת ואז גם היה איסור על בית כנסת והחלטנו לעשות מתחת לבית. השאלה העיקרית שעמדה למול עינינו זה מה לעשות עם ההורים, כי גם ההורים שלי וגם של תומר נזהרים ונמנעים לצאת מהבית ואנחנו לא נפגשים איתם עם הילדים. זה היה הכי מאתגר לעשות ברית ללא ההורים וללא המשפחה הקרובה".

ברית בגינה בהדר גנים של לירון ותומר פרי. צילום פרטי

ברית בגינה בהדר גנים של לירון ותומר פרי. צילום פרטי

וכך, אחרי אין סוף התלבטויות ומחשבות הם יצאו לדרך. על הברית היה אחראי ד"ר זאב שנקמן, מוהל ורופא מומחה בהרדמה ומרדים ילדים ותינוקות, שגם מל את בנם הגדול. ד"ר שנקמן הגיע לביתם מבעוד מועד והסביר להם מה צריך לעשות, לאחר מכן הוא ירד לגינה ארגן את השולחן והדברים והתחיל בברית. "זו משפחה אותה אני מכיר הרבה שנים", מספר ד"ר שנקמן, "הייתי לאורך כל הברית עם מסכה ולפני כן רחצתי את הידיים כפי שמקובל בחדר ניתוח עם סבון ומברשת ולאחר מכן חיטאתי את הידיים מספר פעמים עם חומר מיוחד והתחלנו את הטקס. אמרנו דברי תורה קצרים ועשינו את הברית. זה היה קצת יותר מרגש מברית רגילה בגלל המצב ובמיוחד ריגש אותי שהמשפחה והסובבים מילאו את ההוראות מעבר למה שצריך. אמרו שני מטר והם עמדו במרחק של 8-10 מטרים. אני כמובן בקשר עם המשפחה לכל מה שהם צריכים".

לירון: "לבסוף אבא שלי הצליח להגיע ולמלא מניין. זה היה מאוד מרגש. הוא עמד בצד ואחרי הברית נסע. גם השכנים מהבניינים למעלה יצאו למרפסות והעברנו את הברית בזום למשפחה ולחברים. אני עמדתי עם הילדים בחניה והם לא הבינו למה הם לא יכולים ללכת לאבא ולסבא".
ובפתח פסח, איך מתכוננים?
"אנחנו נחגוג את הפסח עם המשפחה הגרעינית שלי. אמרתי לבעלי שהוא גם גנן (בגן ילדים לחינוך מיוחד) שהשנה יש יותר ילדים ממבוגרים בבית. הוא עובד עם הילדים והם מכינים דברים לסדר ויש התרגשות מאוד גדולה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לאה סיון

    מזל טוב זהו טקס ברית המילה שלא ישכח לעולם.עצוב אבל שמח בצל הקורונה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר